Wie heeft DE tip voor stevige broeken??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nijn18, 11 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben vooral een meelezer, dus geen idee of ik dit op de juiste plek plaats..

Maar ik ben dus op zoek naar goede stevige broeken voor onze zoon van 4,5.
    Hij heeft op dit moment nog maar 1 broek in de kast zonder een gat erin.
    Echt om gek van te worden :( ik laat hem nu dus maar in een kapotte broek naar school gaan..
    Oké het is mode om met gaten in je broek te lopen, maar ik ben er zelf persoonlijk niet zo weg van.
    En je ziet ook heel goed dat het er niet in hoort, maar dat ze echt versleten zijn.
    Maar ja ik zie dus alle jongens van zijn klas in nette broeken lopen zonder gaten, maar hoe doen die moeders dit dan? Ik ben niet van plan om elke maand nieuwe broeken te kopen :)
    Vorige week was het record. Nieuwe broek aan en na 1 week al een gat erin.

Ik heb al van alles geprobeerd. Merk broeken en goedkope broeken.. het maakt eigenlijk niet uit.
    Hij krijgt ze toch wel kapot
    Is dit herkenbaar voor andere moeders? En hoe doen jullie dit?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Waarschijnlijk speelt hij veel op de grond? Onze knul is ook 4.5 maar heeft nog geen enkele gat in zijn broek. De laatste keer dat hij wel een gat had was hij gestruikeld en had wel meteen 2 gaten in zijn broek.

Wij hebben spijkerbroeken van de alid, lidl, hema en ze zijn redelijk slijtvast.je zou alvast kniestukken er op kunnen maken, je kan ook een stuk spijkerstof aan de binnenkant maken. Ik weet niet of je een naaimachine hebt maar met een bepaalde steek zie je er weinig van aan de voorkant maar heb je het eventuele gat wel gemaakt.

Ellabella vindt dit leuk.
  3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Lees mijn topic van een aantal weken geleden :D

https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/broeken-altijd-maar-die-broeken.685855/

(Voor de reageerders: ik zie nu dat ik geen een keer meer heb gereageerd. Heb wel alles gelezen :$)

Veel tips gehad maar helaas zitten hier nog steeds veel gaten bij de knieeën. Ik laat het maar zo... ik koop geen dure broeken (Lidl, Hema) en vervang ze extra vaak.

En ik zorg dat er een paar netjes blijven, voor feestjes.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    We houd het hier goed

5. tuc

tuc Niet meer actief

WE is ook het enige dat goed blijft hier.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hier ook fan van WE, die blijven hier enkele maanden goed, daarna ook gaten erin. Maar ach, dat is beter dan na elke maand.

Ellabella vindt dit leuk.
  7. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Broeken van de WE heb ik gek genoeg nog nooit gehad voor hem. Terwijl zn halve kast vol ligt met truien van de WE. Dus dat ga ik maar eens proberen dan :)
    En dat de Lidl ook jongens broeken verkocht wist ik niet.. ook maar eens naar kijken.
    Heb op dit moment vooral broeken van shoeby, h&m en soms ook Zara.
    Hij is wel wild met spelen enz dus het is eigenlijk ook wel logisch hoor dat ze kapot gaan, maar het is best frustrerend als hij weer de school uit komt lopen met een gat in zn broek :)
    Naja verder is het inderdaad toch maar een kwestie van accepteren.
    In ieder geval fijn om te lezen dat hij niet de enige is.

8. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    De broeken die lichter van kleur zijn, daar zijn hier de knieën snel van door.
    Heb gehoord dat dat komt omdat die broeken ‘dunner’ zijn door de wassing?!

Het klopt ook, want we hebben ook donkere broeken (Sturdy) en daar heb ik dus geen kapotte knieën/gaten in.

DDD heeft trouwens een dubbele laag bij de knieën.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    WE vind ik juist helemaal niet zo fijn, althans niet de jogdenim. Name it blijft hier wel lang mooi. Ddd heeft idd dubbele knieën, maar dan zie je alsnog heel goed een scheur.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Hier altijd de super skinny's van WE. Daar heeft tie nog geen gat in gekregen.

11. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ik lees mee voor dé tip!

Hier altijd de skinny's van Name it omdat dat de enige broeken zijn die netjes zitten, maar de kwaliteit laat te wensen over. Zo snel gaten erin..
    DDD gaat langer mee, door de dubbele laag, maar sluit weer niet mooi aan.

12. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Hmm verschillende ervaringen dus.
    Ik ga in ieder geval toch een broek van de WE proberen. Ik merk snel genoeg of het wat voor hem is :)
    Name it heb ik ook wel eens gehad ja, maar ook snel gaten.
    Ach ja vanochtend zag ik hem weer op zn knieën over de grond gaan en ik kan wel 100 keer zeggen dat hij dat niet moet doen, maar het is natuurlijk een kind :p kan moeilijk verwachten dat ie keurig stil blijft zitten als hij speelt. Ik ga in ieder geval wat jogging broekjes aanschaffen voor thuis.
    En dan verder maar met gaten in zn broek laten lopen.
    Het zal vast wel weer overgaan. :D

13. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier 1x WE jogdenim gehad..volgens mij na een week al de eerste slijtage.

Ik ben weer over op HEMA, en dan deze:https://www.hema.nl/kind/jongenskleding/jongens-broeken-jeans/jongens-regular-fit-broek-denim-1000003249.html
    Die hebben een extra stevig kniestuk. En soms zijn ze ook flink in de aanbieding, heb er ooit 1 voor 9 euro gekocht.

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik knip een oude spijkerbroek kapot. Maak vierkante lappen stof die ik aan de binnenkant van de broek lijm met textiel lijm van bison. Je ziet er dan vrijwel niets van en het duurt langer voor er een gat in zit.
    Mijn zoon van 6 zit nu in groep 3 en ik merk aan zn broeken dat ie meer aan een tafel zit dan op de grond speelt. Het duurt een paar weken langer voor er gaten in komen.
    Wibra heeft ook vaak redelijke smalle broeken voor 13 euro geloof ik. En nu in de sale veel inslaan. Dan is t minder erg dat er snel gaten in zitten.

15. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Dat is wel een goeie tip van die stukken stof erachter lijmen. Blijft dat met wassen ook zitten? Ik heb nu van die plaatjes om erachter te strijken, maar die gaan steeds weer los na het wassen van de broeken.
    Dat schiet dus ook niet echt op.. ben ik maar weer mee gestopt :)

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ja dit gaat bij mij niet los. Die strijkplaatsjes ben ik ook ooit mee begonnen, dat blijft niet zitten idd.
    De bison textiel lijm werkt erg goed

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Name it zijn juist dé broeken waar hier structureel de gaten in vallen. Jammer, want ik vind het wel de mooiste broeken.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Oh bij ons niet. Heb zelfs 2 van de oudste die te klein zijn bij de jongste in de kast kunnen leggen.

19. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Dankjewel! Dat ga ik zeker uit proberen! :)

20. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    https://www.mad-monkeys.nl

Onverwoestbare broeken! Hier in de omgeving zijn ze een echte hit. Veel jongens met deze broeken aan. Kost soms wat, maar dan heb je ook wat. Zit zelfs garantie op!
    Heb nog nooit gehoord dat deze broeken gaten kregen, zelfs onze zeer ondernemende ADHD'er heeft er nog nooit een gat in gehad.

Deel Deze Pagina