Oké, voor de duidelijkheid. Ik voel me echt een aansteller nu en waarschijnlijk ben ik dat ook , maar merk dat het me toch behoorlijk hoog zit. Mijn vriendlief is pakken gaan passen vandaag met sm, sz, zwager en mijn zusje (mijn zusje is de vriendin van mijn zwager, dus de broer van mijn vriend). Er was al een heel drama over van sm zou het pak betalen, maar die wou niet dat mijn zusje mee zou gaan blablabla, ik wou dat dus wel, want zusje had de jurk gezien (en achteraf had IK gelijk, want ze vroegen er bij de winkel dus specifiek naar of er iemand bij was geweest die de jurk had gezien). Uiteindelijk wou sm het pak niet meer betalen, omdat ik dus echt wou dat mijn zusje mee zou gaan. Heel drama daarom dus en dat terwijl mijn zusje ook haar schoondochter is. Maar goed, anyhow. Het zat me al een beetje dwars dat ze nu, nu ze het pak niet meer zou betalen. Ineens WEL heel veel zin had in het pakken passen. Ik vroeg me dan een beetje af waar dan al die drama om geweest was. Nu zei ze tegen mijn vriend; Dat ze het wel erg had gevonden als het haar cadeau had geweest, maar nu hij het zelf betaalt mocht hij het zelf weten wie hij meenam . Daarbij buiten beschouwing gelaten dat ze meerdere malen even door liet schemeren hoe leuk ze het wel niet vond om voor iemand anders te winkelen. Want dan kon ze uitzoeken, maar hoefde niet te betalen. Ze haalt nu een ander cadeau hoor (heb geen idee wat). Dus dat terzijde. Daar gaat het ook niet om. Al met al heb ik er een flinke nare nasmaak van en ik zit echt op mijn handen om er geen k*topmerking over te maken. Mijn vriend vind het overigens ook maar raar, maar die heeft meer zo'n instelling van; Laat maar gaan. Ik wou het denk ik gewoon even kwijt (lucht wel op haha)
Kijk eerlijk is eerlijk, ik ben niet ook altijd even makkelijk. Ook niet tegenover haar. Maar goed, daar is aardig wat aan vooraf gegaan. Ik heb normaal best veel geduld namelijk. Maar moet zeggen dat mijn tolerantieniveau tot een nulpunt is gekomen en dit soort dingen werken mij heel erg op mijn zenuwen haha.
Ik vinder maar raar van je schoonmoeder. Ze moet een pak voor haar zoon willen betalen maat ze dat zelf graag wilt, als een cadeau voor haar zoon, als traditie. Ze moet niet een pak voor haar zoon willen betalen, om dat als machtswissel te kunnen gebruiken.
Je zegt het inderdaad mooi! Want dat gevoel krijg ik dus ook. Dat het een machtsmiddel is. Ze zei dat ze het niet meer wou betalen omdat ze zich er nu niet meer prettig bij voelde. Ze had het idee dat mijn zusje HAAR cadeau zou gaan uitzoeken. Wat natuurlijk onzin is, want mijn zusje ging mee om de jurk te representeren.
Zo is mijn moeder ook. Begrijp me niet verkeerd hoor ik heb een schat van een moeder, maar ze heeft zo haar kuren. Toen mijn zus een paar jaar geleden ging trouwen wilden zij heel graag naar schoonmoeder en schoonzus meenemen. Dat mocht niet van mijn moeder, deed me zus dat wel dan zou ze de jurk niet betalen.
Maar wat kan ik er nu nog aan doen . Het zit me niet lekker, maar ik heb het maar te slikken eigenlijk. Nu heeft mijn vriend dat pak natuurlijk gewoon zelf betaald en mijn zusje is gewoon meegegaan, maar het zit me eigenlijk bijna TE hoog om te laten gaan.
Ik vind trouwens niet dat je je aanstelt. Als het je echt heel hoog zit zou ik het er met haar over hebben. Maar geniet gewoon van de voorbereidingen van je trouwdag en laat zo'n incident je bui niet verpesten en de voorpret niet verpesten. Dat is het niet waard.
Ik vind dat je er wel te zwaar aan tilt. Uit dit topic en uit eerdere proef ik dat je de touwtjes volledig zelf in de hand wilt houden. Je kunt niets mbt je trouwdag loslaten lijkt het. Jij wilt per se je zusje erbij hebben als je man voor zijn pak gaat. Het moet per se bij je kleed passen en dat kan alleen maar als er iemand bij is die je kleed heeft gezien. Je bent bang dat het kado van je sm niet leuk is voor jou..... Het spijt me dat ik dit zo zeg maar dat komt omdat ik ontzettend niet zo ben. Ik heb gewoon samen met mijn sm en eigen moeder mijn kleed uitgezocht. Mijn man heeft zijn eigen pak uitgezocht. Ik heb er geen moment over nagedacht dat het een niet bij het ander zou passen. Wat moet je in hemelsnaam aandoen dat zou vloeken bij mekaar? Ik heb vooral genoten van het vooruitzicht om te gaan trouwen. Al de rest kwam wel goed. Mijn man heeft ook een flinke portie verstand en weet wat ik wel en niet leuk vindt. Soms mist hij de plank maar ik hou toch van hem. Geniet en waak ervoor geen "bruid from Hell" te worden. Een bruiloft gaat over liefde, niet over kleding.
@Marsipulami, Wat voor pak weet ik niet, interesseert me niet en dat zie ik op de dag zelf. Het gaat me ook niet om dat pak zelf. Het gaat me voornamelijk om de hele situatie eromheen. Maar goed, het zal wel aan mij liggen .
Pff, ja ik vind de reactie van je sm raar, dat die je zusje niet mee wou hebben alsof het "haar" uitje was, en hey het moet inderdaad wel matchen met jou. Maar anderzijds snap ik het hele gedoe rondom elkaars kleren niet kunnen/mogen zien niet. (en vind ik een trouwpak geen leuk kado van de moeder van de bruidegom, maar dat zal persoonlijk zijn) Wij hebben samen de jurk en mijn mans overhemd, stropdas en schoenen (hij droeg het pak dat hij al had) uitgezocht. Heerlijk om dit gewoon samen te beslissen zonder duizend meningen We waren er ook in een uurtje uit trouwens.
Ik vind het ook niet dat jeje aanstelt hoor! Ik zou ook ie and erbij willen hebben die mijn jurk heeft gezien, met passan had ik mijn moeder en 2 vriendinnen bij waarvan 1 geen vriendin meer is en de andere gewoon mijn allerbeste dinnie is, dus die gaat mee. Enne wat een ongelovelijke kut opmerking dat nu hij zelf betaald, dat zij blij is dat hij haar graag mee wilde hebben. Pffff.... Ik had haar dan thuisgelaten als het haar daarom was geweest, maar datwas waarschijnlijk pas achteraf dat je dat wist. Xxx
Klinkt als een eersteklas schoonmamazilla! Maar ik zou het loslaten en haar de lol van jouw woede besparen...laat het over aan je vriend, het pak is ZIJN deel van de bruiloft!
Ik vindt ook echt dat je je niet aanstelt, een bruiloft kost heel veel geld, en dan moet het ook naar je zin zijn. Ik kan me voorstellen dat het gedoe zelf nog gaat ,maar inderdaad die steken onder water eromheen gewoon niet fijn zijn. daar zou ik ook flink boos om zijn. Maar ik weet niet of ik het bespreekbaar zou maken, en haar die discussie zou gunnen. Toen ik ging trouwen is mijn schoonmoeder mee geweest met passen ( heb gelukkig met haar een hele goede band) en zij heeft ook een stukje stof meegenomen zodat ze dat bij het passen van het pak kon gebruiken om te kijken of het wel bij elkaar zou passen. Jouw schoonmoeder begrijpt denk ik ook niet dat de dag draait om bruid en bruidegom en niet om haar.
Ik vind niet dat je je aanstelt. Dit is wel een hele kinderachtige reactie van je schoonmoeder. Probeer dit gewoon langs je heen te laten gaan. Je vriend heeft zijn pak, het is zijn moeder, als het hem erg dwars zit, moet hij het maar regelen.
Nou, snap wel dat je je schoonmoeder even kunt schieten, ik zou dit ook wel heeeeeel bijzonder gedrag vinden. Maar denk dat de strategie van je vriend wel de handigste is: schouders ophalen en laat maar gaan. Sm is blijkbaar niet wijzer. Nouja, haar probleem, zou ik denken