Winterslaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aurora5, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben me aan het oriënteren op een winterslaapzak maar weet niet welke ik moet nemen, misschien hebben jullie tips. Ik had vorige winter (hij was toen 3mnd) een zak van de hema, met mouwen maar dat vond ik echt een stug ding, hij kon zijn armen amper buigen en zijn armpjes in de mouwen krijgen met pyjama was een drama. Dus aan jullie de vraag welke slaapzak moet ik kopen? Hij moet:

- soepel zijn
    - met mouwen (ik lig ook graag lekker helemaal onder de dekens)
    - mouwen moeten niet te smal zijn, er moet nog een pyjama onder kunnen en hij moet zijn armen nog makkelijk kunnen buigen
    - lekker warm zijn, hij slaapt onder deken namelijk

Owja kleine is dan rond de 10 mnd. Wie heeft de tip?

2. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik heb van eigen merk Prenatal. De mouwen zijn stug, maar verder ben ik erg tevreden. Ik heb gekocht met een rits tussen de benen zodat je de slaapzak kan omritsen tot 2 losse beendelen zodat hij te gebruiken is in de auto, evenals de versie met een gat tussen de benen. Wij legden de kinderen elders te slapen in deze slaapzak en dan konden ze in de auto lekker warm in de slaapzak blijven en thuis zo overgetild in hun bed.

Verder heb ik HEMA, maar ik vind de kwaliteit aanzienlijk minder. Naden laten sneller los e.d.

3. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Die van de Prenatal bevallen hier ook erg goed!

4. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Lodger. Ideaal

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier winterslaapzaken van c&a gehad. Zoontje was er dol op.

6. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier ook prenatal gehad en die beviel goed. Daarna Wibra en de mouwen waar wel iets wijder, alleen kon ik hem later niet zonder mouw gebruiken omdat de armsgaten te wijd waren.
    Je kan ook nog een romper lange mouw er onder doen ipv pyjamajas, die zitten wat strakker en stropen niet omhoog.

7. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier erg veel plezier van de puckabag. Duur in aanschaf maar het hele seizoen te gebruiken. Zoonlief slaapt ook zonder dekens en blijft lekker warm. Geen stugge mouwen, wel wat smal maar het gaat prima met een pyjama eronder.

8. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee want ik wil ook een winter slaapzak aanschaffen. Ik was erg dol op de puckababy piep en de opvolger daarvan met een koeka dekentje er overheen maar nu schuift hij echt het bed door dus een deken is echt geen optie. ik heb voor de zomer 3 zomer slaapzakjes gekocht bij de Hema, lekker goedkoop, prima in gebruik en makkelijk met wassen want mijn zoontje sabbelt op zijn slaapzak en dat gaat snel ruiken naar zure melk dus ik was die dingen erg vaak.

Nu wil ik graag de winterversie kopen van puckababy maar die is echt erg duur en om daar nou 3 stuks van de kopen.... Dus ik lees graag mee want heb dezelfde eisen als topic starter :)

9. misa

misa Niet meer actief

Prenatal hier. Lang leve mp en rommelmarkten!
    Die van hema vond ik vaak ook wat te krap.

10. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Afgelopen winter (was toen nog een klein frummeltje) hadden wij eentje van de babydump basic collectie, heerlijk zacht en totaal niet stug oid. Dit jaar hebben we er al een van de wibra zonder mouwen (ook lekker zacht enzo) dus denk dat ik dar straks ook een met mouwen ga halen:).

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Lodger ! De enige waarvan de mouwen stretcht zijn dus ik zijn armpjes er doorheen krijg .

12. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikea! Kost niks, niet te dik en niet te dun en je krijgt de armen makkelijk in de mouwgaten!

13. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Prenatal! Goede kwaliteit, fatsoenlijke prijs (zodat je er meerdere aan kunt schaffen want ze moeten toch ook in de was) en lekker warm..

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb die van puckababy gekocht voor 4 seizoenen. Gebruik nu de zomervariant. De winterversie voelt heel erg zacht aan en er zitten wantjes aan.
    Hij is duur, maar je kan hem het hele jaar gebruiken en tot ze 2,5 jaar zijn. Dus per saldo valt de prijs erg mee

15. Janna

Janna Fanatiek lid

#15 Janna, 3 sep 2013
    Laatst bewerkt: 3 sep 2013
    Ik heb er twee van de hema. Ik vind het prima slaapzakken. Die van prenatal zijn vast ook prima hoor, maar die zijn toch net weer een stukje duurder en aangezien mijn dochter prima slaapt in die dingen van de hema, vind ik dat niet nodig. (Bovendien vind ik die effe witte dingen zo heerlijk knuffelig! Dan heb ik nog even het gevoel een baby te hebben. :)) Ik gebruik ze nu al twee winters. Komende winter dus voor de derde - en waarschijnlijk laatste - winter.

De eerste winter waren die mouwtjes inderdaad wat propperig. Of laat ik het anders zeggen: doordat ze gevoerd zijn, hebben ze een vorm en ze blijven zelf in die vorm hangen / staan. Dat eerste jaar had ik wel eens zoiets van "wat zielig, ze kan haar armpjes amper bewegen". Maar eigenlijk was dat wel fijn, want ze was nog zo klein dat ze steeds ongecontroleerde bewegingen met haar armpjes maakte, waarbij ze zichzelf in het gezicht sloeg en wakker werd.

De tweede winter (vorig jaar dus) vond ik het echter totaal geen probleem meer. Mijn dochter was toen al een stuk groter en sterker, en kon haar armen prima bewegen, ondanks de voering. Dit jaar verwacht ik dan ook geen problemen.

Ik had vorig jaar ook een winterslaapzak met mouwen van de wibra. Die vond ik ook prima en die is een stuk goedkoper dan van de hema. Toch vind ik die van de hema prettiger, omdat het gat in de nek wat nauwer is. Bij die van de wibra (tenminste, bij die ene die ik had) was dat gat vrij groot, waardoor ze toch wel een flinke opening op de nek / borst had. Dat vond ik met echt vrieskou toch wel vervelend.

Edit: Armpjes in mouwen krijgen met pyjama moet je even handigheid in krijgen. Ik was daar ook altijd beter in dan mijn man, omdat ik smallere vingers heb. ;) Ik kan het trucje helaas niet zo goed uitleggen en ik moet ook even diep graven in mijn geheugen, want het is al weer een tijdje geleden. Maar ik deed in ieder geval twee vingers (ik denk duim en wijsvinger, maar het zou ook wijs- en middelvinger kunnen zijn) in de mouw, aan de "hand-kant". Daarmee pakte ik haar handje aan, incl. een stukje van de mouw van haar pyjama, zodat ik de pyjama en de hand samen door de mouw kon trekken. Een beetje aan het eind raakte ik de mouw van de pyjama dan meestal wel kwijt, maar die was wel ver genoeg in de mouw van de slaapzak gekomen om er weer bij te kunnen en hem er door te trekken.

Deel Deze Pagina