Sorry, nog een topic over mijn man Gister dachtem ze aan een embolie, maar inmiddels vonden ze vlekjes in zijn longen op de ct-scan en nu denken ze aan verschillende dingen waaronder uitgezaaide longkanker die dan uitgezaaid zou moeten zijn vanuit zijn ballen Maar ik vind het heel vreemd als dat het zou zijn, want mijn man heeft totaal geen klachen aan zijn ballen, en zeker als het al uitgezaaid zou zijn lijk me niet dat je daar dan nooit iets van hebt gemerkt, toch?? Iemand een idee of dat kan, bal-kanker zonder ooit symptomen te hebben gehad, zonder vergrote ballen enz...??
Waarom denken ze specifiek aan zijn ballen dan? Uitgezaaide lonkanker kun je namelijk van veel verschillende kanten krijgen. Hebben ze iets van een scan gemaakt dat ze dit vermoeden?
Omdat hij verder eigenlijk helemaal geen klachten heeft die op andere vormen van kanker wijzen en omdat hij nog jong is... Overigens kon het ook nog iets onschuldigs zijn maar ze praatte vooral over de mogelijke kanker dus ik ben hartstikke op van de zenuwen nu. Hij krijgt morgen, overmorgen of donderdag een CT-scan van zijn longen en middenrif en van zijn edele delen. Morgen weten we meer over wanneer...
Wow, heftig dat ze hem daar aan van verdenken. Hebben ze niet gelijk een biopsie gedaan? Hebben ze longontsteking uitgesloten? Na een longontsteking is het ook mogelijk vlekjes op de longen te zien. Sterkte en ik hoop op goed nieuws.
Ooooh jeetje zeg, ik zou echt niet meer slapen. Maar het kan inderdaad ook een longontsteking zijn geweest. Sterkte meid, hopelijk is het niks.
Ik vind het eerlijk gezegd ook een vrij radicale diagnose hoor.... Ze hebben eigenlijk verder nog niks uitgesloten en ik weet ook bijna niks, want zijn dossier ligt niet bij zijn bed helaas. Ik weet alleen dat op zondag werd gezegd dat zijn d-dimeer verhoogd was. Toen dachten ze aan een embolie of ontsteking. Er is toen een ct scan gemaakt van de longen met contrastvloeistof n daar zagen ze dus bolvormige vlekjes in beide longen op.
Manlief herinnert zich geen longontsteking... Kan dat, een longontsteking zonder dat je ziek bent ervan?
Allemachtig meid, wat zullen jullie door een achtbaan van emoties gaan Ik hoop dat jullie snel de uitslag krijgen en dat het allemaal mee zal vallen, echt enorm veel sterkte toegewenst!
Ja, twee dagen geleden was er nog vrij weinig aan de hand, behalve dat mijn man pijn in zijn middenrif had. Ik heb haast spijt dat ik hem naar de dokter heb gestuurd... Maarja, het gaat ook niet vanzelf over natuurlijk
Wat een rollercoster zitten jullie nu in! Vind het ook nogal voorbarig roepen allemaal vanuit het zk als ze nog niks concreet onderzocht hebben.
Ja, ik denk dat ik het ook maar even moet proberen los te laten, want ik word echt helemaal gek. In gedachten zit ik al veel te ver te denken... Zal ook wel komen omdat mijn man altijd degene is die me normaal gesproken afremt als ik teveel pieker en te ver op zaken vooruit loop
Ik vind het ook nogal een uitspraak als ze verder nog niks onderzocht hebben. Veel sterkte de komende dagen.
Wat een achtbaan is dit nu voor jullie. Helaas is het meestal wel ze dat ze niet zomaar iets roepen. Teelbalkanker kan inderdaad al uitgezaaid zijn voordat je klachten hebt. Man heeft ook teelbalkanker gehad in 2002. Is gelukkig wel in nagenoeg alle gevallen heel goed te behandelen. Ik duim voor jullie
Spannend! Bij mijn man zagen ze ook vlekjes op zijn longen, gelukkig bleek het gewoon littekenweefsel te zijn. Hij moest toen wel na 3 maanden voor de zekerheid terugkomen, maar er was niks veranderd. Hebben ze gezegd waarom ze denken dat het misschien uitgezaaide kanker is? Vlekjes kunnen zo veel goedaardige dingen betekenen.
Echt puur op basis van de foto. Ze zeiden dat het ook wel andere dingen kan zijn, maar eerst willen ze dit uitsluiten...
O, trouwens nog een vraagje: de vlekjes zaten dus in beide longen.... Is het in geval van longkanker niet zo dat het niet perse in beide hoeft te zitten?
Uitgezaaide kanker zijn vaak meerdere vlekjes. Longkanker als primaire tumor zit meestal maar in 1 long