Ik verschoon mijn zoontje ook 's avonds voordat ik ga slapen. Gewoon in zijn eigen bedje, hij wordt er niet eens wakker van. Ik zou nog eerder een kleinere luier gebruiken dan een grotere.
Wij hebben het probleem ook. Onze zoon van 15 maanden en 9,5kg krijgt na het eten alleen nog maar een klein flesje van 50 cc melk. Hij draagt babydry maat 4+ en ik doe een flinke maandverband er voren in. Niet zo'n dun ding van de always of zo, maar een maxi of super van Kotex. Het gaat niet elke dag goed, maar meestal wel. Het scheelt in ieder geval heel wat wasjes. Oja, hij draagt ook meestal pyamatjes in 1 stuk van de h&m. Dan heb je de extra druk van de elastiek niet van het broekje.
Bedankt meiden. .Vanmorgen was het weer raak. Randje omgevouwen.. maandverband erbij maar helaas. Verschonen voordat wij gaan slapen durf ik niet meer aan. Dit ook al geprobeerd met als gevolg dat hij ruim een uur er over doet om weer te slapen. Hij slaapt echt alleen maar op zijn buik... dus dan is luier verwisselen toch lastiger omdat ik hem naar zijn rug moet draaien waar die al wakker van wordt. Vandaag maar luier broekjes gekocht. Miss helpt dat. En ga ook maar voor pyjama's in 1 stuk kijken. Want het is elke keer precies op de plek waar het randje van zijn broekje zit.
Mijn dochter heeft het ook, is ook een buikslaper.. Ze draagt Pampers baby dry maat 4 en dan daar overheen achterstevoren een maat 5 (die komt dan lekker hoog op haar buik). Dit ging bij haar goed. Nu is ze gemiddeld 4x per nacht wakker dus tijd genoeg om haar te verschonen haha.. Dus nu ff niet aan de orde, maar als ze hopelijk weer doorslaapt gaan we weer de dubbele luiers aandoen
Luierbroekjes nemen over het algemeen minder op omdat die eigenlijk al zo'n voor zindelijkheidstraining. Dat heeft Pampers zelf aangegeven toen ik ze het probleem voor legde. Zij gaven aan dat ik de active dit nog kon proberen, maar die hielp bij ons niet.
Heb hem vanmiddag een luier broekje aangedaan . Dit was geen succes. Veel te groot. Die blijven voorlopig maar in de kast hihi... Nu luier maat 4+omgedaan en een luier maat 5 achterstevoren er overheen. Nu afwachten tot morgen vroeg. En hoop dat dit de juiste oplossing is. Bedankt voor het mee denken dames.
Ben nu echt ten einde raad. Ook dit heeft niet geholpen. Maar wat ik wel zag is dat de luier maar voor de helft vol was. Echt alleen de voorkant. De achterkant was nog helemaal droog. De luier maat 5 die er achterstevoren om zat was ook helemaal droog. Het lekt echt gen Door naar boven . Vanavond maar gewoon luier 4 om en dan een 5 er maar overheen. Pff weet het nu echt niet meer.
Probeer eens een Kotex bovenin te doen (in de 4+). 9 van de 10 keer houdt het onze man droog. Hoeveel drinkt hij nog rond en na het eten?
Ligt dat wel lekker zo een dik maandverband. Omdat hij echt alleen maar op zijn buikje slaapt. Hij krijgt in de ochtend en middag 120 cc melk. En tussendoor 2 tuitbekers met water. .. sap... of iets anders. Na zijn middag skaapje... meestal rond half 5 krijgt ie nog wat te drinken... maar dit is mee gerekend met zijn 2 tuitbekers. Daarna dus niets meer tot aan zijn fles. voor het slapen nog 180 cc melk. Dit heeft hij echt nog nodig. Dit is rond 7 uur. Best veel vocht maar merk wel dat ie dat nodig heeft. Hij zeurt soms echt gwn om drinken.
Onze zoon heeft er echt geen last van. Het is ook maar een cm dik ofzo. Sinds wij opletten wat hij drinkt tegen de avond gaat het beter. De laatste fles hebben we verlaagd naar 50 cc, meer om het idee dat hij dan nog wel een fles krijgt om even af te schakelen. Als hij een keer meer drinkt, lekt hij ook meteen door.
Ik gebruik 's nachts van pampers de Active Fit, die hebben een hogere taille. Ook 4+ hier. Zoontje (10 mnd, 9kg) wordt 's nachts (19u-6u30) één keer verschoond (tenzij stinkie).