Wie het voor mij DE tip? Mijn buurvrouw ( met wie wij heel goed contact hebben), stond net aan de deur. Ze was wakker geworden van mijn dochter omdat die aan het springen was. Ze had al vaker genoemd dat ze mijn dochter hoorde rennen in huis, in sinds dien letten we er nog extra op dat ze binnen geen schoenen aan heeft. De buurvrouw heeft nu ook gezien dat ze gewoon sokken aan heeft en mee aan het dansen was met de dvd van K3. Tja, ik zal niet ontkennen dat mijn dochter soms springt of rent in huis, maar ze heeft echt heel veel energie die ze soms kwijt moet. De buurvrouw had hier alle begrip voor, nogmaals we hebben een erg goed contact... Maar ik wil graag dat dit zo blijft!!! Wat kan ik doen aan de geluidsoverlast? We hebben een houten vloer. Ik denk dat het daardoor komt. Zij hebben laminaat en haar 2 kids ( die volgens haar hetzelfde rennen en springen) horen we nooit. Ik hoop op een heleboel tips!!
Euh, sinds wanneer vallen spelende kinderen onder geluids overlast? Hebben jullie zo'n dunne vloeren dan? Want dan zou je toch evenveel last moeten hebben als jullie met hakjes of schoenen door de kamer lopen, niet? Een kleed kopen kan inderdaad een oplossing zijn, of een dik tapijt, als er geen allergieën in de familie zijn. Maar je kan je kind moeilijk gaan verbieden om te spelen. Als je een toffe buurvrouw hebt zal ze heus wel snappen dat je er ook alles aan doet, maar dat je er moeilijk een extra plafond tussen kan gaan steken. Technisch gezien is alles voor 7 uur ook geen overlast, tenzij het een bepaalde grens overschrijd, en daar kan je dochter enkel door te botteren heus niet aanzitten hoor.
Ik vind het ook nogal wat van je buurvrouw ook hoor. Slapen overdag (oke, misschien heeft ze nachtdienst ofzo) en dan moeilijk doen omdat jou kind springt. Natuurlijk springen en dansen kinderen overdag. Ze is zelf ook moeder, dat zou ze moeten weten. Ik vind het vreemd dat ze daarvoor komt hoor. Je kan van een kind ook niet verwachten dat ze geen lawaai maken toch? Zeker overdag. Ik vind het netjes dat je er zo veel rekening mee wil houden en het contact goed wil houden, maar ik zou zeggen: maak je niet te druk en doe niet al te gek met het willen stil houden van jou dochter. Kinderen spelen nu eenmaal overdag, en dat mag ook. Je buurvrouw moet gewoon niet zo klagen, anders ligt volgens mij bij een slechter wordende contact toch het probleem bij haar.
wij hebben hetzelfde probleem met onze buren. wij hebben het idee dat er iets met de isolatie van de tussenmuur niet goed is ofzo. want tis niet normaal mee hoeveel gebonk bij elke dag in horen van hen. je hoort ze regelmatig zelfs praten! het springen van de kids is ook zo goed te horen, het klopt gewoon niet!! wij vragen ons af of de isolatie van de muur beschadigd is doordat hun tv in de muur geboord is, we hebben wel eens gehoord dat je daardoor erg veel kan gaan horen van de buren. en ja, spelende kids is op zich niet erg om te horen.....maar als het continu gebonk is dag in dag uit.....ja dan valt het voor mij wel onder overlast! Dus helaas geen tips, ik lees mee!!
We wonen in een rijtjeshuis, dus ze woont niet onder ons. De vloer is ruim 3 jaar geleden gelegd, met isolatiemateriaal enzo.. Een speelkleed zit ik ook aan te denken. Mijn dochter kan zelfs een beetje stampen als ze loopt, ze knalt zeg maar op haar hak. Zat net al tegen haar te mopperen dat ze stil moest lopen, en daar baal ik dan weer van, want zij kan er niks aan doen. Ik hoop dat een speelkleed werkt. Ik snap de buren ook wel, vooral omdat ik ook niet weet wat ik eraan kan doen. Hoop niet dat ze zich gaan ergeren ( doen ze nu niet!), en dat het ten koste gaat van het contact!
Ik heb zelf tegen haar gezegd dat ze moest komen als ze last had, dus dat vind ik helemaal prima. Verder dacht zij dat ze misschien schoenen aan had ofzo. Ze was helemaal niet boos ofzo, was oplossingsgericht. Ik heb echt een hele lieve buuf!
Jeetje, dat je het dan toch zelfs nog bij de buren hoort als je in een rijtjeshuis woont. Dat word wat straks bij ons dan, mijn vent is namelijk best wel druk wat betreft rennen en springen en met auto's botsen etc..
Zou zo'n autokleed helpen? Die is niet heel dik, maar wel leuk voor mijn zoontje om straks mee te spelen. Heb niet zoveel zin om een dekbed in de woonkamer neer te leggen ofzo..
Wat voor ondervloer hebben jullie? Ik hoorde laatst op tv dat een tussenlaag bij een houtenvloer soms voor extra geluidsoverlast kan zorgen. Maar ja, daar zou je dan niet zoveel meer aan kunnen doen, denk ik? Idd, een speelkleedje ofzo en het contact met de buurvrouw open houden. Geluid wordt een stuk erger als je elkaar niet (meer) mag.
Oh ik zou het echt niet weten... Mijn dochter rent en springt ook graag, nooit klachten over gehad. Ons buurjongetje speelt graag met zijn blokfluit en rent graag gillend door t huis. Dat zijn nou eenmaal kinderen! Misschien slofjes? Wij hebben ook een houten vloer dus ik weet wat voor geluid te veroorzaakt. mijn dochter had vroeger efteling sloffen, super dikke zool
Misschien kun je een keer gaan luisteren bij de buurvrouw. Dan erken je haar probleem. Heeft ze zelf misschien een oplossing? Vind ze bepaalde tijden vervelend (middagslaapje van haar kinderen of het uurtje dat ze uit haar werk komt?). Pantoffels en een speelkleed vind ik een goede oplossing. Ze kan niet van je verwachten dat je op stel en sprong je huis gaat verbouwen. Het is ook niet leuk voor je dochter om altijd stil te zijn. Van die rubber puzzelblokken werken ook goed. je kunt ze goedkoop scoren op de rommelmarkt.
Inmiddels slofjes gekocht en dat helpt al behoorlijk! Gelukkig heb ik een goed contact met de buren en vinden ze het verder prima
ik zou ook eens even een keer gaan luisteren bij de buurvrouw wanneer jouw man met je dochter even lekker op k3 danst. Want in een rijtjeshuis daar zo'n last van hebben lijkt mij meer alsof zij bv heel gevoelig voor geluid is?? Als dat zo is kunnen jullie er weinig aan doen.
Heb je misschien vrij lege muren ofzo? Volgens mij scheelt dat ook? Onze onderburen zijn studenten en wij hebben afspraken gemaakt. Zij houden zich s'avonds in en wij houden de kinderen in de vroege ochtend een beetje rustig
Nee hoor, geen lege muren! Een zwevende houten vloer... Maar de sloffen zijn echt perfect. En de buuf vindt het niet erg nu ze het ook heeft gezien. Ze dacht dat ze misschien schoenen aanhad ofzo.