Wie heeft DE tip voor onze slecht slapende dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mam1988, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wij zijn al 22 maanden bezig om nachtrust te krijgen. Bij ons is ze vaak verkouden, denk dat het er zeker mee te maken heeft en nu hebben we een nachtlampje nav nachten krijsen... Ik kan je vertellen dat een krijsend kind in de nacht echt niet leuk is en heel zielig, maar van ellende ga je het toch proberen. Wat bij ons ook beter ging was een aantal knuffels en speentjes in ned leggen. Tegenwoordig gaat ze zonder huilen slapen, moet ik er alleen s nachts nog regelmatig 1x uit... Als ze ouder wordt gaat het naar mijn idee iets beter. Ik kan haar nu uitleggen dat bv de beer al slaapt en zij voor de beer moet zorgen. Dat gaat goed, ze gaat er heerlijk bij liggen en aait de beer over zijn lijfje :) erg schattig en ze slaapt rustig in. Succes!

2. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Vannacht hebben we het licht op de gang aangelaten, en het kan toeval zij maar ze heeft van 7 tot vanmorgen 6 geslapen zonder te huilen:) Daarna nog even een uurtje bij ons in bed lekker weg dommelen!

Hopelijk helpt het licht echt en slaapt ze vanaf nu heerlijk door.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Wat super!
    Hopelijk vannacht weer zo'n fijne nacht!

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Bloom:
    mijn zoontje werd gemiddeld 4-6x per nacht wakker. Ondertussen stond het logeerbed naast zijn bedje en hoorde ik het probleem. Hij had last van slaapapneu en daar schrok hij wakker van en begon te huilen (terecht).

Ik ben naar de huisarts gegaan en die verwees me door naar de KNO. De neusamandelen moesten eruit en zo geschiedde. Een ingreep van niets en nu slaapt hij als een roosje.

Je schreef dat je dochter vaak verkouden is, laat daar echt eens naar kijken. Neusamandelen kunnen zoveel effect hebben op je slaap.

5. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Vannacht weer waardeloos. . last van tandjes dus eerst maar naat de drogist zo.
    Uiteindelijk bij ons genomen aangezien ik zelf ni fit ben en niet de energie had er iets mee te doen.

Ik ga er vanuit dat het wel goed komt;)

6. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Onze zoon van nu bijna 20 maanden is ook een probleem slaper. Altijd al geweest. Overdag gaat het hier ook goed, maar de nachten, altijd.

Wat de grootste driftbuien en het hardste gekrijs voorkomt. Is er snel naartoe gaan (voordat hij over de schreef gaat, als we hem even laten huilen zijn we zo 1 uur bezig voordat hij weer slaapt), dan vaak wat water aanbieden (licht uitlaten, niet praten), aai over de bol, speen, knuffel en heel zachtjes shhhh fluisteren. Hierna gaan we weer. In het begin en soms verzet meneer zich, maar 9 van de 10 keer herkent hij de routine en legt zich erbij neer en slaapt door.
    Dit herhalen we soms wel 4 of 5x maar vaak gaat het meteen goed.

Maar pas op met in bed nemen en mee naar onderen nemen. Ze hebben dit snel door en dat kan ook een reden zijn om flink protest te geven ( zo van des te harder is huil, dan komen ze me vast uit bed pakken), dat zul je even moeten doorbreken (tenzij je het zo prima vindt)

7. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Routine en dat vasthouden, is wat het vaakst wel werkt.

8. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    De ik wil naar beneden huil is anders als de ik heb pijn of ben bang huil..dan gaat ze ook niet meer mee naar beneden.
    Gisteravond werd ze eerst een x wakker en toen heb ik haar op dr kamer getroost..vannacht was het huilen omdat ze pijn had en dan ga ik dr niet laten liggen:)

Hopelijk vannacht weer een goeie nacht!

9. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik weet niet of t al is geopperd, maar ms is het een idee om zelf op een matras in naar kamer te gaan slapen? Kom jij aan je nachtrust, zij is ms minder bang en bouw je het naar beneden gaan of in jouw bed belanden, af. Vriendin van me kreeg dit advies ooit. De bedoeling is dat je er alleen bent, dus niet praten, troosten, kijken o.i.d. Lastig hoor, ik word altijd doodnerveus en sacherijnig van gebroken nachten.

10. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Denk niet dat dat voor mij weggelegd is..slaap dan helemaal slecht en daar wordt ik geen leukere moeder van;)
    Heb weer spul voor dr tandjes in huis dus hopelijk gaat het vannacht weer goed.

Op haar kamer slapen houd ik wel in mn achterhoofd als laatste redmiddel..haha

Deel Deze Pagina