Schutting van de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door tjessia, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij zijn bezig met onze achtertuin, eindelijk...
    We hebben de boel opgehoogd, tegels geplaatst en een nieuwe schutting gezet. Deze schutting komt tegen de andere schuttingen van de buren aan. Nu bleek 1 schutting redelijk verrot te zijn van de buurvrouw en zij heeft deze meteen maar gesloopt en weggehaald. Maar nu wil ze dat we de helft van die schutting aan haar betalen want ja, schuttingen deel je tenslotte. Maar wij hebben dus een eigen schutting geplaatst, wij zien haar schutting helemaal niet meer, en hebben er dus niets aan. Ik vind dit raar. Het gaat niet om veel geld en we betalen het ook wel, nou ja, mijn man dan, ik zou waarsch gewoon nee hebben gezegd. Wat vinden jullie daarvan? Is dit nu raar of niet? Of zie ik het verkeerd?

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat belachelijk.. Zou t ook niet betalen.. Ze heeft jullie schutting toch ook niet voor de helft betaald?

Waarom nog weer een nieuwe dan? Staat toch 1?

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    waarom zouden jullie haar schutting moeten betalen?????
    kijk, als je samen 1 schutting plaatst kan ik snappen dat je beide de helft betaald, maar haar schutting staat er al een tijdje.
    ik zou dus echt niks betalen!

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nee joh als jullie al een schutting hebben hoeft dat zeker niet! Het gaat er om dat een schutting op de scheiding van twee erven staat, dus op hun grond n op jouw grond. Daarom kun je de kosten delen, anders kun je net zo goed elk een eigen schutting doen, maar dat doe je meestal niet, twee tegen elkaar..

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Pardon? Betalen voor een schutting terwijl er een eigen schutting staat? Nou had ik dus niet gedaan, ik begrijp niet zo goed waarom jullie er een schutting tegenaan hebben gezet. Als die van de buurvrouw verrot was hadden jullie toch ook samen deze schutting neer kunnen zetten en had zij de helft aan jullie betaald. Het lijkt me eerder dat zij haar verrotte schutting nu kan slopen en tegen jullie schutting aan kan kijken toch? Dan moet ze eigenlijk jullie de helft betalen :D

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij hebben een nieuwe schutting geplaatst omdat aan 3 kanten de schuttingen anders zijn, wij hebben aan 3 kanten buren. Dus om er 1 geheel van te maken staan er nu dus dezelfde schuttingen.
    Nee, ze betaald idd niet mee aan onze schutting..

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee hoor als de schutting op haar grond staat ik het haar eigendom.
    daarbij staat er nu een erf afscheidig dus hoeft zij er niet aan te doen.

8. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Echt niet betalen hoor. Gekkenhuis. Mens is knetter...

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het niet betalen. Als jullie samen een gedeelde schutting neerzetten is het normaal dat je de prijs ook 50/50 doet,maar in dit geval zeker niet

10. tulip

tulip Niet meer actief

zeker niet doen en ook tegen je man zeggen dat hij er maar op terug moet komen, dat is echt belachelijk.

By the way, hoe kun je aan 3 kanten buren hebben??

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Tussenwoning en achterburen zonder steeg ofzo denk ik?

Zou er ook niet aan meebetalen hoor! Haha, of als zij een goedkopere schutting heeft genomen dan die van jullie de helft betalen en haar de helft van jullie schutting laten betalen :p.

12. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

niet betalen hoor, tenzij zij ook de helft van jullie schuuting betaald natuurlijk.....

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou haar niets betalen !.. laat haar maar de helft van jullie schutting betalen !!

zoals zij het zegt... schuttingen deel je.. .nou haar schutting is weg, nu staat die van jullie er, dus moet zij maar haar 'deel' ervan betalen !!

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    of zeggen prima verrekenen we dit met de helft van wat onze schutting heeft gekost :)

15. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    :$ Daar ga je toch niet mee akkoord! Soms komt het voor dat buren met elkaar in overleg samen een schutting plaatsen (en dan komt de schutting ook in het midden te staan, dus op de grond van beiden).
    Als jullie een schutting op jullie grond hebben staan dan is alles aan de andere kant niet jullie probleem.
    Jullie buurvrouw wil gewoon haar rotte schutting vervangen en jullie voor de helft op laten draaien. Maar jullie zijn absoluut niet verplicht om mee te betalen.

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik zou zeker dat kleine stukje mee betalen aan je buren en dan jullie rekening met haar delen hahahah
    als jullie betalen, moet ze dit ook hihi

17. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij hebben idd 3 buren omdat we geen achterom hebben dus overal schuttingen.
    Nou ik wil best onze rekening met haar delen dan die is zeker 20x zoveel..ik denk niet dat ze akkoord gaat haha.
    Het gaat ook echt maar om 15 euro, die schutting koste dus 30 euro maar daar gaat het natuurlijk niet om, het gaat om het principe. En ze heeft die schutting gekocht zonder met ons te overleggen of wij mee wilden betalen, dus gewoon achteraf gevraagd of we even bij wilden leggen, naja..

18. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Sorry hoor, maar van die 15 euro kan je ook 2 dagen eten, bij wijze van.
    Jou buurvrouw kijkt nu tegen jou mooie nieuwe schutting aan en eist ook nog dat jij daarvoor gaat betalen?
    Hmm, omgekeerde wereld lijkt mij.

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik vind het wel grappig, doordat jullie ook nog gewoon betalen denkt zij dit soort dingen altijd maar te kunnen flikken. Ik zou dat dus nooit toestaan. Echt niet om het geldbedrag maar puur om het principe. Die is mooi, jullie betalen omdat háár schutting verrot is en zij deze moet vervangen.

20. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, dat kan ook natuurlijk, achter je:) Ook al is het maar 15 euro, ik zou het niet betalen, of zij betaalt ook de helft van die van jullie.

Deel Deze Pagina