wie heeft er lekkere recepten om vegetarisch avondeten klaar te maken? wij reden afgelopen donderdag richting valkenswaard toen we in de verste rook zagen. Bleek dat het een varkensstal was die in brand stond en iedere keer zeg ik al dat ik dat graag zou willen maar had in manlief niet mee en nu zei hij dat hij dat ook wel zou willen. Nu dus eigenlijk op zoek naar niet al te dure maar lekkere recepten! oh en worden niet helemaal vegetarisch maar zou 2 of 3 avonden vlees willen vervangen voor iets anders!
Ik doe sowieso al geen vlees meer door de bami en nasi, ik maak dan een omelet en die snij ik in reepjes . Verder maak ik vaak stampotjes en doe hier een lekkere kaas door en serveer er verder geen vlees bij. Ook eten wij veel vis.
Grote maaltijdsalade met vis ( markreel of sardines) of andere gerechten met vis: Wij hadden zaterdag een Kabeljauw schotel Vis in de ovenschaal..dan knoflook erover, olijfolie en zout en peper. Al voorgekookte krielaardappeltjes ( als je zonder koolhydraten wil eten kun je die weglaten en extra vis erbij doen) erbij in de schaal. weer olie en knoflook erbij. Dan een beetje provinciale kruiden erover. In de oven voor ongeveer 25 minuten op 180 graden. Lekker broccoli erbij ( kun je ook al in de ovenschaal doen natuurlijk)
Er is zoooveel.. Quiches, lasagne (of gewoon pasta), rijstgerechten... tsja... ik zou haast zeggen google eens... Maar anders kan je ook op receptensites kijken... okoko.. ah.. (en de ah kan je ook aangeven dat je buget recepten zoekt..)
Wij zijn wel full-time vegetariërs. Het makkelijkst is natuurlijk je gehaktbal vervangen door een vega-burger uit de supermarkt Maar we eten ook regelmatig - falafelballetjes in een pitabroodje met gegrilde groente - lekkere verse maaltijdsoep met brood - pizza met groentes en kaas - pasta met kaas en nootjes - roerbak met eireepjes en nootjes - wraps met verschillende soorten bonen en maïs en kaas erover en salade erbij - ovenschotel van groentes met een laagje aardappelpuree en kaas - hartige taart met kaas en nootjes
Wij laten bij heel veel gerechten het vlees gewoon weg. Of vervangen het door ei of noten. Of je kan een vleesvervanger kopen, zoals valess Daar kom je al een heel eind mee, als je 3 dagen per week vega wilt eten
Deze quiche vind ik zelf erg lekker en is zo klaar. 200 gram spinazie, eitje, creme fraiche, zongedroogde tomaatjes, fetakaas, pijnboompitjes, geraspte kaas en bodem voor hartige taart. Ik gebruik altijd verse spinazie die ik in de keukenmachine fijn maak samen met de zongedroogde tomaatjes. De spinazie samen met de room, fetakaas en eitje in een springvorm. Pijnboompitjes en geraspte kaas erover strooien even in de oven. Super lekker en echt zo klaar.
ik houd niet van vis en vleesvervangers koop ik nooit. Ik eet wel minder vlees. In pasta's, nasi, bami etc kun je het gewoon weglaten. Ik eet ook vaak aardappels en groente zonder vlees. Super simpel dus
Ik eet al 1,5 jaar helemaal vegetarisch en eigenlijk ben ik bijna hetzelfde blijven eten, maar dan zonder vlees. -Aardappels+groenten, met een burger bij van valess of de AH. -De groenteballetjes van de AH zijn erg lekker door de rijst. -Mora heeft nu ook vegetarische sate, erg lekker met boontjes en rijst. -Pastasalade met gegrilde pijnboompitten ipv vlees. -Sla met cashewnoten. -Pasta maak ik gewoon zonder gehakt, maar wel met veel groenten en creme fraiche of tamatensaus.
Ovenschotel met: Tomatenblokjes met vegetarisch gehakt, uitjes en veel kruiden op de bodem.. daar bovenop aubergine plakken (gegrild in de oven) met zout en peper. Daar boven weer een laagje aardappelschijfjes met olie. En dan nog wat bechamelsaus erover gieten. En afkruiden. En dan in de oven natuurlijk.
Pasta met courgette, cashewnoten en citroen noodles met groenten en quornreepjes Falafel (werd al eerder genoemd) is ook erg lekker Quorn verkoopt ook saté die lekker is bij bijv. Bami of nasi Pfff, mijn geheugen is echt dramatisch want meer dan het bovenstaande kan ik echt niet verzinnen, terwijl we toch echt meerdere keren per week vegetarisch eten
Vega recept Deze is heerlijk met warm weer! Wakker dier heeft nog veel meer lekkere recepten. Zoals portobello burgers.
oh krijg helemaal zin om te gaan koken! gelukkig vanaf donderdag hopenlijk weer meer energie om wat uitgebreider te koken (dan is mijn laatste werkdag voorlopig)