Bijna 4 en continue broekplassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hallo,

Mijn dochter gaat na de zomervakantie starten op de basisschool. Ik maak me echter nogal zorgen over haar niet-zindelijkheid.
    Rond haar derde verjaardag is ze plaszindelijk geworden. Nou is het nooit helemaal geweldig gegaan (wel vaak druppels in haar onderbroek met naar de wc gaan), maar nu sinds een drietal maanden is echt het hek van de dam. Ze plast continue in haar broek en het lijkt haar weinig te interesseren. We hebben al een aantal dingen geprobeerd ( beloningssysteem, vaste tijden op de wc zetten, boos worden, negeren) maar geen van allen hebben het gewenste effect. Ze heeft gemiddeld per dag zo'n drie natte onderbroeken variërend van enkele druppels tot aan een kletsnatte broek.
    Ik weet zo langzamerhand niet meer wat en of we er wat aan kunnen doen. Over twee maanden gaat ze naar de basisschool en dan zou het toch fijn zijn als het plassen gewoon goed gaat.
    Met poepen heeft ze trouwens geen problemen.

Zijn er mensen die hier ervaring en/of tips hebben?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Anders eens een keer uitsluiten dat ze een probleem heeft met het beheersen van haar bekkenbodemspieren? Daar is therapie voor. Zou het zeker eens laten nakijken.

3. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mykelti; ik weet niet of ze dat op deze leeftijd al doen. Heb al eens zitten googelen, maar zie overal staan dat als er met 5 jaar nog problemen zijn overdag met plassen er verder naar gekeken kan worden.

4. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Mijn zoon was met 2enhalf helemaal zindelijk, de maanden voordat die naar de basisschool ging begon die ook regelmatig weer in zijn broek te plassen.
    Toen die eenmaal op school zat, was het gelijk over.
    Ik denk dat het de zenuwen en spanningen zijn....
    Je kan veel met haar praten over de basisschool, boekjes lezen etc.
    Hier kwam het vrijwel gelijk goed toen die naar school ging....
    Succes!!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik lees mee.
    Zelfde probleem. Zoon, nu ruim 4. Met 3 volledig zindelijk, maar laat het nu regelmatig lopen. Vooral thuis, niet op school, maar wel eens op de opvang :(

6. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Vandaag is ze naar de opvang geweest en ik zag zowaar geen plastic tasje met natte kleding in haar luizentas. Ik helemaal blij dat het weer een dagje goed is gegaan... Geef ik haar een knuffel en voel ik een natte broek.. Omgekleed en naar huis gegaan. Thuis ben ik eten gaan koken en heeft ze even tv gekeken. Vlak voor het eten stuurde ik haar weer naar de wc en warempel had ze weer een natte onderbroek. Ik daar wat van gezegd (niet boos ofzo) en toen zei ze: oh, ik voelde het niet..
    Ze geeft het ook niet aan als ze in haar broek heeft geplast. Het maakt haar niet uit... Ze kan zo 3u met een natte broek lopen :/
    Soms denk ik echt dst ze het niet gaat leren.. Haha, ik weet dst dst niet zo is. ,aar het duurt nu al zo lang... En al die extra was elke keer..

En ik hoop gewoon dat het op school goed gaat straks. Zou het sneu vinden als ze ermee wordt gepest straks..

7. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Waarom vraag je geen advies aan huisarts of CB?

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zou kunnen hoor dat ze pas met 5 wat doen, maar hier werd eens aangegeven dat ze er al wel iets mee deden. Anders eens navragen?

Deel Deze Pagina