Wie heeft DE goudentip tegen onkruid?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon met een plantenspuit. Zou het wel alleen tussen de tegels doen en niet in je plantenbakken want dan komt het in de grond en heb je kans dat de andere planten die je wel wil houden er ook last van krijgen.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Normaal groene zeep.. Nu toevallig laatste keer "driekhoek huishoudzeep" ofzo gekocht bij gebrek aan groene zeep.
    Ziet er hetzelfde uit... Alleen dan beetje bruingeel ipv groen.

Oh en water (evt met azijn) spuiten terwijl de zon schijnt helpt natuurlijk ook... Dan brandt het gewoon weg door het vergrootglas effect van de waterdruppels.
    Maar ik ben daar altijd wat te ongeduldig voor want het is niet alsof het langer wegblijft... Het is enkel minder moeite.
    Maar dat werkt enkel tussen de tegels... Niet tussen je tuinplanten.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zweer bij azijn! Werkt heel snel en grondig. Wel even moment uitzoeken wanneer het minimaal een dag niet regent.

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja,seriously..;)

Mijn vader komt dan met zo'n rugketel en spuit alleen onze oprit en terras. We halen ook weleens onkruidverdelger in België,daar mogen ze sterker spul verkopen.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik word echt zo triest van het gemak waarmee mensen naar gif grijpen...

Wat het onkruid betreft. Zet er gewoon iets anders in de plaats? De natuur aanvaardt geen kale plekken, die zal altijd reageren door er iets te laten groeien. Dus zet jij er struiken of bodembedekkers, dan zal er geen onkruid meer groeien. Bovendien zet je dan meteen ook iets waar insecten en dieren iets aan hebben, ipv per se kale grond te willen.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier hebben we een handbrandertje gehaald bij de action, spuitbussen erbij en branden maar, ideaal!
    Brander 9.95 en spuitbussen 1 euro en weg onkruid:D

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Als jullie het over azijn hebben bedoelen jullie neem ik aan gewoon normale natuurazijn? Of schoonmaakazijn?

8. Lentes

Lentes Niet meer actief

Zijn dat branders speciaal voor onkruid? Hoe ziet dat eruit? Lijkt me handig!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel erg mee eens.

Onkruid vindt het omwoelen van de aarde ook heel fijn dus onkruid weghalen betekent ook weer dat er nieuw gaat groeien. Rust is veel beter.

Mensen die gif spuiten... lekker naar België voor een partij rotzooi ;). Heel bijzonder. Ook gemeentes spuiten troep dus dat is geen garantie.

Maar goed zo lang mensen graag naar kale aarde kijken....

10. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Als je bestrating hebt met steeds onkruid ertussen: landbouwzout strooien!
    Helpt echt! Gewoon zout helpt niet, je moet echt landbouwzout hebben.

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik vind het triest dat mensen gif willen strooien in hun tuin. Kom op zeg,daar begin je toch niet aan? Ik heb de voortuin maar betegeld en bij het onkruid daar meteen azijn erop.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, tegels, daar hebben de vlinders en de bijen ook niks aan. Dan liever bidembedekkers. Maar het is alleszins beter dan gif, dat wel.

Deel Deze Pagina