Ervaringen herhaalde vroege miskramen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daydreamer1, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreamer1

3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Dag dames,

ik ben op zoek naar lotgenoten die ervaringen hebben met herhaalde vroege miskramen.

Het zwanger worden zelf lukt snel (3x op een jaar tijd), maar ik heb echter nooit een plakkertje met vroege miskramen tot gevolg (5-6 weken).

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat verdrietig :cry:
    Volgens mij mag je na 2 miskramen onderzoek laten doen, heb je dat al overwogen?
    Ik heb 1 vroege mk gehad dus mocht nog geen onderzoek.

3. Daydreamer1

3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    De gynae was na mijn 2e miskraam niet zo happig op extra onderzoeken, omdat ik had bewezen dat zwanger raken lukt. En ook dat zo’n vroege miskramen biochemische zwangerschappen zijn en dus niet meetellen als miskraam, maar dat de tijd voor onderzoeken wel wordt geteld vanaf een jaar na de vroege miskraam. Dus volgens hem telde het niet mee als miskraam, maar was ik wel zwanger geweest ☹️ In ieder geval, na lang aandringen had hij toch een gesprek ingepland met een fertiliteitsarts. Deze had ik afgebeld (heb tot 2 dagen voor de afspraak gewacht om af te bellen), dag erna kreeg ik een miskraam en dan heb ik direct gebeld en mocht ik toch nog langsgaan. Ze hebben nu een bloedafname gedaan (genetische testen en op stolling). Maar ze zeiden dat hier meestal niets uitkwam. Moet nu een 5-tal weken wachten op de resultaten hiervan.

4. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Wat super verdrietig zeg! Lekker bot om te zeggen. Bij mijn gyn telt alles mee ook de biochemische. Ik heb onlangs de bloedstolling onderzoek gehad, niks uit gekomen. Maar ik slik dus wel vanaf de positief ascal/ aspirine als bloedverdunner!! De keren dat ik het niet gebruikte zijn wel allemaal mis gegaan... toeval of niet ik slik het braaf!

5. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Zoals te zien in mijn onderschrift heb ik veel ervaring. Hier is bij mij echter nooit een treffen voor gevonden. Maar ik sta ook niet meer te juichen bij een positieve test. Want dan begint de angst pas echt.

6. Daydreamer1

3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Blij voor jou dat de bloedverdunners toch lijken te helpen! Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, maar kan het zeker eens aanhalen.

7. Daydreamer1

3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    En nog een hele dikke proficiat! Ik duim mee voor jou dat alles goed verloopt! ☺️

8. Daydreamer1

3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Wat vreselijk, zoveel sterretjes ik heb het er nu al zo ontzettend moeilijk mee... En heb je medisch iets genomen (utrogestan,...)? Of helemaal niets?

9. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Bij mijn dochter utrogestan. Maar dat was voor een studie. Daaruit is gebleken dat het geen verschil maakt maar voor mijn gevoel dus wel.
    Ben dus wel al in conclaaf met het EMC dat ik het bij de volgende positieve test wel weer wil hebben

10. Tootsie

Tootsie Niet meer actief

Hier ervaring met herhaalde miskramen. Kwam niets uit bloedonderzoek. Uiteindelijk 1 succesvolle zwangerschap, wel geëindigd in HELLP. Toen ik die keer zwanger raakte sportte ik veel. Voor mijn gevoel heeft dit geholpen om te plakken (betere bloeddruk) maar hier heb ik geen bewijs voor.

11. Daydreamer1

3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Hier heeft de fertiliteitsarts ook al gezegd utrogestan 3x vaginaal op te steken al vanaf net na de eisprong (mijn progesteron is aan de eeg lage kant tijdens zwangerschap). Ik hoop dat dat toch een verschil kan maken. Woon je in NL? Want heb al vaker gehoord dat gynae’s daar niet zo happig zijn om utrogestan voor te schrijven.

12. Daydreamer1

3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Sorry, ik ben helemaal niet bekend met HELLP?
    Ik sport (buiten corona) enkele keren per week. Dit vervang ik nu door lange wandelingen.

13. Tootsie

Tootsie Niet meer actief

Zwangerschapsvergiftiging :). Bij mij is de oorzaak slecht functionerende vaten en een wat kleiner hart. Maar daar kwam ik pas na de bevalling achter. Bij dat onderzoek werd me ook verteld dat dat ook de oorzaak kon zijn van mijn miskramen.

14. Daydreamer1

3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Dan heb je al zo’n traject en komt dat er nog eens bij ☹️ Hopelijk alles oké nu?

Deel Deze Pagina