Wie heeft de commode Hensvik van Ikea???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sunshineS1976, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    En de ikea ladenkast malm?

Hebben wij voor alle 3 de meiden naar tevredenheid gebruikt.
    Lekkere lades, kan best veel in. Ik vind lades een must, in de zinvan dat je er van bovenaf in kan kijken en dus niet hoeft te bukken als je kind op de commode ligt.

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hai,
    Wij hebben de serie van Ikea, maar we hebben de commode vervangen voor de Birkeland ladekast.
    Vind het een mooie ladekast en breed/lang/hoog genoeg als commode.
    Hij is echter niet gelijk heel groot. Wij hebben ook niet zo'n grote babykamer.
    Succes!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom wil je het badje echt in de kamer? Hij hoeft toch niet heel de week daar te staan? In de kraamdagen is dat fijn maar je blijft je kindje niet elke dag daar badderen. Zowizo is het niet goed voor hun huidje om elke dag in bad te gaan, mn zoon gaat bv 1 a 2x per week in bad en dan nog 1 of 2x mee in de douche. Zijn badstandaart staat opgeklapt tussen kast en muur en het badje staat op de gang als wasmand ;) Bovendien badder ik hem ook vaak in de bad emmer op de commode, dat kost helemaal geen extra ruimt.

Wbt jullie commode; bij mn 1e had ik een commode die ook zo klein was, even groot als het aankleedkussen. Nog voor het jaar was mn kindje al groter of even groot als 't kussen en vond ik 't niet zo handig meer. Nu heb ik een grotere commode, na het kussen nog ca 30cm over en dat is zoveel fijner!
    willen jullie in die commode vd ikea dan alle kleertjes doen, of alleen luiers en rompers? Voor alle kleertjes, luiers, rompers, hydrofiels, beddengoed lijkt hij me echt te klein eigenlijk.

4. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe rommelig je het maakt. Mijn partner heeft ADD dus we kunnen al niet teveel kwijt in de kastjes, anders krijgt hij ook in dit kamertje geen rust. Teveel invloeden om zich heen. We willen dus alleen wat producten kwijt er in. :) Aan de onderkant denk ik dat ik gordijntjes maak.

Ik vind de Malm serie mooi, maar deze is iets breder. De diepte is ook wat meer dan de hensvik serie. Doordat het plankje van de commode/kast van de Hensvik serie uitsteekt, staat de kast niet voor onze verwarming. Nemen we een normale commode dan staat deze vaak en kwart voor de verwarming. Ook weer zonde! Daarin tegen vind ik de Malm iets te laag als commode. Hij is ongeveer 76 cm? Ik ben zelf 1.77 dus heb wel een commode nodig rond de 90 cm hihi!

Is het deze: BIRKELAND Ladekast 3 lades - IKEA ? Zoja, die is veul te breed voor ons kamertje *huil* 1.09m namelijk. Boeh!

Waarom ik het badje in de babykamer wil... Tja. Ik denk omdat we het ook niet ergens anders kunnen opslaan. In de badkamer hebben we geen optie om het badje kwijt te kunnen, in de woonkamer heb ik het liever niet (daarmee bedoel ik het wassen). Ik denk wel dat ik na enige tijd het badje weg zal doen uit de babykamer. Standaard kan natuurlijk ingeklapt worden en in onze slaapkamer hebben we een grote kast waar we het badje in kunnen doen. Ik denk dat we het zelf eerst even moeten zien en meemaken.

Als we het kindje op de commode in bad zouden doen, waar ik dus door een tip van Riverr over na ging denken, kan ik het kindje na het wassen niet direct kwijt. Ik heb liever dus een badje achter de commode, zodat als ik klaar ben met badderen, ik zo naar de commode kan.

Ik had het er net nog over met mijn moeder, het is wat oplossingen zoeken, maar zij gaf ook aan, als je kindje te groot wordt voor het commode plankje/kussen dan kun je haar altijd nog op je bed verschonen. In de commode/kast komen GEEN kleertjes ;) Die komen bij ons in de kast. Aan de kant van de meterkast willen we een buis plaatsen met kleertjes die we misschien wat vaker gebruiken. Of zodat we dat klaar kunnen ‘hangen’ voor de volgende dag.

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik zei commode om te wassen maar dat komt ook omdat ik mijn commode in m'n hoofd heb, die is 150 cm breed. Op de commode die jij wilt is het geen optie. Maar t aanrecht, de eettafel, noem t maar op kan makkelijk maar dat moet je wel willen.

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar waar ga je het beddengoed, de hydrofielen, de slabbetjes, spuugdoekjes en dat soort dingen bewaren? Was dat de bedoeling om dat in de commode op te bergen? Als dat zo is dan zou ik inderdaad met mandjes in de commode werken of gordijntjes want hoe je het ook went of keert, dat ziet er gewoon rommelig uit of je moet alles in dezelfde kleur hebben.

Maar al ik t zo lees denk ik dat jij je keuze al hebt gemaakt ;) als er geen plek of ruimte is voor een 'gewone' commode dan zit er geloof ik niks anders op dan voor deze te gaan.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wauw, flinke discussie :p

Bedankt voor alle meningen en ervaringen!
    Ik zit hier ook erg te dubben... ik heb nog een mooie witte ladenkast erbij, maar die is te laag om als commode te dienen, maar ik kan er wel alles in kwijt.
    Ik denk dat ik voor de Hensvik ga, ik kan altijd nog een andere commode regelen als hij niet bevalt of de kleine er te groot voor wordt.
    We hebben m gekregen en het is erg lastig om vriendlief over te halen om iets wat we gekregen hebben niet te gebruiken en iets anders te kopen;)

7. sunshineS1976

Leuk gedaan meid, ziet er heel mooi uit! Bedankt!

8. sunshineS1976

@Kruidnootje: kun je link geven naar het andere topic over Hensvik? Staan daar ook foto's bij?

Want bij "show je babykamer deel 2" heb ik de commode vaak genoeg voorbij zien komen, maar ja dat was toen ik hem nog niet had ;) En om alle 400 pagina's te bekijken... :p

Leuk trouwens die plattegrond die je hebt bijgevoegd. Ik denk dat het geen verkeerde keus is die commode! Hij oogt minder massief dan een "gewone" die je neerzet.

Mijn schoonzus heeft m ook en is er heel tevreden over. Idd vastmaken met bouwen in de muur, niet het risico lopen dat hij gaat wankelen.

9. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    @Riverr, babykleding, doeken, beddengoed komt bij ons in de kast :)

Ik denk wel dat ik de eettafel zal gebruiken in de toekomst om te badderen, ook lekker veel licht daar, maar nu zie ik het nog niet in om daar te gaan wassen. Wil natuurlijk het liefst alles bij elkaar :p

@Krullie85 Het voordeel van deze serie is dat hij niet extreem duur is. Mocht je na verloop van tijd nog steeds twijfelen (en dat geld dus straks ook voor ons) dan kunnen we altijd nog voor iets anders kijken hihi.

Dit is een ander topic, staan wat ervaringen in: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/316903-hensvik-kinderkamer-ikea.html

In dit topic lees je ook mensen die hem niet aan de muur vast hebben staan. Omdat het goede kwaliteit is. Maar, en ik sluit me aan bij andere mensen, omdat je toch al snel denkt dat hij kan vallen naar voren, gaan wij hem ook aan de muur vast maken.

Het is alleen even zoeken naar andere oplossingen. Gelukkig genoeg muren dus we kunnen overal plankjes maken. Mandje erop en je spulletjes daar in. Ik weet dat er mensen zijn die geen eens een babykamer hebben en die redden het makkelijk, dus dan moet het hier ook goed komen.

10. Within

Within Niet meer actief

Onze hensvik. De plank komt er op tegen de tijd dat de kleine zich aandient. Wil er nog wel mandjes in hebben want op dit moment ben ik er nog niet tevreden mee :p nog een keer voor op stap gaan dus.
    Ik vind hem erg praktisch, aangezien de kleine bij ons op de kamer komt te liggen en we de ruimte dus moeten delen. Een deel van de kleertjes ligt nu in de commode, de rest in onze inbouw kasten.

Hebben trouwens ook het ledikantje :)

11. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    @Within Thanks voor het delen! Ja zo oog het idd wat drukker he, onderin. Ik zou ook mandjes gebruiken, of een gordijntje maken :) Vind bovenste gedeelte leuk!

12. sunshineS1976

@Within: bedankt voor de foto, ziet er leuk uit!
    Hij is idd best nog diep als ik naar de onderste vakken kijk. Er kan veel in!
    Het enige nadeel is dat je er niet goed bij kunt als je het opzetstuk erop plaatst, in ieder geval niet terwijl je kindje er op ligt.
    Maar dan moet je van te voren de rompertjes pakken en klaarleggen voordat je de kleine erop legt, ook niet echt heel bezwaarlijk.

13. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ja ben ik met je eens. Maar je kunt natuurlijk daar spulletjes in doen die je niet direct gebruikt... Extra speentjes, de minder leuke kleertjes die je krijgt :p, schoentjes...

14. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb ook inderdaad onder de commodeplank boeken, speelgoed enzovoort op de eerste plank en op de onderste plank manden met voorraad billendoekjes en luiers. Geen spullen die ik snel nodig zou hebben tijdens het verschonen, boven de commodeplank heb ik een mandje met luiers, ik moet dan gewoon goed opletten dat het mandje niet leegraakt.

15. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland

Even opkomen voor mijn malm :)
    Hij is 100 hoog, ik ben 1.72, mijn man 1.84 en wij kunnen allebeid goed werken op deze hoogte?
    Diep 'maar' 48 cm, dus zo diep is ie niet.
    En 80 breed, inderdaad 5 cm breder dan jouw voorgestelde Hensvik optie.

Iemand meldde nog het probleem van een kleine commode en groter kind, waardoor die er later niet lekker op kan liggen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zodra ze konden staan/lopen alle plasluiers staande deed, alleen de poep nog op de commode. Mijn oudste was 3, normale grote, en toch lukte dat zonder problemen.

Zou je er niet voor kunnen kiezen om commode en stoel van plek te verruilen? Of kom je dan de kamer niet meer in qua loop pad?

16. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Mijn moeder zei dat ook, zij deed onze luiers op een gegegevn moment staand. En we hebben, zoals ik al eerder zei, natuurlijk een bed waar ze ook op kunnen.

Als ik de commode en stoel omruil, want net zal gaan, dan steekt de plank uit bij de meterkast, waardoor het badje weer niet past. Die hoek daar wordt dan weer lastig te 'bereiken' ;)

17. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik bedoel niet de breedte maar het blad steekt erg ver uit dus de diepte wordt dan erg veel. en dat heb je met een gewone commode niet.

18. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Oke ik snap je. Alleen wij hebben dus een verwarming daar, dus dat het blad uitsteekt is niet erg, zo kan de warmte er gewoon door. Want de kast zelf is dus minder diep dan het plankje. Zie, elk voordeel heeft zijn nadeel... Het is alleen ideetjes bedenken voor andere dingen hihi!

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik kan in de commode niet alle kleertjes kwijt, daar heb ik een kast voor. Maar nu ligt het beddengoed, de luiers en doekjes en zo erin.
    Ik vind hem vooral in gebruik zo ontzettend fijn. Ik leg mijn kind graag in de lengte omdat ik vind dat je er dan beter bij kan. Bij bijna alle commodes moet je schuin staan wat ik persoonlijk erg irritant vind. Daarnaast zit er een rand en dat von ik gevoelsmatig een fijn idee. Dan gaat je aankleedkussen niet zo schuiven. Bij het zoeken naar commodes werd ik erg chagrijnig van het feit dat alles eigenlijk gewoon een hoge ladekast is. Ik wilde juist graag randen om het ding heen.

20. Miran1983

Miran1983 Lid

27 jan 2013
    9
    0
    0
    werk in de zorg en mijn thuis
    Veenendaal
    Hoi, wij hebben de hensvik commode kast met de aparte commode plank. Wij vinden ᷰm erg fijn. Ik heb achter het aankleedkussen mandjes met spulletjes als luiers,zalf en kammetjes en babyolie enz....

In de onderkant en op bovenste planken heb ik dingen als de hydrofiel luiers,omslagdekens, slabbetes,spuugdoekjes enz.

We hebben de kast voor onze eerste lang gebruikt als commode en heeft later nog als boeken/speelgoedkast op haar kamertje gestaan. Nu met een 2e op komst moesten we een andere boekenkast zoeken. Maar ik ben erg blij met de hensvik, wij hebben het hele kamertje van hensvik. En als je iets mist aan onderdelen kun je dat nog bestellen bij Ikea.

Hoop dat je er veel plezier van zult hebben !

Deel Deze Pagina