Ik heb een deur in de woonkamer met 4 glazen panelen erin. Het is matglas waarvan 1 kant ook echt ruw aanvoelt. Nu krijg ik van die kant de vlekken er niet af. Er komen regelmatig vieze vingertjes op maar al ik het schoonmaak blijf ik het zien en omdat het oppervlak ruw is blijft het stof van een doekje er ook op zitten. Ik heb het al met van alles geprobeerd maar heb nog steeds geen vlekvrije deur Iemand nog een tip? Heb er even een foto van gemaakt, hier lijkt het misschien mee te vallen maar met de zon erop irriteer ik me eraan Bekijk bijlage 300643
Ik had dit ook, maar dan bij het tv meubel, bovenkant is glad, onderkant wit, ruwig matglas... Nu maak ik het schoon met een witte microvezel doek en gebruik goed warm water met veel spiritus of soms ammoniak, werkt prima!
Billen doekjes zit olie in hahaha ik had ook laatst een vlek kreeg het er niet uit en met een billendoekje wel daarna wel met iets anders afnemen natuurlijk ik zeg t proberen waard! SUCCES!
Bedankt voor alle reacties, glassex en spiritus heb ik ook al geprobeerd maar omdat het oppervlak dus ruw is blijven er iedere keer van die pluisjes achter. Misschien idd met een microvezeldoekje proberen dat heb ik nog niet gedaan. Ik ga het morgen eerst maar eens proberen met een billendoekje
Microvezeldoek met iets ontvettends, bijvoorbeeld een drupje afwasmiddel. Of hetgene waarmee je de ramen zeemt.
Afwasmiddel en glassex werkt hier in ieder geval niet. Luierdoekjes ga ik proberen maar volgens mij had ik dat al een keer gedaan.
Klinkt raar maar wat ook wel eens kan helpen is eerst goed schoonmaken met water en azijn, zorg trouwens dat het glas/handen vetvrij zijn en dan met een droge doek goed wrijven en tegelijkertijd de fohn erop. Als je alles geprobeerd hebt en het gaat er echt niet uit is de enige oplossing nieuwe ruitjes. De afmetingen die jij hebt kosten niet zoveel. En dan goed opletten