Salaris.. word ik te laag ingeschaald..?

Discussion in 'De lounge' started by Esin, Sep 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esin

Esin Niet meer actief

Hey dames,

Ik heb een baan aangeboden gekregen in een verpleeghuis op een PG afdeling...

Ik heb in deze instelling ook stage gelopen en toen dus een baan aangeboden gekregen en ik kreeg te horen dat mijn salaris rond de 1750 zou zijn en ze liet het ook zien...

Toen een sollicitatiegesprek gehad met mijn aankomend teamleidster en kreeg ik te horen dat mijn salaris E1640 zou zijn voor een 36 uur, omdat ik lager ingeschaald word, omdat ik mijn diploma net heb en geen werk ervaring heb...

Net ff op internet lopen rondneuzen op internet en kwam tegen dat een leerling verzorgende IG 3e jaars e1640 verdiend..

Word ik nou te laag ingeschaald?

2. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik weet de lonen niet, maar als een leerling verzorgende dat bedrag verdient hoor jij wel iets meer te krijgen lijkt mij.
    Bovendien hebben ze je toch eerst een ander bedrag laten zien?
    Ik zou daar toch even over onderhandelen hoor.
    Ik neem aan dat die 1750 ook een beginnend salaris is voor iemand die net in dienst is en weinig werkervaring heeft.

Succes ermee.
    MB2005.

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Is die 1640 voor een leerling niet fulltime, dus 40 uur?
    En jij werkt 36 uur...misschien heeft het daar iets mee te maken?

Verzin ook maar wat :p

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ligt ook aan welke CAO je zit, maar volgens mij klopt het wel zoon beetje.
    Ik zit in de CAO GGZ, toen ik begon toen was ik 19, verdiende ik 1650,-

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Als 1750 voor 40 uur is dan is 1575 voor 36 uur.
    Ik weet dan nog niet waar die 1640 vandaan komt, maar het kan zijn dat je in een hogere schaal zit...

Volgens mij kun je het het beste gewoon even vragen.
    Ze kunnen je dan ook vertellen wat je maximaal in die functie bij ze kan verdienen en hoe lang je daar over doet.

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
  7. Esin

Esin Niet meer actief

Die 1750 was ook voor 36 uur zei ze... :(

8. Esin

Esin Niet meer actief

Ik ben 24 jaar... Ik neem aan dat je dan iets meer verdiend...?

9. Niet meer actief

In de zorg is 36 uur fulltime (tenminste bij ons in het zhuis wel..)

10. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    het kan zijn dat je in een aanloop schaal gaat komen ivm net gediplomeerd zijn dat geintje hoor ik wel vaker in de zorg.
    Je hoort gewoon eigenlijk in 35 te starten.
    Maaarre 1640 is echt niet slecht hoor of is het Bruto.?

11. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Als je je salaris te weinig vind, dan ga je toch in onderhandeling? Als jouw evt. toekomstige werkgever een voorstel doet waar je niet blij vanwordt kun je een tegenvoorstel doen. Kijk eens naar de schaal die past bij jouw diploma (30 of 35) en vergelijk de tredes die er in zitten.

12. Esin

Esin Niet meer actief

Ja het is bruto....

13. Esin

Esin Niet meer actief

En ik kreeg te horen dat ik pas na 1 jaar werken in schaal 35 terecht kom... Dat hanteren hun zei ze...

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Bij ons is het zo dat als je net gediplomeerd bent en dan aangenomen word je een aanloopjaar hebt dus eerste jaar krijg je nog het leerlingensalaris om het zo maar te noemen.

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

Schaal 34 (aanloopschaal naar 35) begint met €1638,30. Je werkgever mag dit dus doen, maar er is momenteel een schreeuwend tekort aan v-iggers, dus je mag best wat eisen.

Hier is een link naar de nieuwe cao VVT:
    http://www.nu91-leden.nl/uploads/CAO%20 ... 8_2010.pdf

Groetjes, Didier

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Eigenlijk wel een naaistreek die aanloopschaal. Vind ik.
    Ik zit in de gehandicaptenzorg. Een collega van mij, even oud (23), begon op de woning in schaal 29 terwijl er in de vacature stond schaal 30. En ik kreeg wel schaal 30 vanaf het moment dat ik er kwam werken. Ik kan dat alleen maar verklaren door het feit dat zij mbo heeft gedaan en ik hbo. Maar dat vind ik dus niet eerlijk. Zet haar dan gewoon ook in schaal 30. Maarja het zal wel 'normaal' zijn.

17. Esin

Esin Niet meer actief

Ik heb vandaag gesproken met mijn teamleidster en ik zit inderdaad in een aanloopschaal, maar het bedrag word iets hoger namelijk 1690 bruto..

Na 1 jaar gewerkt te hebben dan ga ik naar schaal 35 en ga ik steeds meer verdienen....

18. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Wel een klein beetje stom.. vind ik. Je hebt er tenslotte ook stage gelopen en ze zijn overduidelijk blij met je. Je hoeft dus ook niet meer ingewerkt te worden dus een aanloopschaal is ietwat overbodig lijkt me.

Maar wel superleuk dat je een baan hebt! In de eerste plaats gaat het om het plezier, daarna om het salaris! :D

19. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zitten jullie maar in schaal 30?of 35?

ik zit in 40, werk in de gehandicaptenzorg

bij ons heb je zelfs groepen met 45 de s geroepen oftewel de behandelgroepen.

20. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

Jun 20, 2007
    3,703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik zit in de thuiszorg, en zit in schaal 35... In een verzorgingshuis zou ik in schaal 30 zitten!

Esin: Het bedrag lijkt vrij redelijk hoor wat jij krijgt!
    De zorg is geen vetpot helaas!

Share This Page