Dames, Hoor steeds vaker dat de ketting met ringeling erin slecht is voor het kindje. Ik heb hem gewoon bij Prenatal gekocht dus lijkt me niet. Iemand ervaring of iets?
Ringeling? Ik dacht meteen aan ringeling chips Een zwangerschapsbola bedoel je? Ze zeggen dat je kindje daardoor meer kans heeft om in stuit te liggen omdat hij met z'n hoofdje naar de bola gaat liggen, maar dat zijn volgens mij gewoon bakerpraatjes en niet bewezen. Hier geen bola overigens, vind het geluid zelf irritant als ik daar telkens mee rondloop haha
Dat is nou niet bepaald nieuws. Hoorde je in de jaren 80 al. Daarom staat er volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing dat de bola heel laag, voorbij je navel, vlakbij je kruis, moet hangen. O, en babywinkels verkopen wel meer dingen die niet echt goed zijn. Je moet nooit denken dat iets omdat het in een winkel ligt wel goed zal zijn
Ik draag hem niet iedere dag omdat het soms niet practisch is, maar geloof nooit dat het slecht is, de vk weet ook dat ik hem draag. Bij onze dochter ook veel gedragen, nooit stuit gelegen. Je moet hem wel laag genoeg hangen, dus niet op het dikste stuk van je buik, maar een cm of 5 onder je navel. Iig onder je bolle buikie
Ik heb hem bij mn dochtertje gebruikt en die lag mooi met dr hoofdje naar beneden en had hem dagelijks om. Tuurlijk op een gegeven moment heb ik hem ook lager gehangen ivm stuit ligging. Ga hem deze zwangerschap ook weer dragen.
Ik heb hem ook, net als de rest draag ik hem niet dagelijk want is soms best onhandig met bukken enzo. Dan doe ik hem onder mn shirt. Denk dat het in deze periode zowiezo niet uitmaakt hoe laag die hangt, doe hem als het einde in zicht is gewoon steeds lager voor zekerheid.
Helaas zegt dat niet zoveel . Ze verkopen ook dragers van BabyBjorn en Stokke die absoluut niet niet goed zijn voor de heupen van je kindje. Als het maar geld oplevert.....
Ja, en loopstoelen wat ook niet bevorderlijk is voor de heupen en zelf dekbedden waar je kindje ook niet onder mag gaan liggen. Maar ik geloof niet dat een bola echt zoveel kwaad kan als misschien een iets verhoogde kans op stuitligging
Voor de gezondheid van je kind zal het niets uitmaken. Alleen werd het hier afgeraden ivm dat je kindje met het hoofdje bij het belletje wil gaan liggen en ze dan dus verkeerd kunnen gaan liggen. Maar volgensmij zat vrouwen die hem dragen en alle sgewoon goed gaat.
Nou dan moet ik er eentje dragen en bij me kruis hangen dan gaat deze misschien niet in stuit liggen haha
ik durf het niet te zeggen maar ik vindt ze wel leuk maar nooit gebruikt ik vindt het vreselijk in de weg zitten en me zoon gaat er dan aan trekken... nee dank je wel... maar idd winkels verkopen dingen wat soms niet goed is of niet mag... maar ze verkopen het wel... Altijd goed de verpakking lezen...
Ik heb niet een speciale ketting, maar als ik wel eens een lange ketting om heb die een beetje geluid maakt (kralen ofzo) merk ik dat de kleine dat niet leuk vind. Dan gaat hij zich heel hard uitrekken bovenin mijn buik, erg vervelend gevoel. Dus ik doe het maar niet meer, misschien meer voor mezelf hoor
als ik de hele dag zo'n belletje zou horen zou ik gek worden, dus ik denk dat t niet prettig is voor t kindje. zou t dus niet doen. snap ook niet waarom je t zou dragen...
mijn vk zei altijd dat het beter was om het niet te dragen.. en als je er dan toch perse 1 wil dragen dan is de enige goede plek om hem te hangen, aan je grote teen! de baby gaat namelijk met het hoofdje naar het geluid toe..
Ik las het hier al vaker; maar je moet echt niet afgaan op wat ze in de babywinkels verkopen. Ze willen daar ook gewoon winst maken, hoor! Ik zou zelf zo'n ketting nooit kopen, niet per se omdat het slecht of zo is, maar wat moet je er nou mee? Weer zo'n hebbedingetje, en half zwanger Nederland rent naar de winkel om zo'n ketting te kopen... Dat is mijn mening hoor. Ik merk dat ik een stuk nuchterder ben nu ik voor de tweede keer zwanger ben. Ze verkopen zoveel troep die nergens voor nodig is... Als je eraan twijfelt zou ik hem gewoon niet omdoen. Dan is het probleem toch opgelost? Het is niet bepaald iets wat je per se nodig hebt tijdens je zwangerschap...
Mijn gynaecoloog gaf aan dat het zwaar achterhaald was dat je meer kans had op stuit door een ringeling ketting. In de jaren '80 werd dit gedacht, maar inmiddels staat het bekend als een broodje 'aap' verhaal in de medische wereld. Het is nog nooit bewezen uit onderzoek. Als je het mooi vindt gewoon kopen en niet teveel geloven van wat er allemaal op internet wordt verkondigd.
Idd als je het leuk vindt, gewoon dragen. Ik heb 'm ook omgehad, gewoon als sieraad en omdat ik dat leuk vond. Stond zo mooi bij een zwart truitje En mijn zoon is nooit in stuit gaan liggen.
Ik heb van mijn ouders een zilveren bel gekregen. Die wil ik later in de zwangerschap wel gaan dragen. Maar welk touw gebruiken jullie? Ik wilde er een zilveren ketting bij halen. Maar die verhang je niet zo gemakkelijk.