Mijn zusje bemoeit zich bijna overal mee. Met mij, mn familie, mn partner en mij dochter! Dit is zeer vervelend. Ik heb al met haar gepraat over mijn relatie en mijn dochter, dan ik dat zelf wel bepaal. Dat gaat nu aardig goed. Maar zij en mijn partner zijn water en vuur. En hij laat niet over zich heen lopen. Hij begint niet, maar reageert wel. En dat zijn dus heftige discussies. Mijn familie kiest haar kant, maar ik sta ertussen in. Nu gaan we straks met zn allen een weekend in een bungalow, maar mijn vriend ziet dit niet zitten. Hij heef geen zin om 3 dagen op zijn tenen te lopen.. En wil eigenlijk niet mee. Terwijl ik er juist heel veel zin in heb. En niet zonder hem wil. Heeft iemand tips om het toch een leuk weekend te laten worden zonder ruzie? Misschien met haar praten??
Dat zei ik ook al, gewoon negeren. Maar hij geeft aan dat hij haar niet de les laat lezen. Ze maakt altijd van die opmerkingen waar je wel op moet reageren..
Ik kan me je vriend wel voorstellen. Drie dagen kunnen dan erg lang zijn hoor. Als hij nu niet mee wil, moet je hem daar dan toe 'dwingen'? Kun je geen compromis sluiten, dat jullie bijv. 1 dagje langskomen? (als je beslist niet zonder hem heen wilt) Als er het hele weekend een gespannen sfeer is, is het uiteindelijk voor niemand leuk.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je vriend hier geen zin in heeft. Je zou 1 dagje kunnen gaan of in een aparte bungalow kunnen gaan zitten, in ieder geval zo dat je vriend een ontsnappingsmogelijkheid heeft.
Ik denk dat je je partner maar moet accepteren en zelf moet gaan. Ik kan me voorstellen dat hij er geen zin in heeft dus vraag of hij overdag een dagje langs wil komen maar respecteer zijn keuze. Bekijk de situatie eens vanuit zijn schoenen dan zou jij ook niet veel zin hebben in een weekend weg met familie die je afkraakt
Zou hij niet meewillen als jullie in een aparte bungalow zitten? En je zus even goed toespreken lijkt me ook niet verkeerd.
Ik begrijp je partner volkomen, snap dat hij er geen zin in heeft. Is het geen optie om met je zusje hierover te praten, misschien dat zij een beetje kan indimmen dat weekendje, met haar vervelende discussies e.d?
Daar zou ik ook geen zin in hebben. Ik heb een onwijse hekel aan betweters en mensen die zich overal tegenaan bemoeien. Bij de gedachte alleen al gaan mijn nekharen overeind staan. Snap ook niks van zulke mensen. Ik snap je vriend dus heeel goed. Misschien je vriend 1 dagje mee en dan blijf jij de rest van de dagen? Maar het is toch eigenlijk te gek dat het zo'n issue moet zijn?
Keuze maken om 2 bungelows te nemen. Kost misschien qua geld meer, maar qua gevoel volgens mij minder
Ik snap je man heel erg, als ik mezelf in hem verplaats ( heb een beetje dezelfde situatie als jullie alleen dan heb ik het met mijn s.z ) dan zou ik voor geen goud samen in een bungalow gaan zitten, dan zouden er doden vallen. Dus zoals hier al is gezegd, kijk of je twee bungalows kan nemen en anders zou ik alleen gaan.
neehoor een wijzer persoon houd gewoon zijn mond en weet beter, je moet niet altijd erop ingaan dan laat je ze juist winnen want dat vind ik ogen van onzekerheid (waarom zou je jezelf moeten verdedigen namelijk) je kan een keer zeggen (vriendelijk) dat je dat zelf kan bepalen dat jullie haar papa en mama zijn en zodra zij een kindje heeft dat ze die mag opvoeden hoe ze wel wil. gewoon erboven leren staan dus dat is de enige manier volgens mij dan houd je ook de eer aan jezelf en verlaag je je niet.
Ik heb ook zo'n zus. Ik probeer haar inderdaad zoveel mogelijk te negeren maar onder de oppervlakte broeit het hoor. Wij hebben zo min mogelijk contact omdat ik gewoon knettergek word van haar gezeur. Met haar in één huisje zitten? Zo'n oorlog riskeer ik niet.
Ik neem aan dat je man en je zusje beide volwassen mensen zijn? Laat ze het lekker samen uitzoeken. Een goed gesprek vooraf kan wellicht helpen, maar jij hoeft niet tussen hen in te gaan zitten als ze toch met elkaar in discussie gaan. Zeg het gewoon wanneer jij er last van hebt. Voor je man: spreek je schoonzusje eens aan op haar gedrag, zonder op de inhoud in te gaan. Zeg dat je het niet prettig vindt als ze zich op die manier met jullie bemoeit en dat je er om die reden niet op in gaat. Dan zal ze toch wel inbinden?
Bedankt voor al jullie reacties! praten heb ik al heel veel gedaan met haar. En ze bemoeit zich nu ook minder met ons. Maar hier zitten we in ons eigen huis en daar zit je met zn allen op een kluitje. We hebben het idd al gehad over 2 huisjes. En om zonder hem te gaan. Maar dat wil ik niet, hij hoort bij mij. Ik zal van de week nog een poging doen om met haar te praten.. En anders idd maar 2 huisjes. Is misschien het beste..