Wat voor kleertjes aanschaffen voor midden juli

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mamalyn, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben deze keer midden juli uitgerekent...over het algemeen lekker weer dus.
    Maarrrrr, wat schaf ik nu voor kleertjes aan?
    Ik heb van de oudste nog een hoop(die is van midden april) maar wil wel wat nieuwe dingen aanschaffen.
    Wel of geen shirtjes met lange mouw?en de broekjes, voornamelijk kort of toch lang?
    Tot nu toe hangt er praktisch niks in korte mouwtjes/pijpjes voor de allerkleinste.

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je hebt zomer en je hebt de Hollandse zomer. Dus ik zou toch wel 1 of 2 dingen met lange mouwen aanschaffen.

3. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Ik lees ff mee!

4. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ik ben uitgerekend op 12 juni, eerst zat ik ook echt te dubben maar eigenlijk - de zomers hier in Belgie en Nederland zijn meestal heel gemiddeld - heb ik gewoon veel spulletjes in middelmatig katoen, een aantal dingetjes nog met lange mouwtjes maar die zijn wel niet zwaar vn stof, rompers met korte mouwen ( die kunnen dan ook alleen gedragen worden als het echt warm zou zijn) een enkel rompertje zonder mouwen voor als het echt snikheet zou zijn, en dan een aantal katoenen truitjes met lange mouwen voor de frissere momenten.
    Ook al is het heet je moet je kind toch goed kunnen beschermen tegen zonnestralen en zolang het niet iets is waar ze in liggen te zweten...

5. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Meiden, bedankt...heb net wat leuk spul bij Prenatal gekocht:)
    Omdat wij (1 van de weinige volgens mij)niet willen weten wat het geslacht is, is het helemaal een gezoek.
    Maarrrr, nu 2 superschattige pakjes gescoort :D
    Creme met licht bruin met extra zacht katoen, kan altijd volgens mij.
    En zoals jullie ook al zeiden, wanneer vallen de mussen nou echt van het dak...nou..stel dat, dat zo is dan krijgt hij/zij gewoon alleen een lief rompertje aan.
    Ooo, krijg nu echt de kriebels :)

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Net wat je al zegt: Als de mussen van dak vallen, liggen ze alleen in een rompertje. Dus als je lang spul hebt verder (korte mouw en zonder-mouw rompertjes dan wel) dan is dat prima.
    Fae is ook van midden juli en heeft gewoon shirtjes met lange mouwen en lange -zachte- broekjes aangehad de eerste tijd, tot het met 3 weken in huis niet koeler werd dan 26 graden, toen lag ze vooral in haar romper of soms in haar romper met jurkje eraan vast ;) (erg schattig hihi)

7. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Milou is 25 juni 2007 geboren. Het was in dat jaar vroeg zomer (april) In de zomermaanden hebben we bijna geen zomerweer gehad. Ik heb voor Milou voornamelijk truitjes met lange mouwtjes gekocht.
    En de dagen dat het wel warm was, droeg ze een leuk rompertje met een rokje of kort broekje.
    Thuis lag ze dan vaak alleen in het rompertje.

Wij moesten ook op zoek naar neutrale kleding.. En dat is inderdaad erg moeilijk. Voornamelijk kleertjes gekocht van bakkaboe, prenatal en bij babydump de basic collectie. Tip: Haal niet te veel van te voren als je niet weet wat. Het is zoveel leuker om het te kopen als je weet voor wie je het koopt! (dat is mijn ervaring dan, misschien denken anderen er anders over)

Veel shop plezier!

8. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Wij krijgen een meisje en voor haar heb ik ook een paar leuke tuniek jurkjes gekocht. Gewoon in katoen en die kan ze dan dragen of met enkel een rompertje of als het kouder is met een t-shirt met lange mouwen en eventueel een broekje eronder. Is leuk te combineren vind ik!
    Deze hier hebben we in de kast liggen ;) [​IMG]

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier kan ik me bij aansluiten ;) . Familie wist niet wat het werd en kwam af en toe met wat neutraals -vonden zij- aan. Maar zelf ging ik al 'los' na de 20 weken echo. Dan wil je zo graag -in ons geval- rose kopen :) , ook omdat als ze nog zo klein zijn, je wil uitdragen -vol trots- dat je een zoon/dochter hebt gehad. Veel mensen zien het tenslotte niet aan het kindje zelf. (Oke, sommigen zien het nooit.. ook niet met een volledig rose outfit haha, maar toch ;) )

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Bij kleertjes.com krijg je wel leuke unisex kleertjes.
    Ik ben ik juni uitgerekend. Heb hoofdzakelijk katoenen truitjes met lange mouw en wat shirtjes met korte mouw.

11. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Ik heb over het algemeen shirtjes met lange mouwe aangeschaft en een aantal met korte mouw. Mocht het alsnog koud zijn doe ik er gewoon een romper met lange mouwen onder.

Ons kindje heeft over het algemeen geloof ik iets meer kleren als voorgeschreven. :oops:

12. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Ik heb vooral lekkere katoenen kleertjes, extra zacht.. Ben ook in juli uitgerekend. eind deze maand ben ik jarig en vraag ik bonnen van de Prenatal :) Tevens weten we ook op mijn verjaardag wat het zal gaan worden dus t wordt veel roze of veel blauw :D

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Goed onderwerp, ik zit daar ook steeds over te denken namelijk!

Ons meisje wordt 16 juli geboren (naja, ongeveer dan 8) ). Ik ben van alles wat aan het kopen; extra mooie rompertjes zodat ze die ook "los" aankan als het erg warm is (ik vind die van Koeka erg mooi); wat katoenen shirtjes met lange mouw, wat shirtjes met korte mouw. Als het te koud is voor de shirtjes met korte mouw, kan ik er altijd een neutrale romper met lange mouw onder doen. Ook heb ik al een superleuk vestje gescoord (dun gebreid katoen), kan ze mooi aan als het wat afkoelt. Verder lange en korte broekjes, en doorknoopjurkjes. Plus zonnehoedjes natuurlijk...

Liefs Monique

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Haha ik toevallig ook! Goed idee :D

15. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Het is ook moeilijk inschatten van maat vind ik, mijn twee erste kindjes waren allebei erg slank en droegen eerst 50 en dan 56, maar nu je weet maar nooit, dus ik heb ook een aantal niet zo warme katoenen spulletjes gekocht in maat 62,dit babypakje bvb [​IMG] en stel dat het dan toch al wat kouder zou zijn kan daar ook een t-shirt met lange mouwtjes onder :) .

16. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    zonnehoedjes! Wat een topidee! zeg, ik hoor ook vertellen dat als je in het ziekenhuis moet/gaat bevallen in de zomer, dat je kleine uk dan toch ook een mutsje op moet bij het verlaten van het ziekenhuis... weet iemand dit?
    Ik zag nl. laatst foto's van iemand in het ziekenhuis en die kleine had een mutsje op met een levensgrote reclame van het ziekenhuis op de zijkant :( Dat wil ik dan toch ff anders doen 8)

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, ik kan me er weinig bij voorstellen (bij een zonnehoedje) ;) . Ze moeten nog idd een mutsje op. De warmte zoals wij het voelen is niet zo goed te vergelijken voor een pasgeboren baby.
    Veel kindjes hebben de eerste dagen nog bijna continue een mutsje op. (mijn dochter had hem met een paar uur af, omdat ze wat te warm was geworden in de couveuse, waar ze weer inlag voor wat extra zuurstof) , maar buiten dus zowiezo. Een mutsje is echt warmer dan een zonnehoedje. En tja, je krijgt vaak idd een mutsje van het ziekenhuis, maar of je die wel of niet opzet, is helemaal aan je zelf ;) , wij hadden gewoon mutsjes bij ons.

18. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    ha ha, ja ik doe nu ook wel een beetje mutsig :oops: Alsof ik me op dat moment druk maak over de opdruk van het mutsje :)
    Maar goed, dat zijn dingetjes waar ik nu lekker over kan nadenken en op inspelen. Dadelijk heb ik daar allemaal geen boodschap aan denk ik.

Ik ga dus toch ook maar een leuk mutsje scoren bij het allereerste pakje :D

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb de vraag ook al gesteld, over wat voor kleertjes voor ons hummeltje.. Ik ben 24 juli uitgerekend..
    Ik heb van de meesten t advies gekregen om toch shirtjes met lange mouw te doen en rompers zonder mouw eronder ( dat schijnt makkelijker te gaan met aan/uitkleden)

Nu ik van de week gehoord heb ik t ziekenhuis te moeten bevallen, neem ik t vestje mee dat ik zelf bijna 33 jaar gelden ook aan had..
    toen was t 30 graden.. denk een paar dagen niet heel veel koeler ( zal dat nog eens navragen bij beppe-in-spƩ)

20. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb ook niet echt een strohoed gekocht hoor 8) ...
    Het is een hoedje van heel zacht spul, zeg maar gewoon een mutsje met een rand eraan. Lijkt mij wel handig voor in fel licht, dat houdt dan gelijk het licht wat uit de oogjes en helpt mee tegen zonnebrand.

Liefs Monique

Share This Page