Wij wilden eerst een Mutsy evo urban nomad kopen, zien er mooi uit en goede prijs. Maar toen las ik op veel verschillende sites en fora dat de meeste kindjes als een zoutzak in het zitgedeelte zitten. Aangezien dit natuurlijk niet goed is voor je kind en je met dat gedeelte ook nog eens het langst doet vonden wij dat een reden om niet voor de Mutsy te kiezen. Ook vonden we hem niet heel vlot en handig met inklappen maar dat is heel persoonlijk. Uiteindelijk hebben we toch voor een Joolz Day gekozen vanwege het gemak hoewel we deze in het begin echt belachelijk duur vonden. Aangezien ze heel waardevast zijn verkopen ze tweedehands nog voor heel veel geld en zijn we uiteindelijk niet meer geld kwijt.
Ik ben het er niet mee eens dat het zitgedeelte van de EVO niet goed is omdat kindjes er als een zoutzak in zitten. Ik zie dat wel regelmatig, maar dit zijn telkens hele kleine kindjes, die gewoon nog niet goed genoeg kunnen zitten. Kindjes die als een zoutzak ineen zakken, horen gewoon plat. Ook in een zitgedeelte dat beter zou ondersteunen, het ruggetje kan dat gewoon nog niet aan.
Mima is mooi, maar let op de grootte. Als jullie als ouders lang zijn, kies dan absoluut geen Mima. Wij vielen ook voor het design en mooie ergonomie, maar ik ben blij dat hij mij werd afgeraden ivm lengte. Ons zoontje van 1,5 zou nu absoluut niet meer in de buggy kunnen. Ook de reiswieg is klein bij de Mima, waardoor je je baby misschien toch eerder dan 'nodig' in de buggy zal zetten. Dat wilde ik niet ivm ontwikkeling van heupen/rug van baby. Mutsy is daarvoor dus beter. Wij hebben de Bugaboo overigens gekocht, maar daar vroeg je niet naar. Maar eerlijk is eerlijk, het is wel een erg stylish ding, de Mima.