Vindt ik dan ook echt wat anders dan de broek aanhebben niet? Dat jij assertiever bent als je man vindt ik dan niet hetzelfde dan de broek aanhebben. Maar miscchien zie ik het verkeerd wat de definitie is van de broek aanhebben
Ik natuurlijk als de vrouw zijnde lol.. Nee ben redelijk pittig en dominant, maar overheers mijn man niet. Wil wel altijd zijn mening hebben, maar de meeste ideeën draag ik toch wel voor. Financiën hou ik altijd bij.. mijn man vindt trouwens bijna alles wel best. Zolang hij maar zijn games kan spelen geloof ik
Hoorde eens op tv een oudere man zeggen: "Toen we trouwden maakten we de afspraak dat ik de belangrijke beslissingen zou nemen, en mijn vrouw de onbelangrijke. In 40 jaar huwelijk hebben we geen enkele belangrijke beslissing hoeven nemen" whahahaha. Zo kun je het ook regelen
Mijn man interesseert het allemaal niet zo. Dus over het algemeen neem ik de besluiten. Ik trek een plan en overleg dat dan met hem (vakanties, grote aanschaffen etc.). Hij vindt het erg gemakkelijk dat ik alles regel, scheelt hem weer een hoop tijd.
Ik denk dat het nagenoeg verdeeld is hier... Ik ben wel iets meer van het doorpakken en afmaken, dus als er iets moet gebeuren, dan kan hij op zijn kop gaan staan, maar helpen/meewerken zal hij. Anderzijds gaan heel veel dingen ook op zijn manier. Of dat nu is omdat hij de broek aan heeft of omdat ik gewoon heel adaptief en meegaand ben...
Opzich beide, al heb ik wel vaak een grotere mond.. Niet vervelend of irritant, maar ik zeg gewoon vaker een mening over iets dan hij. Hij heeft vaak zoiets van, ach.. boeit me niet zo. Ik doe de administratie, huishouden, boodschappen en ontferm me over de kleding die gekocht moet worden. Maar over belangrijke beslissingen, inrichting, grote aankopen etc.. daar beslissen we zeker wel samen over! Ik hecht ook zeker veel waarde aan zijn mening. Dus ook al heb ik zelf al iets gekocht of beslist vraag ik altijd erna ook nog zijn mening. Vind hij het echt niets, dan breng ik het terug.
Beide! Mijn man heeft niet te luisteren die heeft een eigen mening en wil. Tuurlijk als ik iets perse zo wil dan wil ik door zeuren maar als hij een goede tegenhanger heeft dan neem ik dat wel in mijn beslissing mee.
Ik neem vaker het initiatief, maar beslissingen gaan in overleg. Dus dan stel ik bijvoorbeeld voor om iets te gaan doen, maar als hij er geen zin in heeft, dan gebeurt het niet...
Hij... En niemand gelooft me. Ik heb nogal een grote mond . Uiteindelijk gebeurd er echt niets wat hij niet wil. Terwijl ik veel toegefelijker ben. Gelukkig komt het niet vaak voor en kan ik hem meestal wel overtuigen . Verder overleggen we ook wel veel. Dit gaat meer om de dingen waar wanneer we het niet eens zijn.
Beide. Allebei over dingen waar we meer van weten dan de ander. Ik ga bijvoorbeeld over de hele schoonmaak omdat ik de enige ben die schoonmaakt x) Maar hij dan weer over andere dingetjes, grote beslissingen nemen we samen. Maar hij moet wel vaak tot dingen aangespoord worden, zucht..
Mijn man. Wij leven heel ouderwets heb ik af en toe het idee haha maar ik vindt het heerlijk zo! Hij zorgt voor het inkomen en ik zorg voor het huishouden en de kinderen. Op dit moment is dat wel even anders maar degene die mijn andere topics gelezen hebben weten dat wel hihi.
Hangt er vanaf eigenlijk.. Met bepaalde dingen heb ik echt de broek aan en met andere dingen hij, ik heb er geen moeite mee in ieder geval.