Mijn baby draait in bed

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door xSimone, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hallo, even een vraagje.
    Mijn kleintje is over 2 weken 6 maanden.
    Alleen ze kan nu op haar buik draaien, nu is dat nu nog niet het probleem, alleen ze gaat ronddraaien in bed, dan ligt ze namelijk met haar hoofd op het voeteneind. Dit is dus eigenlijk gevaarlijk, want zo kan ze makkelijk onder de deken terecht komen.
    Ze heeft een slaapzak aan 's nachts met een deken eroverheen..
    Vanmorgen had ze het laken van de deken al om haar hoofdje heen, het zag er erg eng uit, als hij strakker zat dan was ze namelijk gestikt. Die laken heb ik er dus afgehaald. Maar alleen de deken is ook gevaarlijk!!!
    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken??
    of moet ik gewoon geen deken gebruiken en alleen de slaapzak? Maar dat zou toch ook niet de oplossing moeten zijn?

Groeten xSimone

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hadden wij wel hoor :) gewoon alleen een slaapzak, probleem opgelost hihi
    Waarom zou dat de oplossing niet mogen zijn?

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou omdat ze nu gewend is aan dubbelop, ik denk dat ze het dan koud krijg. Als ik namelijk van een dubbel dekbed naar enkel dekbed ga heb ik het ook koud. En de andere reden is, omdat het mij logisch lijkt dat je kind niet tot een jaar of 4 zonder deken gaat slapen, ze moeten daar toch ook aan wennen?? Wat als ze dan ineens onder een deken gaan als ze een jaar of 1 of 2 zijn, dan heb je nog het zelfde probleem. Hoe moeten ze het dan leren?

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt een dikkere slaapzak nemen die bedoeld is voor de winter. Dan is kou echt geen probleem. Als ze wat ouder zijn liggen ze wat rustiger en dan gaat onder een dekbed slapen makkelijker. Bij ons helemaal geen probleem gehad met die overstap.

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn dochter heeft alleen de 1e maanden een lakentje/dekentje gehad in bed.. Daarna over op slaapzak zonder deken. Met dit weer slaapt ze in een winterslaapzak, met lange pyjama en een romper met lange mouwen eronder.. Evt. kunnen er nog lange mouwen aan de slaapzak worden geritst.. Dit is echt warm genoeg hoor :)

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik ben nu ook overgestapt op alleen slaapzak, ziet er alleen wel koud uit hoor, brrr haha

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Wij kregen het advies om de trappelzak aan de onderkant in te stoppen.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij instoppen van de slaapzak kunnen ze verstrikt raken. Zou ik niet doen. Het is toch ook niet erg als kinderen bewegen in bed?

9. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier toen ook alle dekens uit t bedje gehaald. Ligt nu nog steeds alleen in een slaapzak door het hele bed te rollen.

10. adi

adi Niet meer actief

Je hoeft ook niet bang te zijn dat je kind tot een jaar of 4 niet weet hoe ze onder de deken uit moet komen :D

Wij hebben het eerste jaar matrozenbedjes gemaakt en strak ingestopt, waardoor de ruimte waarin ze kunnen draaien veel kleiner wordt.

Daarna de lakens uit bedjes gehaald, tot ong 1 jaar alleen dikke slaapzak gebruikt. Na 1 jaar de deken teruggegeven, en bij 2 jaar zelfs een peuter dekbed in ledikant.
    De meeste baby's blijven niet zo extreem draaien als in het begin, en een dreumes/peuter/kleuter schopt de deken van zich af als ie eronder komt. Net zoals wij dat doen.

11. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Ons jongste zoontje van 1 heeft alleen een dikke pyjama + winterslaapzak aan, met deken/laken is het hier echt onverantwoord.
    De boef komt s'nachts het hele bed door en ligt uiteindelijk het liefst overdwars in bed met de benen bij de spijlen omhoog (t'is maar net wat je lekker vind slapen :S)

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd alleen een slaapzak, ideaal met opmaken van het bed en ook super veilig. De oudste ging met 15mnd over naar een open bedje (ze klom met slaapzak en al uit ledikant), toen gewoon een deken in een hoeslaken en geen slaapzak meer; ging prima! Dus wennen aan wel weer een deken gaat ook echt wel weer.

13. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik geef Giovanni ook een pyama en een winterslaapzak aan. Heb niet het idee dat ie het koud krijgt hoor.

Deel Deze Pagina