Wie heeft de tip tegen waterwratjes??

Discussie in 'De lounge' gestart door Shereen23, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hier ook alles geprobeerd, sudocreme, betatine, zalf van de dokter maar de uiteindelijke tip is: TEA TREA OIL eigen merk van de kruitvat. Kost 2 euro en 2 weken lang 2 keer per dag aanstippen en: WEG!!!

Ik ben zo blij, ze zat helemaal onder en schaamde zich ook echt als ze een t-shirt aan had met korte mouwen of op zwemles.

Succes!

Groetjes Cindy

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier ook al bijna 2 jaar, we hebben een paar maanden lang 2x per dag sudocreme gesmeerd, maar ze gaan er bij ons niet van weg :(
    De dokter kan/wil niks doen, het virus moet eerst het lichaam uit.

Gelukkig heeft ze ze nog niet in haar gezicht. Wel op haar romp, ellebogen en knieholten.

3. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Onze huisarts had Calamineschudsel voorgeschreven. Daar moesten we de waterwratjes mee deppen. Toen we dat deden zijn ze vrij snel weggegaan.

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden

tuurlijk wel, zalf van de ha, betadine scrub, sudocreme. zelfs duur aanstip spul gekocht, voor waterwratten, totnutoe helpt niks.

5. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik heb het even voor je opgezocht, die spray die ik bij de reformzaak haalde heet spray away waterwratjes, je kan het wel google-en. tis niet heel goedkoop, maar het werkt geweldig. en ik gebruikte er betadine schub bij om zijn lichaam mee te wassen paar keer per week, die spray deed ik elke avond voor het slapen.

succes!

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hebben wij ook geprobeerd, het hielp helaas niet en het deed mijn dochter pijn...rotdingen zijn het :(

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Zinkoside zalf (ik zal het waarschijnlijk helemaal verkeerd schrijven) Binnen twee weken was mijn dochter van haar waterwratjes af! Ook iedereen die ik de tip daarna heb gegeven waren ook allemaal binnen 2 weken van de wratjes af. Ik had het ergens gelezen, het is zinkzalf in combinatie met olie en trekt de vocht uit het wratje maar houdt de huid mooi. De zalf was destijds alleen bij de apotheek te krijgen.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn zoon van toen 3 had er ook een stuk of 15 op zn benen. Die heb ik er na een lang bad zo vanaf getrokken:). Tja leuk vond ie het niet maar hij was er wel vanaf.
    Maar als je dochter het in dr gezicht heeft is dit ook geen optie natuurlijk. Had ook verschillende dingen geprobeerd maar niet hielp dan de drastische optie maar. Pijn deed het niet.

9. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Heb je aardappelschillen al geprobeerd? Kan me herinneren toen ik klein was dat ik veel wratjes kreeg op m'n voeten. Niks werkte. Ha zei toen om aardappelschillen eens te proberen en ze waren zo weg.

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik stipte ze elke avond aan met betadine oplossing. Vooral als ze open gingen. Ze geeft ze 3mnd gehad gelukkig.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter heeft ze in haar knieholte, stuk of 30. Ziet er best vies uit. Volgens huisarts gaat het vanzelf over, maar ik ga toch maar eens een paar van de tips hier opvolgen. Ben benieuwd!

12. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Er zijn al veel tips gegeven, maar hier nog een lijstje om te proberen!

Oma weet raad

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    De Teatree olie droogt de wratjes inderdaad behoorlijk uit en daardoor trekken ze weg. Maar...d'r hele knieholte is nu knalrood, lijkt wel ontstoken! Rood, ruw, beetje opgezet, ze heeft er nu veel meer last van dan ze met die wratjes had :(

De teatree laat ik dus maar even voor wat ie is, die droogt een beetje te fanatiek geloof ik.

Zucht, nieuw probleem. Eigenlijk had ik er gewoon niet aan moeten beginnen, dokter zei niet voor niets dat ze vanzelf wel weg zouden gaan. Nouja, nu te laat voor ;)

14. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik heb ze zelf vroeger ook gehad en nu nog steeds de littekens van in mn arm holtes. Gelukkig niet op n zichtbare plek.
    Mocht dochterlief ze krijgen zou ik ook echt alles proberen om ze zsm weg te krijgen, zijn echt hele lelijke littekens.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Tip om de huid weer rustig te krijgen is om een fles groene Badedas (met kastanje extract geloof ik) te kopen en dat lekker in haar bad te doen. Dit zuiverd, ontsmet en verzorgd. Hielp hier al heeeeeeel erg goed tegen luieruitslag, maar ook als ze lelijke schaafwonden of open knieƫn hebben, gaat er een scheut groene Badedas in het badwater. Helpt heel erg goed..

16. Mijn zoontje heeft ze tot vorig jaar ook gehad, vooral op zijn rompje.
    Maar in zout water in bad doen hielp bij hem goed. Ik had bij de kruidvat voor een paar euro een doos gekocht met 3 zakken zeezout uit de Dode zee. En hem daar een paar keer mee in bad gezet.

En verder heb ik de grote wratten behandeld met Heltiq Waterwratjes: Heltiq Waterwratjes.jpg
    Kost iets van 14 euro, en of het echt gezorgd heeft dat het wegging weet ik niet zeker, maar het ging in elk geval de jeuk tegen.

Na de zomervakantie ging mijn zoon op zwemles in een zwembad waar ze niet met gloor werken, maar met zout water, en toen verdwenen ze heel snel.

Deel Deze Pagina