Heerst de griep nou echt zo erg?

Discussion in 'De lounge' started by Spitsmuis, Mar 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik hoor zooooooveel mensen opeens die een dikke vette griep hebben.
    Ik ben echt nooit ziek eigenlijk maar nu heb ik het ook goed te pakken.
    Ben wel vaker wat verkouden en er 1 a 2 dagen niet lekker van maar ziek? eigenlijk zelden.
    Nu ben ik deze week dus ziek geworden.
    Begon met een dagje niet lekker in mijn vel zitten,rillerig en vooral moe maar dacht dat het na een nachtje goed slapen wel over zou zijn.
    Maar echt,de dag er op was ik super beroerd joh :$
    Heel mijn lijf stijf,spierpijn,hoofdpijn,druk op mn oren,hoesten en ga zo maar door.
    Gisteren had ik een goede dag en dacht echt dat het vandaag wel over zou zijn maar ik stond vanmorgen op en ben gewoon terug bij af....:x
    Jongste van mijn zus is ook ziek,zelfde klachten.
    Mijn vader ziek,zelfde klachten
    Mijn oudste hoest lekker en de jongste heeft verhoging erbij.
    Nu hoorde ik dat het zelfs op het nieuws is geweest dat er een griep heerst? Heb er niks van meegekregen op het nieuws.:(
    Dus alle zieke.....Meld je hier!!!
    ;)

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Zelf (nog) niet ziek, maar zoontje hoest ook al ruim een week behoorlijk. En ja, om me heen hoor ik niet anders dan dat mensen ziek zijn.

Jij in ieder geval beterschap met je ziekenboeg! :)

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Jou verhaal had die van mij kunnen zijn. Afgelopen maandag was mn dochter ziek met 's morgens al 40 graden koorts. Na een dag is ze eigenlijk weer opgeknapt. Dinsdag voelde ik me rillerig,verkouden niet fit. Maar met een pcm ging het wel. Het leek gister ook beter te gaan maar vandaag pffff. Ben nu begonnen met hoesten en voel me echt niet lekker:(

Zo klaar met al die virussen!

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    volgens mij "heerst het al" sinds oktober vorig jaar ofzo.. tijd voor lente. Stomme kwakkelwinters. Stomme sneeuw.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    O. Man ik ben zo ziek!
    Vorige week vrijdag begonnen.. Koorts boven de 40 graden.. Gisteren dacht ik eindelijk aan het opknappen te zijn, maar vandaag lig ik weer plat! Waardeloos dit

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    er zou griep heersen volgens het nieuws maar merk er hier niets van. ik werk in de zorg en we hebben ook geen mensen die last van griep hebben. de mensen die je vaak hoort klagen dat ze griep hebben, hebben dit vaak juist niet. die hebben een zware verkoudheid en verwarren dit met griep. van een zware verkoudheid kan je ook goed ziek zijn. met een echte griep loop je niet rond, zit je niet achter internet of op je werk. dan ben je zo ziek dat je op bed ligt en echt niets meer wil en ben je zeker minimaal 1 a 2 weken onder de pannen.....

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ben het geweest - in een milde variant.

Manlief echter heeft al 3 weken keelontsteking en griep en komt daar ook maar niet vanaf :)

Het is idd tijd voor de lente ... zon hebben we nodig ... !!

8. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Merk er hier niks van. Niemand met griep in mijn omgeving

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Onze dochter is sinds vandaag weer koortsvrij, zaterdag begonnen met koorts en tot gisteravond dus op en af.
    Mijn man is woensdag ziek thuis gekomen eind van de dag, ook koorts...
    Nu hoesten en snotteren we alle drie.....
    Ik hoop dat het hier bij blijft........ Dan valt het nog mee....

Hoor om me heen wel veel over mensen met griep, veel kinderen van school, halve klassen leeg.....
    Tijd voor echt mooi weer....

10. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Het is hier ook niets anders dan een ziekenboeg. Mijn kleine meid heeft zelfs een nachtje in het ziekenhuis gelegen met buikgriep, oorontsteking en een luchtweginfectie. De heeft een week lang niets ander binnen kunnen houden dan ORS. Mijn vader kreeg daarna buikgriep, toen mijn moeder, mijn zusje, mijn man en nu lig ik misselijk te zijn.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik hoor er wel iedereen over, maar het is vooralsnog ons huisje gepasseerd!
    De kleine is wel goed verkouden en niet helemaal in haar sas, maar dat wijd ik vooralsnog aan de vaccinaties. Mijn vriend is ook wat snotterig... maar nog geen echte ellende voor ons!

12. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

Feb 9, 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap!

Ik had het zelf twee weken geleden. Nu hebben mijn man en twee kinderen het. Allemaal boven de 39 graden koorts en hondsberoerd.

13. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

Jun 27, 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Hou op pfffff, ik ben nog aan het opknappen. Duurt lang!
    2 weken geleden werd ik echt doodziek. Ruim 40 graden koorts en heb 3 dagen alleen maar in bed gelegen (kon écht niets). En daarna heb ik nog dagen niets kunnen ondernemen. Een wandeling van de bank naar de wc of bed/wc was te zwaar. Spierpijn, hoofdpijn, zo slap als een vaatdoek, ontzettend veel hoesten, nachten lang, drama!

Dochter ook, die is 6 dagen goed ziek geweest en ik een dag of 13. Vriend niet, die is nooit ziek :')

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er heerst een milde griepepidemie, maar dat is eigenlijk elk jaar wel ergens een keer in het nieuws.
    Maar hier ook ziekenboeg hoor. 2 weken geleden begon ik, toen oudste dochter (heel kort), toen mijn man, toen de jongste en nu de oudste weer, nu met keelontsteking. Waardeloos :(

Beterschap ook daar!

15. Spitsmuis

Hier is het echt ellende...
    Ik was eerst kots misselijk door de zwangerschap.
    Toen dat over was kregen we allemaal buikgriep in het gezin en nu is dat over en krijgen we de griep over de vloer.

Las dat iemand zei dat je bij echte griep niet achter internet zit etc...
    Het is nu niet dat ik dood en dood ziek ben maar wel goed beroerd en verhoging heb (geen koorts)
    Dat is voor mij al ziek zijn aangezien ik dit echt nooit heb,duidelijk gevalletje van een griepje bij mij.
    De een ligt hele dagen plat en de ander niet.
    Ik zou het wel willen maar ja,met 2 kids die aandacht nodig hebben gaat dat ook zo moeilijk natuurlijk ;)
    Ik leef op paracetamol en thee momenteel.
    De paracetamol houdt me nog redelijk op de been maar kan je wel zeggen dat ik ontzettend blij ben dat mijn vriend lekker thuis is want ik had het echt niet getrokken vandaag.
    Ik tel echt af tot de lente echt gaat beginnen!

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hier allemaal gevloerd. Koorts, keelpijn, spierpijn etc. Dochter is al voor de 3e keer ziek in twee maanden tijd.. In haar klas gisteren waren 11 kinderen ziek.

17. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Hier ook goed ziek geweest!
    Nu alleen nog de nasleep en keelpijn.
    Heb gelukkig niet lang rond gelopen met de griep.
    Heb wel me collega's plus vriend aangestoken hihi.

18. Spitsmuis

Ppfff heb mn vuurdoop voor vandaag weer gehad.
    Net naar de Jumbo gemoeten om wat lekkere dingen te halen voor vanavond ivm mijn verjaardag die ik gewoon lekker met mijn gezin vier.
    Echt,zweten,draaierig,werd helemaal eng.
    Ben BLIJ dat ik nu thuis ben

Hoe lang duurde bij jullie de griep?
    Hier sinds dinsdag en nu nog ziekjes :(

19. femmy

femmy Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,061
    0
    0
    Administratie
    ik had eerst buikgriep, toen kregen de kids griep maar gelukkig niet zolang en daarna ik weer gewone griep maar een stuk erger dan normaal! en daarvoor dacht ik juist nog nou deze winter gelukkig geen zieken.. bij mij heeft het het langst geduurt.

20. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Bij mij duurde t echt klopte voelen maar een dag of vier

Share This Page