Mallorca is ind ook erg leuk, rond de 2 uren vliegen. En de artsen zijn daar ook goed. Ben er zelf geweest, toen ik zwanger was van mijn tweeling. Kreeg bloedverlies en werd direct goed geholpen door een prive arts. turkije is ind ook leuk, mamaris vond ik altijd leuk. Op Mallorca vond ik alcudia leuk
Ook in het binnenland zijn ze echt niet achterlijk hoor . Istanbul doet echt niet onder voor andere wereldsteden. En het is gewoon een heel groot land, vergeet niet dat er 70 miljoen mensen wonen. Maar zeker in het toeristisch gebied zul je wat dat betreft echt geen verschil merken met andere vakantielanden zoals Griekenland of Spanje of wat dan ook. Als wij naar de kust gaan gaan wij altijd naar Alanya, dat is wel wat verder van het vliegveld af maar ook daar heb je een aantal fantastische hotels. En de gastvrijheid van de mensen is ongelooflijk, in andere landen heb ik dat nooit zo mogen meemaken.
Overzicht Akti Beach Club (Hotel), Griekenland met Arke.nl Top Hotel, Top omgeving, Top eten, Top Animatie programma, niet te ver van het vliegveld, mooie nette kamers, 3 zwembaden, verschillende barretjes, geen herrie van de disco.. .. Heb werkelijk waar een super vakantie gehad in dit hotel en wat was absoluut niet duur voor wat je er voor kreeg..
Het nadeel van Turkije vind ik persoonlijk dat ze zo overdreven vriendelijk zijn, je kan niet ff lekker rustig de boulevard over zonder dat je al die winkeltjes in getrokken word en je bijna verplicht voelt iets te kopen, iedereen is daar ook je '' vriend '' .. In Griekenland is dit dus absoluut niet zo ....
Dat is waar maar ook dat verschilt per plaats. Ik heb daar persoonlijk echt nooit last van door mijn Turkse man maar je hebt gelijk dat dat soms niet lekker winkelt. Maar bv in Antalya heb je dat weer totaal niet
Nee dat klopt .. Mijn vriend heeft een turks uiterlijk vonden ze daar in Marmaris en gingen dan ook af en toe turks tegen hem lullen en lieten ons idd met rust als we samen liepen maar als ik dan alleen ging, poeh werd er stront ziek van hahaha .. Het is in antalya idd wat minder maar het is er wel hoor
Als je niet voor Europa zou gaan, zou ik zeggen SRI LANKA Turkije ga ik voorlopig niet meer heen, wat Chantal zegt, al die irritante mensen die maar aan je kop zeuren of je naar binnen wil; "Come my friend..." Ik ben je vriend niet... Vind het ook aardig duur geworden, ben eind sept 2005 geweest en juni 2008 en de prijzen waren aardig gestegen. Ook zeiden zij zelf dat het in die tijd behoorlijk veranderd was, en dat mensen steeds meer weg bleven...(was Marmaris). Griekenland willen wij graag een keer heen, vooral omdat mijn vriend erg geintereseerd is in de Griekse mytologie en de naam van onze zoon komt van Jason en de argonauten...(ja don't ask hahah)
Wij zijn vorig jaar in Turkije geweest. Antalya. We zaten midden in de binnenstad, loop afstand van het strand en toch heerlijke rust. Het hotel was zo goed dat de "Smaakpolitie" bij ons in het hotel overnachtte. Zeker een aanrader. Je kan alles op loopafstand doen. Altijd mooi weer en hele aardige mensen.
Het in de winkeltjes trekken is toch al veel minder geworden aangezien als de politie het ziet ze een fikse boete krijgen
Nooit als irritatie gezien, het in winkels trekken ... als je gewoon netjes en beleefd zei dat je niet wilde was er niks aan de hand. Ook wanneer ik er als vrouw alleen liep voelde ik me er veilig en werd ik niet lastig gevallen ( en dat was in Tunesië toch wel heel anders, daar hebben we op een gegeven moment 2 nederlandse jongens leren kennen die met ons mee naar buiten gingen als een soort van bescherming omdat we constant lastig gevallen werden en aangeraakt). Ook het eten in Turkije was helemaal goed.
Costa Brava (en nee niet Lloret de Mar of Malgrat de Mar). Begur,Palamos,Cadaques,Platja de Aro,Tossa de Mar zijn wel leuke plaatsjes. Lekkere visrestaurantjes, boulevard, mooie dingen zien in de omgeving. Ligt een beetje wanneer je wilt gaan maar als het nog net geen hoogseizoen is het ook niet te druk. Sardinie Prachtig eiland. Lekker eten, mooie bergen, baaien, strandjes. Algehero leuke historische stad. Wel een auto huren om wat meer van het eiland te zien. Ik persoonlijk hou helemaal niet van dat ALL inclusive mega hotel gedoe in Turkije. Lijkt me saai 2 weken lang in een vreetschuur zitten. Van het restaurant naar het strand en van het strand naar het restaurant. Die hotels liggen meestal ook wel wat afgelegen omdat je alles in het hotel zelf hebt, vind ik wel jammer.
@supermommy wij hebben niet alleen in het hotel gezeten ook al was het all inclusive, wij hebben ook gewoon buiten het hotel gegeten en dingen gezien. Want daarom gaan wij opvakantie, iets van het land te zien én ontspanning...
Ooh nee dat wilde ik ook helemaal niet zeggen met mijn berichtje . Maar in Turkije ben ik ook eens geweest. Een super mooi en luxe All inclusive hotel. Maar wel in the middle of nowhere. 10 km van het dichtsbijzijnde plaatsje. Waar je wel met een shuttle bus naartoe kon. Je kan wel buiten het hotel gaan maar dat doe je dan normaal gesproken minder vaak....ook ga je dan niet of minder 'buiten de deur' eten. Ik vind dat jammer (mijn persoonlijke mening) voor mij is dat een deel van de charme vakantie.
Ja dat is zeker waar!! Ik zou dat ook niet snel doen hoor, want dat lijkt me ook erg saai. Maar in je vorige berichtje kwam het een beetje zo over dat iedereen daar alleen maar heen gaat om in het hotel te zitten. Al zijn er vast wel mensen die dat doen, maar wij vonden een boottocht maken heel leuk, met mijn ex heb ik gedoken enz
Nou je kiest er toch zelf voor waar je zit? Wij overnachten altijd in een klein gezellig hotelletje midden in de stad. Ik HAAT AI resorts, daar zul je me echt niet vinden. Maar iedereen wil wat anders. Je boekt toch zelf, dus je kunt toch zelf beslissen waar je terecht komt? Er zijn echt zat kleine leuke familiehotelletjes ook in Turkije. Wij zijn als we met vakantie zijn alleen in het hotel om te overnachten....de rest van de dag zijn we lekker op pad hoor. Maar sommige mensen vinden het juist prettig om de hele dag aan het zwembad te liggen (daar ben ik na 1 uur helemaal klaar mee haha)
Wij zijn vorig jaar naar Menorca geweest. Verbleven in Sol Milanos Pinguinos, hotel slechts 20 minuten van vliegveld af. Groot gebouw, maar erg netjes. Ligt aan het strand (soort prive strand dus niet veel mensen). Eigen zwembaden, annimatieteam, etc. Wij verbleven half pension en eten was iedere dag in buffetvorm (en meer dan voldoende keus!). Enige wat jammer was, is dat de kamers aan de kleine kant zijn. Wel leuk, hotel is geheel in flinstone stijl!
Hoor wel goede verhalen over Kroatie, geen idee waar dan hoor, ben er zelf nog nooit geweest. Ben zelf paar keer Turkije-Alanya geweest en was wel leuk, maar heb in Egypte-sharm el sheikh een top vakantie gehad!! Eind april gaan we naar Turkije-Belek, ben benieuwd hoe het daar is!