3e zwangerschap en nu al minder kunnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyopkomst, 29 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Bij mijn andere 2 nooit 1 klacht gehad. En bij deze ook niet, mits ik rust houdt.
    3 uur achter elkaar werken is al teveel. Dan krijg ik harde buiken en ben nog maar 13.5 weken zwanger.

Vandaag 4 uur wezen winkelen. Ik kan helemaal niks meer. Crepeer van de buikpijn. De kinderen kan ik niet eens naar bed brengen.

Deze week had ik vakantie en alle pijn in mijn buik was weg. Tot vandaag dus. Ik ben zzp'er dus niet werken = geen inkomen. Ik kan wel gaan minderen natuurlijk en voor vervanging zorgen wellicht. .. Maar zal toch ook nog wel op de werkvloer moeten staan.

Hebben meer van jullie dit (gehad?). Als ik niet voor mezelf had gewerkt had ik me sowieso voor 70% ziek gemeld. In de week voor mijn vakantie heb ik 40 uur gewerkt en elke avond/nacht enorme buikpijn/harde buiken en op mijn enige vrije dag de kinderen naar de oppas moeten brengen om zelf de hele dag op bed te liggen. Ik dacht dat ik een miskraam kreeg, zoveel kramp en pijn. ..

Het lijkt dus echt met inspanning te maken te hebben. ...

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Herkenbaar, vanaf week 12 kon ik al niks meer. Volledig ziekgemeld met 21 weken.
    Ben daarnaast ook zzper, zo af en toe geef ik nog een cursus voor de rest heb ik een waarnemer.

3. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ooh wauw wat knap.

Gelukkig kan ik het nu ook goed loslaten. Bij de andere ben ik ten koste van alles doorgegaan. Ik had geen klachten maar het werd natuurlijk wel steeds zwaarder.

Ik heb nu ook zoiets van 'als ik nu halve dagen moet werken en dat is beter voor de baby dan is dat maar zo' baby staat voorop. Ben wel enigszins verbaasd dat ik nu al zoveel klachten heb. .

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Grappig is dat hè, voorgaande zwangerschappen ben ik ook gewoon te ver gegaan. Nu kan ik soms amper Mn billen afvegen als t ware en vraag ik daar nog net geen hulp voor ;)
    Ik doe vrij weinig , vindt het soms nog lastig de hele dag "niks" doen.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja, hier ook al vanaf week 8!! Bekkenpijn en week 15 harde buiken en krampen. Sinds deze week volledig ziektewet. Nu heb ik vorige zwangerschap t nodige voor mn kiezen gehad en ben ik dus iets minder verbaast. Wel erg teleurgesteld in mn lijf ..!

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik ben blij met dit topic! Bij de eerste 2 zwangerschappen indd weinig tot geen klachten. Alleen de laatste weken waren wat zwaarder. Nu was ik het hele eerste trimester KOTSmisselijk en het tweede trimester staat in het teken van bekkenklachten :( Ik vind het heel lastig! Er is zoveel simpels in huis waar ik nu gelijk pijn van heb (even snel naar boven, volle wasmand dragen, peuter op de commode tillen, op mn hurken speelgoed opruimen). Ik wil niet overal mijn man voor vragen en dat gaat ook niet, hij werkt ook fulltime. Heel frustrerend!

Ik werk 2,5 dag (kantoorbaan) en heb toevallig net een topic geopend met de vraag hoeveel pijn ik nou eigenlijk moet 'accepteren' hierbij. Fulltime thuiszitten en daarbij niks kunnen doen, lijkt me ook vreselijk!

7. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Wat fijn om te horen dat het herkenbaar is! Ik hoop zelf heel erg dat het straks nog iets verbeterd maar ben er bang voor.

Vreselijk is het om zo afhankelijk te zijn hè!

8. 1548

1548 Niet meer actief

Hier ook meer last tijdens de laatste zwangerschap. Bij de andere 2 op maagzuur na helemaal geen klachten, dit keer liep ik volgens mij al met 12 weken bij de fysio vanwege bekkeninstabiliteit. Zodra ik iets teveel aan het huishouden deed, kon ik de rest plat liggen van de pijn. Na de zwangerschap was het gelukkig meteen over..

Succes met je zwangerschap, hopelijk wordt het niet erger.

9. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hmm creperen van de buikpijn lijkt mij niet normaal? Als ik t zo lees denk ik laat t even checken bij je vk of gyn ;)

Hoop dat je snel minder pijn hebt :)

Babyopkomst vindt dit leuk.
  10. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Ook hier vanaf 17 weken veel krampen en harde buiken in de nacht na een dag normaal actief zijn ( werken/poetsen/wandelen geen abnormale dingen). Mocht van de verloskundige wel blijven werken. Werk halve dagen op kantoor ipv in de zorg ivm veel overgeven. Dat mocht ik deze week iig nog blijven doen. Volgende week kijken we verder.
    Vind t super moeilijk om toe te geven aan weinig doen. Voel me dan snel een aansteller omdat ik overdag vrij weinig last heb. De krampen en harde buiken zijn vooral snachts. Herkennen jullie dat?

13 weken lijkt miss vroeg maar je hebt ookal meerdere zwangerschappen gehad en kindjes rondlopen. Denk zeker dat dat meespeelt. Echt luiteren naar je lichaam. Hoe moeilijk ook! Xx

11. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Heb ik al meerdere keren gedaan en echo voor gekregen maar het ziet er goed uit. De baarmoeder groeit wel erg hard, dat zou het kunnen verklaren.

xxmamaxx2016 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina