zwangeren geen spuit mexicaanse griep

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sharon20, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

ik deed van de week een bloedtest en daaruit bleek dat we 8 weekjes zwanger waren. nu vroeg ik hoe het zat met de mexicaanse griep maar hij zei dat hij die niet gaf aan zwangere vrouwen omdat het spul gevaarlijk kon zijn voor het kindje in de eerste 2 trimesters. omdat dan de orgaantjes enzo gaan ontwikkelen.

weet iiemand hier meer over? want ik hoorde gisteren op het nieuws dat er nu al meer als 50duizend mensen in belgie de mexicaanse griep hebben en dat als je zwanger was een spuit moest halen...

Groetjes,
    Sharon

2. MaMart

MaMart Lid

21 mei 2007
    5
    0
    0
    Kampen
    Hoi Sharon,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Mijn huisarts zei ook dat zwangeren in het eerste trimester zowiezo geen inenting tegen de mexicaanse griep mogen hebben. Kan inderdaad gevaarlijk zijn voor beebje!
    Groetjes, Martha

3. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    ze geven de prik pas vanaf 13 weken zwangerschap, omdat je er een spontane abortus van kan krijgen voor die tijd.
    ik ga hem volgende week halen, ben nu 14 weken.

ps gefeliciteerd met je zwangerschap! geniet ervan!!

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Dossier Nieuwe Influenza A (H1N1)

dit is een site voor artsen; staat ook een link naar de folder die men zou moeten verspreiden. Is wellicht handig om te lezen en staat alle info in die je als aanstaande mama wil weten. Tenminste al mijn vragen zijn erdoor beantwoord.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb het eens gelezen en er staan idd wat dingen in die ik me afvroeg. alleen heb ik nog 1 vraag die onbeantwoord blijft.

Stel ik krijg nu mexicaanse griep. is dat dan vooral gevaarlijk voor mezelf? of ook voor mijn ongeboren kindje?? want ik zou die griepspuit willen halen maar dan vooral om mijn ongeboren kindje te beschermen!!! ik zou hem niet voor mezelf halen want had ik niet zwanger geweest had ik hem ook niet gehaald (zolang ze het niet verplichten)...

ik heb wel veel kans op die mexicaanse griep omdat ik in een supermarkt werk als cassiere en dus superveel in contact kom met vreemde handen en geld.. ik heb nu van die ontsmettings handgel gekocht en die gebruik ik nu wel regelmatig... voor mezelf ben ik niet bang. ik ben bang dat "als" ik het krijg het mijn ongeboren babytje ziek zal maken... of nog erger... :(

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ps. Bedankt voor de felicitaties !:)

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, idd niet in het eerste trimester, dus jij moet nog 5 weken wachten. Maar realiseer je dat de MG maar mild is, en dat vooral zwangere vrouwen die al ver in de zwangerschap zitten er meer problemen mee kunnen krijgen. En dan mn met de longen omdat die in de verdrukking zitten tijdens een gevorderde zwangerschap heb je dus minder longcapaciteit.
    Het enige dat een complicatie kan opleveren bij je zwangerschap is hoge koorts want dat zou evt voor vroegtijdige weeën kunnen zorgen. Gelukkig kan je hoge koorts lager krijgen door paracetamol te gebruiken en dat mag je gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken.
    Bij mij op school vallen de kinderen bij bosjes neer, geveld door de MG, tsja, niks aan te doen. Die uitbraak is overigens in Assen, ik weet dat de omgeving van Beetsterzwaag het ook al heeft overleefd. Mijn schoonouders en schoonzusje, bijna alle vriendinnetjes van mijn schoonzusje hebben allemaal al MG gehad, ja je bent ziek maar heel erg is het echt niet.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    maar de MG is dus niet gevaarlijk voor mijn babytje?? het is niet zo dat je dan een miskraam krijgt of dat je babytje heel erg ziek word en een achterstand oploopt in de groei of aan de hersentjes ofzo?? want vooral daar ben ik erg bang voor.

Dat ik zelf ziek word is dan de grootste ramp nog niet! ik kan wel wat hebben. ik maak me vooral zorgen om de gezondheid van mijn ongeboren beebje!

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    MG is niet heel anders dan de gewone griep... het is alleen een nieuwe variant waardoor meerdere groepen kwetsbaar zijn, vooral een jongere generatie omdat deze nooit antistoffen hebben aangemaakt voor een variant die erop lijkt.

Bij een gewone griep zou je je daar druk om maken?

Ik ben geen arts, maar heb me wel behoorlijk ingelezen.
    Ik zou als ik jou was gewoon even bellen met je HA, die kan ook beter jouw situatie inschatten.

10. MaMart

MaMart Lid

21 mei 2007
    5
    0
    0
    Kampen
    Ik zou niet zo snel weten of het schadelijke gevolgen kan hebben voor de kleine. Misschien moet je je vraag stellen bij de verloskundige hier op de site. Ben er eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar!!

11. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    enige wat ik weet is dat bij hoge koorts je vroegtijdige weeen kan krijgen.... een miskraam dus!
    Het is een beetje afwegen welk risico je wilt lopen; ziek worden of de mogelijke gevolgen van de inenting...

12. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik heb even op de link geklikt die ik hier in een berichtje tegen kwam. Hier stond ook in dat gezonde zwangeren geen advies krijgen om de vaccinatie te halen. Het mag wel, maar in dat geval geen noodzaak. Ik denk dat ik hem niet ga halen, maar overleg het nog wel even met huisarts en gynaecoloog.

13. meid88

meid88 Actief lid

8 jun 2009
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffff zou het niet meer weten wat je nou wel of niet moet doen..
    aan de ene kant vind ik het wel een goed idee om t te doen maar aan de andere kant ben ik bang dat het schadelijk kan zijn voor mn kleintje..
    ook al zeggen ze van niet.. maar ze hebben het niet uitgetest op zwanger dus vind het een beetje een moeilijke keus..:S

14. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij mogen morgen naar de huisarts gaan, (risicogroepen), om de spuit te gaan halen, gratis (belgië).
    Wel vrouwen die zwanger zijn in het tweede en derde trimester.
    Ik ga hem allesinds NIET halen... ik ben er een beetje twijfelachtig over. voor ons kan die inspuiting geen kwaad, maar wat als dat voor de baby wel is? en ze kunnen het nog niet weten, wat het zal geven op langere termijn, want zo ver zijn ze nog niet. dus, als je gezond zwanger bent, ben ik van mening, geen spuit!
    En het is zo overroepen, tis maar een griepje eh mensen! Is goed uitzieken, hoge koorts, maar als je gezond bent, gaat het ook zo weer over hoor.
    Dus voor mij en mijn boeleke Nope!
    :)

15. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Voor de 13 weken kan het schadelijk zijn voor de baby mocht je de mex. griep hebben omdat dan alle organen etc. aangelegd worden. Na de 13 weken is de griep niet schadelijk voor de baby zelf.

Ik ga die spuit niet halen, ze vertellen wel mooi hoeveel doden er gevallen zijn en daar word je bang van. Maar waarom niet hoeveel doden er door de gewone griep vallen? Er zijn ook zat mensen die aan de normale griep overlijden.

Als je gezond bent dan heb je toch zoiezo minder risico om ziek te worden? De keren dat ik griep gehad heb in mijn leven zijn op 1 hand makkelijk te tellen, dus dat deed mij de keuze snel maken.

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb nog nooit griep gehad en zoals ik zeg, ik doe het ook niet voor mezelf! zo'n prik wil ik eigenlijk niet omdat de dokters het niet aanraden in een vroege zwangerschap omdat dan de organen ed aan het ontwikkelen zijn... dus die prik kan ervoor zorgen dat het hier mis gaat... maar als ik het zo lees kan je van die griep alleen hoge koorts krijgen en hier mag je nog paracetamol voor gebruiken om de koorts te laten zakken. Nee, dan liever zelf erg ziek en de kleine gezond dan een spuit halen, niet ziek worden en dat de kleine straks iets mankeert! ps, ik woon ik in belgie en had eigenlijk nog niet gevraagd wat de kosten waren. als die spuit mijn beebje met 100% zekerheid geen kwaad doet en ikzelf heb er ook alleen maar baat bij dan zou het me niets kunnen schelen mocht ik er iets voor moeten betalen hoor :) maar wel fijn dat ze gratis is!

17. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik ben toevallig vandaag bij mijn huisarts geweest en er met hem eens over gesproken. Hij zei dat relatief gezien, de MG een normale griep is. Ook bij een normale influenza overlijden gezonde mensen. Alleen, omdat dit een vrij nieuwe mutant is, heeft nog bijna niemand er afweer tegen en daardoor is het aantal besmettingen veel hoger dan 'normaal'. Het risico dat je loopt op complicaties ed is hetzelfde als normaal bij griep, alleen de kans dat je besmet raakt is gewoon hoger.

Omdat wij eerste trimester zijn wordt er hier niet geënt. Hij zei ook nog wel dat je de eerste acht weken na de laatste enting niet zwanger mag worden. Geeft mij toch wel te denken over dat vaccin, maar dat is misschien een ander verhaal.

18. kim1979

kim1979 Actief lid

9 nov 2007
    337
    0
    0
    Ik heb toevallig gister gebelt naar mijn ha, dit omdat ik in de zorg werk en ook nu een MG spuit moet halen maar we bezig zijn zwanger te worden, mij werdt verteld het totaal geen invloed heeft hierop en ik hem gewoon kon komen halen, dus waar al die verhalen vandaan komen het gevaarlijk is voor het kindje??:(

Liefs Kim

19. Aura

Aura Niet meer actief

Ik ga heel die spuit niet halen, ik zou de spuit over 2 weken officieel mogen maar voor de 28 weken zwangerschap en vaccinatie is nog niet getest en ik ben niet van plan om als proefkonijn te fungeren.
    Als ik straks 28 weken zwanger ben is het al weer bijna voorjaar dus dan zal het wel mee gaan vallen met die mex. griep.
    Als ik niet zwanger was geweest had ik wel zo'n spuit gewild maar omdat ik niet weet wat het voor mijn kindje kan doen en aangezien niemand het weet doe ik het niet.

20. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Er sterven inderdaad jaarlijks zo'n 1000 mensen aan de gewone griep, dat zijn er ongeveer 20 per week. Mijn man heeft laatst ook de mg gehad en ja je bent er even goed ziek van. Maar als je gewoon goed uitziekt en rustig aan doet komt het heus wel goed. En mocht je last van je longen krijgen ga je even langs de dokter. Nee ik ben niet bang voor de griep, wel voor de spuit. Ze hebben hem alleen getest op zwangere dieren en niet op zwangere mensen. En ze hebben geen idee wat het doet op de langere termijn. Dus geef mijn portie maar aan fikkie.

Deel Deze Pagina