Wie herkent dit met ruim 6 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kdvjuffie, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Mijn kleine meisje is nu ruim 6 weken...
    Ik ben op dit moment aan het afbouwen met bv... Ik kolf zo'n 3 keer op een dag alleen krijg ik er niet elke keer een hele voeding uit dus dat vul ik aan met poedervoeding! De rest van de flessen zijn helemaal poeder.

Wij merken alleen dat ze sinds een week wat meer huilt, als ze wakker is wat meestal ongeveer een half uur tot een uur is na haar voeding heeft ze echt haar speentje nodig en de nodige aandacht anders zet ze het op een gillen. Soms kan ze wel 5 minuutjes onder de baby-gym of gewoon in de box maar ze is dit zo weer zat en begint dan weer te huilen om haar speen.
    Ook huilt ze vaak tijdens een fles en lijkt dan pijn te hebben! Ze drinkt eerst heel goed en na 5 minuten begint ze te huilen en te trappelen met haar beentjes. Wel wilt ze graag drinken maar zodra ze de speen weer in haar mondje heeft neemt ze een paar kleine slokjes en laat dan weer huilend los. Zijn dit krampjes?

Kan het ook zijn dat ze met 6 weken een soort van sprongetje maken waardoor ze wat minder in haar hum is?

Ik vind het zo zielig omdat ik niet weet wat er aan de hand is!

Ik hoop dat iemand dit herkent en mij kan vertellen wat ik kan doen!
    Tnxxx alvast
    kdvjuffie

2. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    (heb je al in haar mondje gekeken of ze niet misschien spruw heeft?)
    Zorina wist ook niet zo goed wat ze wilde met 6 weken en volgens mij is dat inderdaad een sprongetje. Was na een paar dagen weer over.
    Lekker knuffelen en troosten is denk ik het enige dat je kan doen, en rustig blijven ;)
    succes

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Idd sprongetje kan het zijn (volgens site van oeiikgroei)

http://www.oeiikgroei.nl/magazines/show ... e.asp?id=1

en

http://www.oeiikgroei.nl/magazines/show ... e.asp?id=2

Lena had ook met zes weken last van krampjes. Ging toen ook net als jij over van kolven naar poedermelk. Heb het volgende gedaan: 10 / 20 ml extra water bij de poedermelk, druppeltjes gehaald van vsm... Cinababy geloof ik. Verder de melk iets warmer gemaakt, veel met haar beentjes bewogen, rooibosthee gegeven en met een weekje was het over....

Voelde me ook wel rot erdoor, dacht dat ze zich niet zo lekker voelde doordat ze meer poedermelk kreeg ipv bv maar zo veel babietjes hebben dat rond die tijd.

Dat vervelen met de fles ken ik ook wel. Gewoon effe troosten en weer opnieuw erin stoppen... en inderdaad, geduld hebben het is voor je het weet weer over.... Alleen wel irritant he als je niet weet wat het nu precies is...

4. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Heel erg bedankt voor jullie anwtoorden!

@valhalla: Tnx voor de linkjes... ik heb veel aan je antwoord! ik ben er wat geruster op nu ik lees dat jij het ook meegemaakt hebt...

Deel Deze Pagina