Hoe maak je dat? Normaal gesproken roer ik ze gewoon door het beslag heen, maar dan krijg ik gewoon een hompje rozijnen op de pannenkoek. Hebben jullie de gouden tip waardoor ik een goed verdeelde rozijnen pannenkoek krijg? Misschien komt het door de soeplepel waarmee ik het beslag in de pan schep?
Ik zou gewoon naturel beslag maken en dat met een pollepel in de koekenpan gieten. Vervolgens er meteen rozijnen bovenop strooien en die wat in het beslag drukken. Langzaam bakken, zodat ook de bovenkant mee gaart. Zo doe ik het ook met appel en spek, ik roer het nooit van tevoren door het beslag heen.
Naturel beslag, pan goed warm laten worden, even van het gas halen, beslag erin en gelijk rozijnen erover strooien en dan weer op het gas zetten.. Als je het even van het had haalt blijft het beslag nog "nat" zeg maar dus zakken de rozijnen er mooi in.. Duurt mss wel iets langer maar dan heb je wel wat
Mijn man legt de rozijnen eerst altijd in een bakje met water, daarna afgieten en door het beslag heen roeren.
Zou het ook zo doen, maar zou de rozijnen eerst in de bloem wentelen dat ze niet gaan samenklitten of te wak worden