Maxi Cosi Mura piept en kraakt! Normaal??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Madelon84, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Onze Maxi Cosi Mura 3 bevalt super, alleen onder het wandelen piept en kraakt hij best erg! Mijn vriend dacht dat het wel normaal is, maar hij loopt er zelden mee en ik irriteer me er wel aan.
    Hij heeft er al naar gekeken, maar we komen er niet achter waar het vandaan komt.
    Wie heeft dit ook? is dit normaal? of moet ik naar Maxi Cosi bellen?
    We gebruiken hem nog niet zo lang, maar aan de geluiden lijkt hij wel 5 jaar oud!

2. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Dat hadden wij ook in het begin maar dat geluid verdween vanzelf weer. Nu hebben er nergens last van en we gebruiken de wagen intensief. Misschien kan je wat silliconenspray spuiten? Dat kan in ieder geval geen kwaad.

3. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Phffff..... eindelijk iemand met hetzelfde probleem.

Ik hoor hetzelfde bij onze mura 4. Vooral bij het rechtervoorwiel.

Ik was al van plan om contact op te nemen met de winkel.

Wij gebruiken hem nu 6 weken.

Wel jammer dat gerabbel en gekraak. Het is verder een fijne wagen.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou eerst een spuitje olie of siliconenspray proberen. Als hij dan nog zo kraakt, zou ik zeker contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht of anders Maxicosi zelf.

5. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0

Ik heb weleens ergens gelezen dat dat aan de banden spanning ligt.
    Dan zijn ze niet allemaal even hard en dat geeft problemen.
    Misschien dat even proberen???

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zorgen dat alle banden goed opgepompt zijn en wij adviseren altijd om alle bewegende delen 1x per 2 weken in te sprayen met siliconespray. Doordat er zand en andere viezigheid tussen de delen kan komen gaat het kraken en kunnen wielen blokkeren. Gebruik geen silliconespray op oliebasis want dat trekt vuil aan.

7. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    we hebben de bandenspanning gecontroleerd en nog steeds piep hij.

Nu even iets minder door de sneeuw.

8. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben de Mura 3. Piept en kraakt af en toe ook wat, maar niets bijzonder. Banden oppompen wil wel eens helpen.

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    He vervelend dat hij zo piept en kraakt.
    Ik heb er geen last van bij mij mura. Zou die spray nog proberen aangezien je de banden al op hebt gepompt en als dat niet werkt zou ik even naar de winkel bellen.
    Je hebt dan zelf geprobeerd om het op te lossen, dat is niet gelukt dus mogen zij helpen!
    succes!

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier een Maxi Cosi Mura 4 en die piept en kraakt niet. Nooit gedaan ook, dus ik kan je niet helpen. Succes!

11. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik had exact hetzelfde probleem, ook bij 1 van de voorwielen. Ik ben teruggegaan naar de winkel en kreeg eerst een nieuw voorwiel. Hij deed het nog steeds, dus hebben ze hem naar de fabriek gestuurd (kreeg een leen-wagen mee). Daar bleek dat het aan de duwstang lag :(. Maargoed, deze is dus vervangen en ik heb er geen last mee van gehad.

Ik zou toch gelijk naar de winkel gaan en het niet zelf proberen te verhelpen. Straks kan je niks meer omdat je er zelf aan geprutst hebt ivm garantie misschien...

Succes ermee, ik weet hoe irritant het is. En manlief zag hier het probleem ook niet hoor :D

12. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

haha, tja mannen;)
    ik heb mijn wagen van een internetwinkel, volgens mij babydump.
    moet ik hun dan benaderen of maxi cosi zelf?
    goed om te horen dat er ook mura's zijn die niet kraken en piepen, dan is het dus toch niet normaal!
    of spuiten jullie de bewegende delen 1x per 2 weken in? dat doen wij dus nooit..
    omdat ik het weet let ik er natuurlijk nog meer op tijdens het wandelen en irriteer me mateloos. dure wagen, nog niet zo oud, en klinkt als een oud barrel

Deel Deze Pagina