Morgen staat er een etentje gepland met de familie van manlief. Nu blijken 2 van de kinderen van zwager de waterpokken te hebben. Mijn zoon heeft het al gehad dus dat is geen punt. maar mijn dochter van 1.5 nog niet. Het is nog niet ingedroogd, en volgens mij dus nog besmettelijk ? Ik zit nu te denken om te zeggen dat wij dan maar niet komen. Ik heb deze week 2 sollicitatie gesprekken voor de 2de keer en bij allebei maak ik een hele goede kans. Als ik daar dus per begin mei terecht kan is het niet fijn als ik er 1 met de waterpokken ziek thuis heb zitten. Daarbij mag ze dan niet naar de creche toe. Hoe zat het ook al weer met het besmettelijk zijn en wat zouden jullie doen ?
Zie eerder topic hierover! Ik zou persoonlijk het niet gaan opzoeken bewust en lekker thuisblijven. Zolang niet alle pokken zijn ingedroogd zijn die kinderen heel erg besmettelijk!
moeilijk. Enerzijds neig ik naar: Gewoon gaan, op de creche kan ze het ook oplopen. Hier mogen ze overigens wel gewoon gaan, als ze tenminste niet beroerd er van zijn. Ik zou ze dan gewoon wat uit elkaar houden - niet knuffelen enzo. Anderzijds: Hoewel ik het me niet voor kan stellen dat het daarop afketst, als het niet goed voelt, niet gaan. Optie 3: Wat vind je man ervan? Heeft hij de mogelijkheid om thuis te blijven als je kindje echt ziek wordt? Of heb je andere backup (voor het geval dát). Mijn dochter zit nu onder maar loopt gewoon rond te dansen en te springen etc. Hoewel ik ook huiverig ben voor de oudste.. Maar ze gaat sowieso woensdag naar het kdv (oke, niet met 40 graden koorts )
Mijn zoontje is er toen enorm ziek van geweest, hoge koorts en belabberd. Normaal gesproken zou ik ook denken je kan het maar gehad hebben. Maar ik denk dat ik dinsdag bij 1 van de 2 bedrijven iig te horen krijg dat ik aan de bak kan. We hebben geen back up voor de dag dat mijn dochter straks naar de creche gaat, (ze gaat nu nog niet ) de andere dagen zijn ze bij opa's en oma's . (onze creche heeft het overigens liever niet, en ik vind ook als kinderen ziek zijn moet er een papa of mama voor ze zijn ) Manlief zou vrij kunnen nemen, maar omdat hij geen dagen over heeft is dat gelijk een dag minder loon. En ik vraag me af of ik die moeite allemaal wil doen als ik het ook gewoon kan ontwijken, Pasen is voor ons toch iets minder bijzonder als bijvoorbeeld een kerst. Vindt het alleen zo sneu om mijn schoonmoeder te moeten teleurstellen.
Gewoon gaan dan ben je er gelijk vanaf áls ze het krijgt. Of het nog besmettelijk is weet ik niet maar je kunt het overal wel oplopen.
Net gebeld en besproken met schoonouders, wij gaan nu 2de paasdag. Ik wil het deze keer even ontwijken. manlief ziet het ook niet zitten, dit keer gaan andere dingen even voor.