Pannenkoeken met rozijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door La Palma, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoe maak je dat?
    Normaal gesproken roer ik ze gewoon door het beslag heen, maar dan krijg ik gewoon een hompje rozijnen op de pannenkoek.

Hebben jullie de gouden tip waardoor ik een goed verdeelde rozijnen pannenkoek krijg?

Misschien komt het door de soeplepel waarmee ik het beslag in de pan schep?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou gewoon naturel beslag maken en dat met een pollepel in de koekenpan gieten. Vervolgens er meteen rozijnen bovenop strooien en die wat in het beslag drukken. Langzaam bakken, zodat ook de bovenkant mee gaart. Zo doe ik het ook met appel en spek, ik roer het nooit van tevoren door het beslag heen.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Idd het beslag in de pan gieten en dan pas de rozijntjes in de nog "natte" bovenlaag strooien.

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Naturel beslag, pan goed warm laten worden, even van het gas halen, beslag erin en gelijk rozijnen erover strooien en dan weer op het gas zetten.. Als je het even van het had haalt blijft het beslag nog "nat" zeg maar dus zakken de rozijnen er mooi in.. Duurt mss wel iets langer maar dan heb je wel wat ;)

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn man legt de rozijnen eerst altijd in een bakje met water, daarna afgieten en door het beslag heen roeren.

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

precies zo doe ik dat ook!

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Zou het ook zo doen, maar zou de rozijnen eerst in de bloem wentelen dat ze niet gaan samenklitten of te wak worden

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Deel Deze Pagina