Wie heeft de Kiddy Comfort of Infinity?

Discussie in 'Verzorging' gestart door croky, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Het is het enige autostoeltje zonder gordels... wat zijn jullie ervaringen met dat vangkussen op de buik?
    Moest jullie kindje daar erg aan wennen?
    En hoe is de slaapstand, kun je die tijdens het rijden verstellen en liggen ze echt achterover?
    Kortom: ben benieuwd naar de ervaringen van degene die zo'n stoeltje al gebruiken.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Wij hebben de Infinity Pro.
    Voordelen:
    - ons kindje zit er heerlijk in en vindt het buikblok geen probleem.
    - Dat buikblok is net gelijk een soort tafeltje, makkelijk met eten en spelen in de auto (wij hebben die roze versie en daar hangen ook speeltjes aan)
    - bekleding redelijk makkelijk lost te halen en te wassen.
    - het weegt bijna niets en overzetten in een andere auto is een peulenschil.
    - goede garantie en service, je kunt als je een aanrijding hebt bijv. het schaderapport opsturen (ook al is er misschien niets met het stoeltje aan de hand, maar vertrouw je het niet meer) en dan krijg je gratis een nieuw stoeltje.
    - Komt goed uit de test.

Nadelen:
    - verstellen naar ligstand of weer terug naar zitstand kan niet tijdens het rijden. Ze liggen niet echt erg achterover, maar een klein eindje, al slaapt ze er wel goed in.
    - ons dochtertje heeft het altijd snel warm (ook al staat de airco aan) en zomers is het dan wel een erg warm zitje. Maar goed, dat verschilt vast ook per kind. Niet ieder kind vindt zo'n buikblok ook fijn, dus ik zou het van tevoren wel proberen.
    - Let op met autostoelen waar een heel rugprofiel inzit, zou in de winkel vragen of je het stoeltje in je auto mag passen, want als de zittingen erg voorgevormd zijn, kun je het stoeltje niet goed recht plaatsen.

Wij hebben het stoeltje in de winkel uitgeprobeerd en hem vervolgens ergens anders besteld (voor 169 Euro, ondertussen zijn de prijzen weer gestegen), waar ze wat leukere kleuren hebben.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben de Comfort Pro. Bevalt erg goed. De eerste twee, drie keer was het drama om hem in de stoel te krijgen met het kussen voor zijn buik, maar daarna accepteerde hij hem ineens. Overigens: als dat kussen eenmaal zit, vindt hij het allemaal allang best.

Ik heb ook geprobeerd het stoeltje vooraf te testen, maar dat werkte voor geen meter. Stond ik daar in de winkel; die stoel blijft uit zichzelf niet rechtop en je hebt daar ook geen gordel bij de hand. Had hem beter mee naar de auto kunnen nemen om te testen, maar die verkoopster vond me nu al raar geloof ik...

Naar ligstand, dan moet je de gordel losmaken en het liefst je kind even uit de stoel nemen. Het kan wel met je kleine in de stoel en de gordel vast (maar niet 'vergrendeld', dan kun je hem niet ver genoeg losser maken), maar dat vergt enige handigheid en een lange gordel.
    Hij ligt dan wel wat verder achterover, maar niet echt plat. Ik doe dat ook bijna nooit; hij valt ook wel rechtop in slaap, en als hij niet wil/kan slapen vindt hij het vervelend om zo achterover te liggen.

Gewoon rechtop zittend kan hij veel zien, dat vond ik een belangrijk voordeel van dit stoeltje. En dat hij zo goed uit veiligheidstests kwam, natuurlijk!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben hem ook, ik vind het een super fijne stoel. In eerste instantie vond ik het maar een raar ding, maar toen we gingen passen bleek dochter er veel beter in te zitten dan in de Romer king en de tobi en priori. Daarom hebben wij hem gekocht. Natuurlijk ook omdat hij goed uit de test kwam.

Slaapstand hebben wij een paar keer gebruikt toen we `s avonds of `s nachts mmoesten rijden. Dochter sliep toen prima, maar ze slaapt ook prima in de gewone stand.

Dochter vind het erg fijn, heeft het niet warm gehad toen het zo warm was. Ze kan er ook lekker in spelen. De beestjes hadden wij ook, maar ik vond het vastmaken met dat bandje eraan een ramp. Dochter vond er niets aan dus die is snel opgeruimd.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier de infinity. Ik ben er erg tevreden over. Ook een vriendin heeft hem en die is ook zeer tevreden. Vooral handig dat ie heel licht is en makkelijk over te plaatsen. Buikkussen is hier nooit een probleem geweest. De kleine slaapt er prima in.

6. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Goede berichten alom dus!
    Wat ik niet begrijp echter, is waarom hij de Kiddy in NL nauwelijks wordt verkocht? Het is een van de veiligste stoeltjes...

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik denk dat het komt omdat deze stoel er nog niet zo heel lang is, veel mensen kennen hem niet. Ik krijg er regelmatig reacties op van wat is dat voor een stoel?

Verder is de maxi cosi erg ingeburgerd en gaan veel mensen automatisch voor de stoel van maxi cosi.

Deel Deze Pagina