hallo! Al een tijdje meegelezen en nu dan ook geregistreerd en meteen even een vraagje. Sinds vier maanden ben ik gestopt met de pil en vanaf deze maand zijn we wat serieuzer bezig Ik heb een cyclus van 28 dagen, dus niets te klagen! Ik heb geen zin om nu al te beginnen met ovutesten of tempen, maar probeer m'n lichaam wel wat beter te gaan snappen Nu merk ik de afgelopen maanden dat ik steeds rond dag 14/15 pijnlijke en gespannen borsten krijg. Nu heb ik zelf al bedacht dat dit waarschijnlijk de ovulatie is (geweest). Maar en nu komt ie: zou het zo zijn dat op het moment dat ik die pijnlijke borsten krijg, het eitje dus geweest is en het te laat is om nog voor resultaat te klussen? Ik ben daar wel benieuwd naar, want dat zou betekenen dat m'n ovulatie gewoon voor die tijd is... Ik ben benieuwd of iemand hier een idee over heeft! Ik wens jullie allemaal veel succes en plezier met zwanger worden! Groetjes, Marit
Ha Marit, moeilijk te zeggen volgens mij...zou het zekere voor het onzekere nemen en ook wanneer je pijnlijke borsten krijgt nog twee dagen door klussen...eitjes kunnen nog wel eventjes mee. Dag 14/15 zou wel erg rondom de eisprong zijn...dus dan toch sowieso vanaf dag 10 tot 16 maar klussen? Succes, hoop dat het snel lukt!
Hoi Marit, Zelf ben ik 6 maanden geleden gestopt met de pil. Bij mij treed de gevoelige borsten (met name tepels) op nà eisprong. Afgelopen cyclus had ik zelfs een soort spierpijn in mn borsten en dan met name aan de zijkanten. Dacht natuurlijk gelijk dat ik zwanger was maar helaas. Liefs Vanilia.
je weet nooit precies of het komt omdat je eisprong is geweest of dat het al begint als je eisprong op "klappen"staat... ik had er nooit last van tot ik er ineens zo van de ene op de andere keer wel ineens gruwelijk veel last van kreeg dat ik echt dacht dat er iets niet goed was omdat ik al "ff" ( 8mnd) gestopt was met de pil...blijkbaar is er hormonaal iets veranderd in mijn lichaam ( zo legde mijn ha het uit tenminste) waardoor ik nu zo veel last heb van mijn borsten vlak voor-tijdens en na de eisprong tot de dag dat ik weer ongesteld ben geworden....dan is het ook bijna gelijk weer weg.... dus voor de zekerheid gewoon door blijven klussen.... trouwens een tip want wat ik wel vaker lees hier is dat veel vrouwen tijdens de eerste 2 wkn bijna niet vrijen, en tegen de tijd dat de eisprong eraan zit te komen, ze wel aan de "klus" gaan.... toevallig weet ik sinds afgelopen week dat wanneer je partner gedurende 10 dgn of langer geen zaadlozing heeft gehad er veel "oude" en "dode" spermacellen aanwezig zijn....weet natuurlijk niet op wie dit van toepassing is (bijna alleen maar "klussen" tijdens die bekende dagen) maar het is natuurlijk iets om in je achterhoofd te houden....ervoor zorgen dat tegen de tijd dat je vruchtbare dagen eraan komen dat er geen "oude" en "dode" spermacellen zijn....
bedankt meiden, voor jullie antwoorden. Tsja, ik hoor steeds meer om me heen dat het wel slim is om tussen de 8e en 20e dag om de dag te klussen Leuk om alles te lezen en nu al verslavend. had me voorgenomen om het op me af te laten komen en er niet te veel mee bezig te zijn, maar daar doet dit forum niet echt goed aan....
zou best kunnen Marit dat je dan je eisprong hebt of hebt gehad. ik heb wel vaker zere borsten , sinds dat die dingen zijn gaan groeien heb ik er al vaak last van , meestal rond de menstruatie.
Hoi Smoekie, Je hebt gelijk wat betreft de gevoelige borsten. Ik zei inderdaad na eisprong. Maar je weet niet of je ei al is gesprongen of juist niet. Dus het blijft een vraagteken. Ik heb me vanaf nu voorgenomen dat zodra mijn menstruatie is afgelopen (en dit is meestal na 5 dagen) we om de 2 dagen gaan klussen. Ik behoor (de) namelijk ook tot de vrouwen die 'tegen' hun eisprong aan begon met klussen. Veel liefs Vanilia.
@ Marit, dat verslavende gaat er op een gegeven moment wel een beetje af hoor, zeker als het wat langer duurt dan je hoopt voor je zwanger bent...dan komt er een periode dat je er ff geen trek meer in hebt...las het toen veel van andere, toen ik er zelf net was, en heb het nu zelf (uiteindelijk) ook..... @ Vanilia, ik behoorde zelf niet bij die vrouwen al heb ook ik natuurlijk wel eens periodes gehad dat ik gewoon ff geen zin had zoals ieder ander,ik hoop in ieder geval dat dat de reden is geweest dat de uitslag van het 1e sperma onderzoek niet zo goed was omdat er bovenop die onthouding van 3-5 dgn ik ook nog eens een dikke week zo ziek als ik weet niet wat ben geweest en het dus 12-13 dgn zijn geweest... succes in ieder geval deze ronde...wie weet
Dank je Smoekie, Wie weet is het de 6e poging wel raak. Ik moet wel toegeven dat het verslavende nu toch wel afneemt. Ik begin nu een houding aan te nemen dat ik denk ' ik zie wel waar het schip strandt '. Ik wil jou en je man veel sterkte toewensen. Ik hoop voor jullie dat het gauw raak mag zijn. Veel liefs Vanilia.
He Marit, ik heb altijd pijnlijke borsten precies op mijn vruchtbare dagen (zoals je hier kunt berekenen met de caculator) groetjes
Ik kreeg ook ineens die pijnlijke borsten. We waren al 4 rondes bezig en ineens kreeg ik heel erg pijn in mijn linkerborst. Ben zelfs nog bij de ha geweest omdat ik aan een ontsteki8ng dacht. Nu weet ik dat ik op de dag van mn eisprong pijn krijg en dit houdt aan tot na de eerste dag van mn mesntruatie. Dan is het ineens weg. Heb het alleen met links. Gek he? Tsja....een (vrouwen) lichaam zit toch bijzonder in elkaar he!
hoihoi Het is idd licht verslavend deze site. Kijk iedere dag wel of er weer iets te leren valt. Ik heb dat ook van die pijnlijke borsten en als dat opkomt is het voor mij een teken dat de eisprong eraan komt. Daarna blijven ze gevoelig als ze op een gegeven moment hard worden en branderig dan weet ik bijna zeker dat het in mijn geval niet raak is. Als ze daarintegen voller maar zwachter worden zou het raak kunnen zijn, heeft de ervaring mij geleerd. groetjes irisje
Hoi Zena, Wat grappig, ik heb juist m'n rechterborst die extreem gevoelig is en links minder. haha, ik zat ook al te denken is dat niet vreemd, maar goed, komt dus vaker voor