ontbijt en lunch variaties gezocht! Wat eet jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door yasmine04, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Goede avond dames,

Ik lees vaak mee in de topics over budget boodschappen doen en lekkere recepten over wat te eten.
    Hier heb ik veel aan maar zit nu zelf met een vraag en ik hoop dat ik Door jullie tips / eetschema's weer een beetje regelmaat in mijn eetpatroon kan krijgen.

Sinds dat ik moeder ben en parttime werk ( onregelmatig) schiet mijn ontbijt en lunch er vaak bij in.
    Gevolg hiervan is dat ik soms tegen 14:00 pas voor het eerst eet.
    Het rare is dat ik voor mijn dochter een perfect eetschema heb met vaste eet momenten maar helaas doe ik zelf dan vaak niet mee..
    Gevolg van dit eetpatroon de laatste 2 jaar is dat ik totaal geen trek heb in de ochtend en veel voedingsstoffen mis.
    Om zo maar een voorbeeld te geven over hoe ik eet:

08:00 kop thee
    08:00 en 11:00 water of sap afwisselend de hele dag
    11:00 fruit shake ( 3 stuks fruit geblenderd)
    14:00 2 boterhammen of 4 crackers met beleg of eierkoek
    18:00 warme maaltijd half bordje
    20:00 cola of thee of chocomel met soms een chippie of koek erbij

Ik merk dat ik vrij inspiratie loos ben en dus ben ik op zoek naar verantwoorde en lekkere variaties voor ontbijt lunch en tussendoor. .
    Ik wil mijn ritme echt omgooien en "gezond eten "
    Ik hoef niet per definitie aan te komen of af te vallen ben puur op zoek naar variaties die mij kunnen helpen weer een ritme te krijgen in mijn eetpatroon:)

Alvast erg bedankt!
    X

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Idd een zeer slecht eet patroon ja en veel te weinig. Met zulke hoeveelheden viel ik om.

Als ontbijt eet ik meestal Brinta of 2 sneden volkorenbrood met variabel maar mager beleg.

Lunch van alles. Salades met kip of vis of cottages cheese. Peulvruchten zoals kikkererwten of linzen erdoor. Maar ook omelet met veel groente en een plak ham. Of volkorenbrood met gekookte eieren

Diner van alles. Aardappels, Bulgur, volkorenpasta of zilvervliesrijst. Wokgroente, sowieso heel veel groente. Kip vis of rundvlees. Altijd rauwkost erbij.

Dan tussendoor fruit, rauwkost met humus, elke dag een bak kwark, of handje noten.

Heel af en toe maar een handje chips of koekje. Eens per twee weken ofzo.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik varieer veel en eet altijd in de ochtend en middag om dezelfde tijd ( in het weekend natuurlijk anders dan door de week)

Bijvoorbeeld:

* gevulde eieren ( twee stukjes..4 helften, met mayo, of vis, of kaas en tomaat als vulling)
    *kwark met lijnzaad en fruit
    *beschuit met aardbeien
    *salade met kalkoen en hummus
    *amandelmeel muffins
    *Zelfgemaakte soep
    *kwark met rauwe cacao

Morgen probeer ik wat nieuws als ontbijt...een ei/bloemkool koek (Kidsproof: Bloemkool nuggets - Uit Paulines Keuken)

Die heb ik trouwens al gemaakt en liggen in de koelkast.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Waarom eet je niet mee met je dochter? Op de dagen dat ik thuis ben eten we gezamenlijk ontbijt, rond 10uur fruit, lunch om 12.30 en 14,30 weer een hapje (oudste is dan uit school en hongerig) en dan om 18.00 avondeten. Ik vind alleen eten niet leuk en een slecht voorbeeld voor de kinderen, dus we gaan gewoon samen zitten. Natuurlijk wisselt de tijd wel een beetje, maar uiteindelijk is dit ongeveer het ritme. Wat weerhoudt jou ervan om samen met je dochter te eten?

5. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    De trek om te eten .. mijn lichaam is dit patroon gewent dus ik moet me er echt toe zetten om te eten..
    Mijn zwangerschap maakt het er nu niet makkelijker op maar besef me goed dat dit patroon er al tijden was voordat ik zwanger raakte
    Ik zal het moeten opbouwen want ik merk nu dat als ik eenmaal gegeten heb dat gevoel wel komt van trek / honger hebben.
    Ik ben overigens niet extreem dun hoor en ben niet bezig met afvallen ook nooit geweest .. het is puur de gewoonte wat ik wil doorbreken nu omdat ik besef dat het niet gezond is en mijn dochter ( bijna 3) steeds meer op mij gaat Letten.
    Ik weeg nu 57.8 bij 173 lengte ( was 59.5 paar weken terug maar Door de zwangerschap wat afgevallen)
    Ik hoop een beetje tips en variaties op te doen hier zodat ik voor mezelf een goed gezond schema kan maken.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik eet inderdaad ook met de kinderen mee, ideaal voor je ritme! Alleen ontbijt schiet er om 8 uur weleens bij in waarna ik na de school-run wat neem.

Maar hier bv;
    Ontbijt; griekse yoghurt met diepvries frambozen. Yoghurt met muesli. Beschuit met hagelslag of fruit spread. Mug cake van ei, banaan, 4 eetlepels havermout, een beetje honing en een puntje roomboter met de staafmixer en dan 2 minuten in de magnetron.
    Lunch; salade met ei, bulgur, groenten. Ommelet, soep, boterhammen, de havermout cake, pannekoeken.

7. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Door de week ontbijt : (voor ik vertrek) twee boterhammen / tosti / geroosterd brood, met wat lekkers er op verschilt elke dag. Met een fruitsoort erbij en wat drinken thee/melk/fruitsap/water

Weekend ontbijt : uitgebreid ontbijt met omelet met groente en worstjes of iets anders warms zoals tosti's / pannenkoeken of deegwaren uit de oven. Op tafel kaas, olijven, tomaatjes, komkommers. Zoetig beleg zoals aardbeien jam, honing, pasta. En dan pakken waar je zin in hebt. Drinken thee/melk/fruitsap/water

Na 2 uur: TUSSENDOORTJE / ontbijtkoek / mueslireep oid zoals sultana / altijd verschillend. Water

Na 2 uur: Fruit.

Na 2 uur: LUNCH / gezondbroodje / tosti / sandwich / altijd verschillend. Thee/melk/fruitsap/water

Na 2 uur: TUSSENDOORTJE nootjes / koek / fruit / gedroogd fruit / altijd verschillend. Water

AVOND ETEN: bestaat altijd standaard uit koolhydraten/zetmeelrijke voeding zoals rijst/aardappelen/pasta/deegwaren, groente of het nou gekookt is of rauw in sla vorm er zit altijd groente bij het avond eten en natuurlijk vlees of vis.
    De simpelste voorbeelden: lasagne simpel 1 gerecht maak er wat salade bij of serveren met yoghurt, kippen pootjes (of vlees) met broccoli en rijst, pasta met zalm in roomsaus met groente er doorheen. Dit zijn de makkelijkste dingen waar ik nu op kom, zelf maak ik vaak iets uit de mediterraanse keuken, maar ik probeer zo veel mogelijk te variëren en probeer veel uit andere keukens.

Paar uur na het avondeten eten we wat lekkers, vaak heb ik cake/gebak/taart gemaakt met wat thee er bij. En anders maak ik een fruitsalade of we snacken op wat nootjes / andere tussendoortjes met wat thee erbij.

8. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe!
    Die humnus voor salade wat is dat ? Zie wel eens diverse bakjes staan hiervan bij de plus maar totaal geen idee hoe te combineren/gebruiken

9. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ben van plan om vandaag ook even mijn cz te bellen om te kijken of de diëtiste mij kan helpen hierin :)
    Meer variaties / tips / recepten zijn uiteraard welkom!

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    hummus is kikkererwtenpasta. kun je op brood doen maar ook lekker om rauwkost in te dippen

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als ontbijt eet ik:

havermoutshake, yoghurt met muesli, yoghurt met walnoten en honing, speltcracker met jam, havermoutpap met appel of banaan.

Voor de lunch maak ik meestal een salade.
    Ik ben gek op de lunches uit de kookboeken van Rens Kroes. Die maak ik meestal voor 2 dagen tegelijk.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Deel Deze Pagina