Wie heeft de tip voor ramen zemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik spuit de ramen in met glassex, met een spons (met gewoon lauw/koud water) goed naspoelen, met een wisser erlangs en alle randen doe ik met een hydrofiel ipv zeem.
    En voor snel verwijderen van vingertjes op de ramen, spuit ik rechtstreeks glassex erop en dan droogwrijven met een hydrofiel.

Ik ben geen schoonmaakfan, maar sinds ik ontdekt heb dat die (oude) hydrofielen ideaal zijn bij schoonmaken, gebruik ik ze heel veel! :)

aardbei1707 vindt dit leuk.
  2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hier slechte ervaring met de Jemako doeken. Je denkt dat het streeploos is, maar zodra je ramen wat beslaan of iets, allemaal draai cirkels. En een blauwe waas.

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Ik doe het op de luie wijven manier: glassex sprayen een doekje over heen, of keukenrol er over heen. En dan alleen waar viezigheid zit

5. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ja dat heb ik ook. Ziet er niet uit, dus nu zeem ik weer met een wisser en gebruik de jemako doek als zeem. Het schijnt te komen als je de jemako doeken met vloeibaar wasmiddel wast, dat mag alleen met waspoeder. Eerste paar weken werkte mijn doek wel goed. Wel jammer want je bent echt sneller klaar.

Mammielove vindt dit leuk.
  6. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik heb ze van pro-clean. Werkt perfect!

En het is totaal geen moeite. Even met de doeken er overheen. Werkt fantastisch.

Kikki1 vindt dit leuk.
  7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik doe het altijd met een emmer met allesreiniger, scheutje glassex of schoonmaakazijn erin. Ik denk dat het streeploos zemen niet zozeer ligt aan welke zeep je gebruikt, maar meer aan een goede kwaliteit raamtrekker. Ook trek ik geen banen naar beneden tiemet de trekker, maar draai aan het einde van het raam en ga zo weer terug. Net zo lang tot onderaan. Dan met zeem randje rondom kozijn en klaar. Heb nooit geen last van strepen.

Deel Deze Pagina