Bed

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by -, Jan 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje. Onze dochter (nu 20 mnd) gaat binnenkort naar een andere kamer! Ze zal daar meteen een groot bed krijgen! Alleen ik vind het nog wel moeilijk hoor.

Wat hebben jullie gedaan? Een meegroeibed, of een meteen een groot bed, of gewoon een kleiner bed (geen ledikantje, want die zal worden gebruikt door zusje in aantocht).

Halfhoogslaper of gewoon laag?

Ik vind het lastig..dus ik dacht, ik ga maar eens vragen bij de mama's die al zover zijn.

2. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    mijn zoontje kreeg toen hij 20 mnd was ook een broertje erbij, voor hem hadden we een meegroeibedje gekocht, is niet meteen zo groot.
    in het begin kwam hij er regelmatig uit, we hadden voor "nood" gevallen een campingbedje er naast staan, overdag gebruikte we deze omdat hij dan 20 keer zijn bed uitkwam, 's nacht bleef hij er echter wel in liggen.
    Nu is hij bijna 3 (21-01-2006) en hij slaapt nog steeds in het meegroeibedje, die nog steeds op de kleinste maat staat.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij hebben Eva toen ze ruim anderhalf was ook in een ander bed gestopt.
    Wij hebben voor een laag bed gekozen en wel de volgende:

Het bed is 1.65 lang en 77 breed. Het is inclusief zijsteuntje. Zie ook ikea
    juniorbed model Hensvik.

In het begin klom ze steeds in en uit bed, maar binnen de kortse keren wist ze dat ze in bed moest blijven.

Wij zijn erg tevreden met dit bed. Voorlopig past ze daar nog wel in.

4. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben voor onze jongste dit meegroeibed gekocht bij ikea.

Hij staat nu nog in de kleinste stand. Maar als hij helemaal uitgetrokken is dan is het een volwaardig bed van 90×200.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hihi...beddenparade van ikea ;)

6. Niet meer actief

We zijn eruit. Het wordt een peuter bed en ik denk dat ik die als kwebbeltje heeft ga nemen.

Daar we met 2 kindjes voor ons gevoel nog niet helemaal compleet zijn, zal er hopelijk nog lang gebruik gemaakt van gaan worden.

Ik heb wel al een vervolg bed gezien, maar tsja.. voorlopig mag Astrid hier nog wel een paar jaar in pitten. Haha.. tot de volgende verschuiving!

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Succes ermee.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Wij hebben ook deze 2x voor de meiden maar dan beide in wit. Bij de oudste van 6 in de middelste stand en bij de jongste van 2 in de kleinste sttand. Ze slapen er heerlijk in! Lekker geborgen :)

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Weet je zeker dat je eruit bent ;)

Wij hebben voor ilse een bed (kwantum) van 2 meter bij 90 cm. Een volwassen maat dus. Het is een metalen ledikant met een open kant. Je kan er dus ook een heel prachtig prinsessenbed/bank van maken.
    Om er nu voor te zorgen dat ze er niet uit kan vallen hebben we de open kant tegen de muur gezet.
    Ik bedoel zoiets (deze is van IKEA)

Groet van Kiki

10. Niet meer actief

ooo... dat is gemeen kiki haha. Maar we zijn er echt uit!

Share This Page