Hallo, Is er een manier om fruit dat je net geschild heb enzo niet bruin te laten worden? Ik heb fruit voor mijn zoontje geschild en in stukjes gesneden en grof gepureerd. Maar het is teveel voor vandaag dus wil ik wat bewaren, maar het wordt dan altijd bruin... Kan je dat voorkomen?
Als je het niet purreerd kan je het in magnetron/diepvries folie (die doorzichtige) doen en in de koelkast leggen dan word het niet bruin. Appels toch niet, ander fruit weet ik niet
Hier pak ik het ook in in vershoudfolie. Bij banaan wordt het eerst stukje wel beetje bruin, maar dat snij je er gewoon af. Laat wel steeds de schil er dan ook nog aan.
Ik maakte voor mn dochter altijd diepvriesvooraden, ook met appel en dat werd gelijk bruin. Heb ik geen aandacht aan besteed, de rest van de maand kreeg mijn dochter dus bruine appel puree uit de vriezer. Ze at het er niet minder om. Waarom vind je het erg dat het bruin wordt?
Op zich kan het geen kwaad dat het bruin wordt. Mijn collega zegt dat een bruine appel goed is voor de spijsvertering... Wat ook helpt tegen het bruin worden, het fruit even stomen. moest ik doen ivm allergie voor de kindjes en dat wordt dan niet bruin. Alleen banaan wordt erg plakkerig, hierdoor kreeg ons meisje erge krampjes. Maar appel, peer, nectarines, kiwi, ... gaat perfect om te stomen.
Ik weet niet om welk fruit het gaat. Bij bijv. appels kan het bruin inderdaad geen kwaad. Ik zou dat goed afgesloten in een tupperware doosje in de koelkast zetten. Inderdaad met een beetje citroensap erover. Maar dat zou ik niet met elk fruit doen. Met banaan vind ik dat bijvoorbeeld niet zo'n succes.