buik, rug, zij dragen/ drager

Discussion in 'De babyuitzet' started by an85, Oct 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. an85

an85 Lid

May 9, 2012
    78
    0
    0
    Ik ben in verwachting van ons eerste kindje. Eind februari ben ik uitgeteld.
    Ik wil na de geboorte ons kindje gaan dragen, in het begin op de buik en later misschien ook op de rug en in mijn zij.
    Welke dragers zijn daar voor geschikt? Ook met de kijk op goede ondersteuning van de baby en mijn schouders, rug. Ik heb nou eenmaal geen hele sterke rug. En nou gaat dat met een baby nog wel maar als de baby wat zwaarder word moet het voor mij dan nog wel vol te houden zijn.
    En als je een kleine baby wilt dragen, draag je hem dan buik op buik of de baby op zijn zij tegen je aan?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Kind op je zij vind ik persoonlijk niet prettig. Gewicht hangt dah voornamelijk aan 1 kant en op 1 schouder. Ik kreeg daardoor juist last van mn rug omdat je toch iets scheef gaat lopen. Denk dat je voor buik rug en zij een doek moet kopen.
    En als je een drager koopt, dan wel een ergonomische drager nemen. Geen baby bjorn of stokke.

Ik heb zelf de beco butterfly 2. Die kan op zowel buik als rug gebruikt worden tot 2 a 3 jaar. Mijn kindje is nu 12 kg eh ik voel nauwelijks dat ik haar draag. Heb ook niet ergonomische drager gehad en daar kreeg ik vrij snel nek en rugpijn van. Toen woog ze nog geen 5 kg. Dus moet je nagaan wat zoiets uit kan maken.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
  4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Wij hebben een Manduca, echt ideaal. Maar er zijn nog veel meer mooie en goede ergonomische dragers te koop afhankelijk van jouw wensen (wil je wel/niet knopen, hoe lang ben je van plan te gaan dragen, etc).
    Hier draag ik zelfs mijn oudste nog wel eens op de buik terwijl hij toch al wel bijna 15 kg is.
    Een pasgeboren baby draag je overigens normaal gesproken buik tegen buik.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Neem in elk geval geen ding van de babywinkel zoals Babybjorn if Chicco. Die zijn niet goed voor de rug van je kinden jezelf.

Het handigste is om contact te zoeken met een draagconsulent, dan kun je ook meerdere stijlen uitproberen.

6. an85

an85 Lid

May 9, 2012
    78
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik denk dat ik toch ga voor de beco (butterfly) of de manduca draagzak. Het knopen lijkt mij misschien niet helemaal handig en vanwege mijn rugklachten denk ik dat ik beter af ben met een van deze draagzakken.
    Vinden jullie deze draagzakken goed om te doen? En hebben jullie evt. een foto van hoe het eruit ziet als de baby er op de buik, rug en zij in zit? en dan gaat het mij voornamelijk om de banden die dan op je rug, buik zitten. Of dat er een beetje goed, comfortabel uit ziet.
    Ik wil de baby al vrij vanaf het begin gaan dragen, denk ik. En ik weet nog niet tot hoelang, ligt er aan hoe het bevalt.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ik draag in eeb geweven doek en hoewel ik dit heel erg fijn vind, kijk ik elke keer naar een bondolino voor erbij... Voor het 'even snel' en de hond uitlaten enzo.
    Er zijn zoveel keuzemogelijkheden dat het heel moeilijk wordt....

Succes

8. lolalo

lolalo Actief lid

Feb 13, 2012
    404
    0
    0
    In t begin is een doek t fijnste ( knopen is echt niet moeilijk)
    Kleine baby's draag je zeker op je buik(buik tegen buik, dus niet in zon babyborn met zijn rug tegen jouw buik, erg slecht!!)

Met 3 mnd hier de beco butterfly, eerder is niet heel fijn vond ik omdat ze dan nog zo klein zijn.
    Maar daar heeft mijn man mijn zoon van 2 ook nog prima in gedragen!
    Gaat lang mee dus!

Ff foto's googlen hoe t eruit ziet?!

9. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

#9 spikkeltje, Nov 4, 2012
    Last edited by a moderator: Nov 4, 2012
    ik heb in het begin gebruik gemaakt van de draagdoek en toen onze zoon wat zwaarder werd en ook man hem ging dragen heb ik de 3G Boba Montenegro aangeschaft.. op een website .

zoon wordt zo nog gedragen en hij vindt het erg fijn!! Hij valt dan ook heerlijk in slaap als hij er in zit!!

10. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik draag zelf het liefst met een doek, voelt het prettigst aan. Sluit allemaal heel goed aan op je lichaam waardoor ik vind dat het minder zwaar aanvoelt. Daarnaast hebben we ook nog de Bondolion, voor manlief en voor mezelf als ik d'r even snel om wil doen. Je kunt hier mee rug- en buikdragen. Er zijn volgens mij niet veel ergnomische dragers waar je mee kunt dragen op je zij. Denk dat dat ook niet echt goed is als je al last hebt van je rug omdat je dan al het gewicht aan één kant hebt. Bondolino is wel fijn in gebruik. Hij zit met een klittebandsluiting vast om je middel en de bovenkant knoop je wel. Hierdoor is hij makkelijk te gebruiken door meerdere personen omdat je niets hoeft af te stellen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik draag ook echt het liefste met een doek. Rekbaar of geweven, daar kan je kindje echt vanaf dag 1 in. In een ergonomische drager kan je ook heel fijn dragen, maar zo klein in mijn ervaring toch echt lekkerder in de doek! Knopen heb je zo onder de knie en met een doek kan je ook rug-buik-zij dragen en heel ergonomisch.

Share This Page