Wie heeft DE tip tegen berg/droge hoofdhuid??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happy12, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik heb vanochtend van de dokter ureum creme gekregen. dit 2 keer per dag smeren en dan in de nacht olie op doen en de volgende dag met water wegspoelen. Kent iemand deze creme?
    We gaan het beleven ;)

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Bij mij had mijn dochter het ook heel erg icm eczeem.
    Eerst een speciale vaseline er op gesmeerd, ceta..nogwat
    Toen ging het nog steeds niet over en mocht ik van de huisarts er anti-schimmel creme op smeren.
    Volgens haar was de berg die mijn dochter had een soort gistschimmel.
    't Ging er gelijk af, maar ook het weinige haar wat ze had....
    Ik was er voor gewaarschuwd, maar de berg was zo vreselijk dat ik het er wel voor over had. ('t was gewoon een enorm dikke bruine korst)

3. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Ík gebruikte bepanthen! Alles is nu weg :)

4. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik haalde t altijd bij DA. Maar ze hebben t ook vaak bij online drogisten.

Ik gebruik ook de intensief crème voor mn dames ivm droge huid en eczeem. Sinds ik dat doe heeft de oudste alleen nog af en toe eczeem plekjes in de winter. Jongste weet ik nog niet, maar iig helpt het wel tegen dr droge huid. Beter zelfs dan wat de ha me geeft.

Je kunt t mss ook aan de apotheek vragen. Dat heb ik gedaan met mijn verhaal (oudste liep zelfs bij een dermatoloog en niks hielp. Behalve deze crème icm de bad/douche olie) sinds dien hebben ze t bij de apotheek ook altijd in de schappen.
    Wel prijzig, maar je kunt er erg lang mee doen als je smeert terwijl ze nog nat zijn vanuit t bad. Trekt ook de crème dieper in de huid. Wel zorgen dat je de plooien afdroogd;) dus vanuit bad/douche meteen insmeren, en dan alleen alle plooien afdrogen.

Edit: hier was bij de jongste de berg nog niet zo ver dat er dikke korsten op zaten. Alleen erg droog, en korstjes. Weet dus niet of het helpt als het al zo ver is. Weet wel dat als ik het bij oudste direct had gebruikt, het nooit zo ver was gekomen. Zij had het namelijk wel zo extreem na verloop van tijd.

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    bij ons hielp echt helemaal niets, zelf de hormonencreme van de dokter niet!!!
    ons manneke had best wel wat berg en droge huid, zelf zon plooitje in zijn voorhoofd en eczeem.
    Uiteindelijk ben ik de babylijn van sebamed gaan gebruiken en alles is verdwenen als sneeuw voor de zon.
    Ons manneke heeft geen eczeem meer en ook geen berg. Mooi gaaf huidje.
    Bij de november mama zat nog een manneke die het heel erg had. Heb ik toen ook gezegd dat sebamed heel goed hielp en bij hem is ook alles weg. Die moeder had ook alles geprobeerd.
    Sebamed kun je bij de etos krijgen en is niets een duur, dus de moeite om te proberen!!!
    succes ermee....

6. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    hier gebruikte ik voor berg olijfolie..een nachtje laten inwerken en volgende dag was de berg helemaal los geweekt. het kwam ook niet meer terug

7. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Welke producten gebruik je dan van sebamed? Olie voor op z'n hoofd of shampoo?

8. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik gebruikte de olie van neutral of die van Sabon, die vond ik erg fijn.. En dan beetje kammen in het badje, ook zat ik soms wel eens te pulken :p Met een maand of 3/4 dacht ik was het ineens een heel stuk minder en daarna ineens weg, ze heeft nu nog wel droge plekjes op haar voorhoofd wat ook een beetje berg is (soms van die schilfers), dat smeer ik dan in met vaseline lanette creme :)

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ga die decubal eens proberen. Zag nu ook ruwe plekjes op haar oor en schouders.... wordt dus erger op het moment?

Weet iemand of het met voeding samenhangt?

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Mijn jongste heeft ook eczeem en een droge hoofdhuid. Het advies van de dermatoloog was babyolie smeren, maar daar wordt het zo broeierig van. Nu doe ik babyolie op haar hoofdje voordat ze in bad gaat en spoel het dan uit. Daarmee is het iets rustiger, maar nog niet goed.
    Ik gebruik Sebamed babyolie in het badje.

Decubal is hier wel te krijgen, maar die bodyoliespray niet. Jammer, want het klinkt goed.

Eczeem kan een symptoom zijn van koemelkallergie.

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    dochter heeft 1x berg gehad, wij hebben savonds er babyolie ingesmeerd, dat een nacht laten weken en dan met een kam er goed doorheen en uitspoelen. weg was het ;)

12. lovely13

lovely13 Actief lid

4 okt 2012
    140
    0
    0
    brabant...
    Berg had ons meisje ook erg veel bij de geboorte. Ik zie in de vorige reacties al dat baby olie al is genoemd. Dat werkte hier wel. Dacht trouwens ook dat het een soort beschermend laagje was!

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dochter hier heeft ook berg op haar hoofd. Ik doe er niet veel aan omdat ik hoorde dat het vanzelf weggaat en ze er geen last van lijkt te hebben. Volgens cb getuigd het juist van een schone huid...?
    Haar haren zijn lekker aan het groeien dus je ziet het haast niet meer. Ik merk dat het aan het loslaten is en pluk het dan zo uit haar haar. (als het al los is dan he)

14. Joycee

Joycee Actief lid

9 dec 2007
    179
    0
    16
    Helpende
    Onze dochter heeft inderdaad ook last van berg op haar hoofd.
    Wij doen er babyolie op en als het ingetrokken is borstelen we het heel voorzichtig weg. Dit hebben we bij de oudste ook gedaan toen zij nog een baby was en dit werkte prima bij ons.
    Dus hopelijk is het bij de jongste ook snel weg.

15. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier ook Zarqa gebruikt, het werkte geweldig, zowel de lotion als shampoo.
    Na een jaar werd het langzaam minder, nu heeft ze het helemaal niet meer. We zijn nu overgestapt op een shampoo van Lush, gewoon om eens iets anders te proberen met toch een beetje een lekker luchtje (ik vond Zarqa nooit zo geweldig ruiken).
    Tot nu toe reageert ze er goed op. Zwitsal heb ik nooit meer gebruikt voor in het haar (geen shampoo of lotion), steeds als ik dat deed kreeg ze weer berg.

16. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Babyolie van Neutral, dat helpt super! Of amandelolie van Etos is ook erg goed 1 x in de week smeer ik mijn zoons hoofdje in, en laat het snachts intrekken, dan zitten de korsten zo los op zn hoofd, en de rest kam ik er voorzichtig uit met het baby kammetje, je kunt de olei ook gewoon elke dag gebruiken, ik smeer zijn lijfje er ook wel eens mee in.:)

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Die decubal... wie zei ook al weer dat de kleine er geen vet haar van krijgt? Echt wel... het haar staat hier rechtop! Dadelijk nog maar in bad doen.

De huid is wel al meteen zachter op haar lijfje. Ben eens benieuwd....

18. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik gebruik inmiddels de zarqa haarlotion. En ik moet zeggen dat haar hofhuidje er al een stuk rustiger uitziet! In combinatie me de bergpads van de etos word het al een stuk minder.

Nog ter aanvulling: mijn dochter had echt bijna haar hele hoofdje vol zitten en dan niet met een paar schilfers hier en daar, maar echt flinke stukken (schildpad motief noemen ze dat volgens mij)
    Tot zover ben ik al tevreden!

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Is dat die body olie spray die je geprobeerd hebt?

20. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Het enige wat hier helpt en van zarqa de shampoo en de lotion. Het wordt langzaam minder. Heb nu van de dokter ook lotion gekregen omdat ze zo'n jeuk had op haar hoofdhuidje

Deel Deze Pagina