Wie heeft de gouden tip voor kalkaanslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Veni Vidi Vice, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veni Vidi Vice

Veni Vidi Vice Niet meer actief

Nou nog steeds geen succes. Ga vanavond eens met chloor/bleek proberen.. maar dacht dat is niet handig voor dat die kijkers komen hihi, dan stinkt het hele huis.

2. NykaH

NykaH Actief lid

3 jul 2009
    154
    0
    0
    Ik gebruik snelontkalker, die je ook gebruikt voor bijvoorbeeld het koffiezetapparaat of Senseo.

Ik doe een scheut in een plantenspuit en vul het aan met water, spray het dan of de deuren van de douche. Even laten zitten en dan afspoelen is al voldoende. Soms als het iets hardnekkiger is poets ik nog even met een doekje of spons.

Bij mij werkt het perfect! Succes.

3. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben vanmorgen naar de action gegaan om even de wd40 te halen. Gelijk op mijn douchescherm gespoten, even in laten trekken en afspoelen met koud water en met een spons afnemen. Vervolgens afnemen met een droge doek...tadaa ik ben weer helemaal blij met mijn kalkvrije douchescherm! :)

4. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van alles geprobeerd en kreeg de douchewand maar niet schoon. Het werd er ook niks beter op. Antikal, azijn laten inweken etc. Gisteren bezig met hg kookplaatreiniger intensief op mijn aangekoekte kookplaat die ik ook maar niet schoon kreeg en nu wel! Daarbij op het idee gekomen het eens op de douchewand te proberen. En het werkt! Ik gebruik het met een schuursponsje dat niet te grof is (op de kookplaat alleen een doek) en schuren maar. Het gaat er nog steeds niet vanzelf af maar na een uurtje schuren was mijn douchewand kalkvrij. Op de tegels is het wat hardnekkiger maar ik zie wel al duidelijk verschil wat me met geen enkel ander middel is gelukt. Hier overigens dinsdag kijkers ;)
    Ik had het al opgegegeven maar kan nu wel een dansje doen:D

5. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Gisteren heb ik de super ontkalker van dasty(wibra) geprobeerd. Hier weer een mooie kalk vrije douche!

Deel Deze Pagina