Wie heeft de oplossing.... luier probleem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cinniej, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinniej

Cinniej Niet meer actief

Ik heb werkelijk alles al geprobeerd maar niets helpt tegen het doorlekken van de luier in de nacht.
    Mijn zoontje is 11 maanden en elke ochtend kan ik hem van top tot teen verschonen omdat hij doorlekt.

Overdrag draagt hij pampers maat 4. Dit gaat prima. In de nacht doe ik 4+ om. Omdat maat 4 echt drama is. Heb pampers geprobeerd maar dat lekt Door. Nu kruidvat maat 4+ maar ook dat lekt Door. Hij heeft rompers maat 74-80 aan. Zitten ruim zat... dus de luier heeft genoeg ruimte om op te zwellen.
    We doen altijd zijn piepie genoeg naar beneden.. Dus dat is het ook niet. Hij lekt Door aan de boven kant van zijn luiers. Dus op zijn buikje is hij nat.
    Hij slaapt op zijn buik... al vanaf 3 weekjes. Nooit problemen gehad met doorlekken. Maar sinds 2 weken is het echt feest. En zelfs zo erg dat hij dus eerder wakker wordt dan normaal.

Wie heeft de ultieme oplossing voor mij... Daar zou deze moeder erg blij van worden.

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Heb je de luier al eens achterstevoren aan gedaan?

3. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien dat je het al eens geprobeerd hebt, in de nacht luier maatje groter? Of idd achterstevoren?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maat 5?

5. Cinniej

Cinniej Niet meer actief

Maat 5 heb ik ook al geprobeerd. En dat was helemaal drama. Deze maat is ook echt nog te groot. Met zijn elf maanden weegt hij pas 8600 gram.
    Luier achterstevoren kan ik ook wel eens proberen.

6. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Lekt de pamper zelf door, of lekt hij langs de zijkanten? Want in dat laatste geval zou je juist kunnen proberen een iets beter aansluitende romper te gebruiken... Ik merk bij onze dochter dat als de pamper iets teveel 'plaats' krijgt, ze door het bewegen lekt langs de zijkant van de pamper (vaak thv de liezen). Hier gaat het met 4+ babydry meestal goed, maar soms lekt ze door langs opzij of vooraan. Voornamelijk buikslaper, maar ook nogal een friemelkontje :)

7. Cinniej

Cinniej Niet meer actief

@lente1986: de luier lekt zelf niet door. Maar deze zit wel overvol. Als ik hem in de ochtend uit bed haal en hem op de commode neer leg dan is zijn romper boven de luier nat. Precies op de grens waar zijn luier zit. Romper maat kleiner heb ik ook geprobeerd. Maar deze is echt gwn te klein. De luier doe ik hoog genoeg om. Tot aan zijn navel. En al doe ik hem lager dan heb ik het zelfde probleem. Lastig dit hoor hihi.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Herkenbaar
    hier het zelfde probleem.
    Hij weegt ook 8600 gram, maar is pas 68 cm.
    Elke ochtend is hij nat op zijn buik. Soms ook zijn rug :(
    Pyama ook nat en ook zn slaapzak.

9. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik las net iets op een reviewsite van Hema en moest aan jou topic denken.
    Het gaat over de oefenbroekjes van Hema:

Misschien helpt het bij jullie ook?

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben dit ook met ons zoontje. Hij krijgt van ons na het avond eten niet meer dan 3/4 fles drinken. Dan gaat het goed :) als wij hem een ruime beker nog laten drinken dan is het ook feest s' ochtends :D

Meestal krijgt hij na het avond eten alleen nog een halve beker met melk en meer niet.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Al eens een luierbroekje geprobeerd ipv gewone luier?
    Mijn dochter is dan al wat ouder, maar bij haar werkt dat. Wij hebben ook vaak het probleem van snachts doorlekken gehad, dan werkte een maat groter altijd. Maar nu draagt ze easy up pants van pampers in maat 5 overdag en snachts droeg ze pampers baby dry in maat 6, maar die hielden het niet meer.
    Ze draagt nu de maat 6 van de easy up pants snachts en ze is weer droog smorgens! Broekje zit wel bomvol (nachtzindelijk zijn we nog lang niet...) maar lekt dus niet!

12. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik heb wel eens gehoord dat het kan werken om maat 4 te geven en daar dan nog een maat 5 overheen te doen.

Hopelijk vind je iets dat werkt.

13. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Misschien heel raar maar n maandverbandje in de romper plakken ?

14. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier zoontje van dezelfde leeftijd... s Nachts doe ik hem Baby Dry aan, maatje 4. Luier is dan in de ochtend behoorlijk verzadigd maar niet door gelekt. Overdag maatje 4 Active Fit... als ik hem s nachts de Active Fit aan trek lekt hij ook door. Heb je de Baby Dry geprobeerd?

15. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier hadden wij dat probleem ook. Met babydry en luier achterstevoren was het opgelost!

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Randje van de luier naar binnen opvouwen?

17. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    sla je het randje om naar binnen?
    grotere maat romper wil ook wel helpen. hier hielp van 4 naar 4+ wel.

18. Cinniej

Cinniej Niet meer actief

Bedankt meiden voor jullie reacties.

Randje omvouwen van de luier doe ik idd al. En een grotere romper kan ik proberen maar deze maat die hij aan heeft zit al ruim.

Maandverbandje op zijn romper plakken is nog een optie ☺ik heb het al eens geprobeerd maar toen in de luier geplakt aan de voorkant.

19. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier hebben we heel lang hetzelfde probleem gehad. Ik zette zelfs mijn wekker midden in de nacht om hem te verschonen zodat hij niet zeiknat wakker zou worden. Verre van ideaal dus.

Op een gegeven moment zijn we hem minder drinken gaan geven. Als mijn zoontje de kans krijgt, drinkt hij de hele dag door volle bekers, sinds we hem minder te drinken geven, is hij geen enkele keer meer nat 's ochtends en hoef ik mijn wekker ook niet meer te zetten :)

20. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Verschoon je hem nog eens voordat jullie gaan slapen? Misschien helpt dat? Ik deed dat gewoon in dr bed, werd ze maar half wakker.

Deel Deze Pagina