wie heeft de overtoch naar de wadden weleens meegemaakt?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zonnetjes, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij gaan deze zomer naar terschelling.
    we moeten dus een overtocht maken en nemen de auto + fietsen mee.

heb net gebeld naar het bedrijf die de overtocht regelt, gaan voor de eerste keer mee met zo'n boot. wilde wat info.
    schijnen er 2 diensten te zijn, 1 snelle en 1 langzame. nou wilden wij voor de snelle gaan, maar daar mag geen auto op en geen fiets en je mag daar niet rondlopen. dus word het toch maar de langzame.
    en zit te dubben over het tijdstip, half uur voor tijd aanwezig zijn, sophie slaapt ws op die boot in de wagen.

wie kan mij nog meer tips en tricks vertellen?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben er diverse malen geweest, altijd met de langzame boot, omdat wij altijd de auto mee moesten nemen (ik moet daar nl. voor m'n werk heen en sleep dan een batterij aan computers, printers, kopieerapparaat en dossiers mee).
    Je kunt eventueel je kinderwagen wel meenemen vanuit de auto. Je moet inderdaad een half uur voor vertrek aanwezig zijn omdat ze dan alvast de auto's opstellen om zo de boot op te kunnen rijden. Ik zou dan even proberen om met een van de "verkeersregelaars" te overleggen dat jij met kinderwagen en Sophie te voet de boot op gaat, terwijl je man de auto aan boord rijdt.
    De overtocht duurt geloof ik 2 uur of zo. Aan boord kun je overal zitten, er is een soort restaurant/buffet/kiosk aanwezig. Als het mooi weer is kun je ook op het dek zitten en rondlopen en misschien zien jullie wel zeehondjes!

Ik zou ook even kijken naar hoe laat je in je accomodatie terecht kunt voor je een boot boekt. Anders moet je straks nog uren rondhangen op Terschelling, omdat je niet direct in je huisje kunt. Is niet zo heel fijn met een klein kind bij je.

Veel plezier in elk geval. Hoewel ik er voor mijn werk kom, geniet ik er elke keer weer van. Terschelling is echt een heerlijk eiland, heel relaxed, ruim, enorme stranden, gezellige dorpjes en restaurantjes (Oud Hollands Restaurant in Midsland!).

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hee luppy,

hartstikke bedankt voor je antwoord!
    heb net geboekt, want ik belde voor informatie, blijken er nog maar 4 tochten (heen en terug) open te staan. heen gaan we om 3 uur en terug gaan we om half 6.

4. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Wij gaan elk jaar in rond oud en nieuw naar Terschelling en dit jaar was voor het eerst onze kleine vent mee. Ook wij zijn met de gewone dienst gegaan (de lange dus), omdat we de auto en een bubs aan spullen voor onze kleine vent mee hadden.
    Je hoeft niks met een verkeersregelaar te overleggen hoor. Het handigst is gewoon samen met de auto in de rij te gaan staan (wel minimaal een halfuur van tevoren aanwezig, ik zou zelfs iets eerder zijn) en dan je man in de auto laten zitten en jij dan samen met Sophie in de wandelwagen via de 'gewone' passagiersingang (is gebouwtje recht voor de parkeerrijen) de boot op. Voetgangers mogen namelijk eerder de boot op en dan heb je meer kans op een gunstig plekje. Je mag de wagen op een aantal plekken neerzetten. De plekken helemaal aan de kop van de boot (als je erin komt helemaal doorlopen tot het eind), maar daar is het heel druk met andere ouders en kindjes dus als je sophie in de wagen wilt laten slapen zou ik dat niet doen. De plekken bij de kapstokken mogen ook vaak en de meeste plekken aan het gangpad dat ligt tussen de 1e en de 2e rij stoelen en tafels (de rest moet vrij blijven voor de doorgang). Wat ik gedaan heb is als een speer de boot op (proberen als een van de eersten te zijn) en toen aan een medewerker van de boot gevraagd op welke plekken ik de kar naast ons neer kon zetten. Dan gewoon een tafel voor jullie zelf confisceren (stoelen volzetten met luiertas en jassen bijv) en dan kan je de kleine ook gewoon op de tafel verschonen. Is zo'n gedoe om naar de luierkamer te gaan vind ik (hoorde bovendien dat die niet zo schoon is). Oh, en je kan ook gewoon bij het restaurant vragen of ze je flesje even in de magnetron willen doen. Doen ze ook niet moeilijk over.
    Nou, als je nog meer wilt weten, pb me dan maar!

Terschelling is een heerlijk eiland!

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    mirrem, jij ook hartstikke bedankt voor je verhaaltje. heb nou iig een beetje een beeld van hoe het gaat op zo'n boot. mocht ik vragen hebben, weet ik je te vinden ;)

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hai, nou, hier dan een wat minder positieve ervaring: wij zijn afgelopen Pasen geweest (met zijn tweetjes). de heentocht met de snelle boot ging prima, heerlijke reis gehad. de terugreis hadden we de langzame boot (kwam zo uit) en mèn, wat een rampreis!
    het was slecht weer, waardoor niemand buiten kon zitten. boot was daardoor overvol; er zaten mensen in de bagagerekken, omdat er geen plek was aan de tafels.
    wij zaten héél krap, met een enorme familie Tokkies bij ons aan tafel.
    nu kan ik niet zo goed tegen druktes en veel vreemde mensen dicht bij me, en ik werd bijkant gek. :oops:

het eiland vonden we, ondanks prutweer, héérlijk, en ik wil graag een keer terug. maar die reis, daar zie ik dan écht tegenop!

nu schijnt er een tweede maatschappij bij gekomen te zijn; misschien dat die beter is?
    ik vond die Doeksen langzame boot echt een RAMP.

succes met alles uitzoeken, en vast veel plezier daar. wij zaten in West, en hebben een zalig weekeind gehad. echt vriendelijke mensen overal, en prachtige natuur. overal kun je lekker eten etc. Top-eiland verder!

Deel Deze Pagina