Is dit haar eerste sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liedjepiedje, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ha meiden,

Na deze vierde gebroken nacht kun je mij echt opvegen...
    Daarom heb ik even jullie advies/bemoedigende woorden/tips nodig.

Ik heb een dochtertje van 5 weken. Het is een heerlijk meisje.
    Sinds vorige week woensdag is ze opeens vreselijk onrustig. Ze slaapt slecht alleen. Daarvoor hoefde ik ze in haar bedje te leggen en dan sliep ze meestal zo. Af en toe was ze wel onrustig maar dan viel ze bij mij in de draagdoek in slaap.
    Maar sinds vorige week woensdag is en blijft ze de hele dag en nacht onrustig. Ze ademt vlug, trappelt met haar beentjes, en huilt veel. Overdag draag ik haar veel in de draagdoek. Dat vindt ze heerlijk en dan slaapt ze snel. Ook in de wandelwagen slaapt ze wel.
    In de nacht probeer ik haar wel in haar bedje te laten slapen maar als ze ligt te krijsen kan ik haar niet laten liggen. Eerst probeer ik haar nog te troosten maar als dat niet werkt neem ik haar toch maar bij me. Eerst probeerde ik nog het aankleedkussen tussenin, maar dat werkt ook niet. Ze valt alleen in slaap tegen mij aan of op mijn buik. Dit is heel vermoeiend... ik val wel in slaap, maar ik slaap maar heel licht omdat ik haar bij me heb liggen.
    Ze slaapt al in de puckababy, we gebruiken al infacol tegen krampjes. Voor afgelopen woensdag werkte dit allemaal, nu blijft ze ondanks dit onrustig.

Mn man is voor zijn werk een week naar het buitenland dus hij kan het ook niet overnemen. Dus ik begin aardig labiel te worden door slaap te kort.

Kan dit een sprongetje zijn of is dit wat anders? Ik dacht dat het eerste sprongetje met 5 weken komt. Maar mijn dochter is 2 weken te vroeg geboren dus dan zou dit sprongetje toch 2 weken later moeten komen?

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    infacol kan de krampjes ook verergeren, dat was hier tenminste zo. het enige wat hier hielp tegen krampjes was met de beentjes fietsen, warm badje en buikje masseren met de klok mee. verder kan het ook een periode zijn dat ze graag bij je wil zijn mamahonger ze is ook nog zo klein. ik snpa dat het je heel erg opbreekt, missch kun je s`middags even gaan liggen. hier hebben we ook zo`n periode gehad het gaat vanzelf over maar ja daar heb je nu ff niks aan. dus ik kan je verder alleen maar succes wensen.

3. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dank je wel Regi. Wij vonden infacol juist ontzettend helpen. We merkten direct verschil nadat we dat begonnen te gebruiken, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Of kan dat verergeren ook pas na twee weken komen?
    En hoelang duurt zo'n periode? Ik wil graag weten waar ik aan toe ben... ook al kan waarschijnlijk niemand daar antwoord op geven!

4. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja dat vind ik moeilijk te zeggen, ons meisje had reflux dus was zoiezo al heel erg onrustig en veel huilen ik heb dagen met haar rond gelopen draagdoek wou ze niet, en s`nachts heeft ze veel bij me geslapen op m`n borst idd slaap je dan zelf haast niet maar ja weinig keus, en zeker op die leeftijd laat je zo`n kleintje niet huilen. het kan met een week beter gaan maar het kan ook nog 3 weken duren. heeft ze al een speentje? misschien dat je die kunt geven s`nachts of een t`shirt van jezelf bij haar in het bedje dat ze je ruikt.

5. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ze heeft al een speentje ja. Een t shirt kan ik ook wel eens proberen ja!
    Nee, ik ben ook niet van het laten huilen. Ik vind het zo zielig, al viel ze gisteren na even huilen wel in slaap.
    Ik ga dan maar uit van 3 weken... haha
    Wat vervelend dat jou dochter reflux had! Hoe is dat overgegaan?

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    met medicijnen en dikkere voeding. ze is er nu gelukkig vanaf. en ja je voelt zelf wel aan met het huilen of het is omdat ze moe is of echt verdrietig, tenminste nu voel ik dat wel aan maar ja mijn dochter is ook 6 maanden dus dat scheelt nog al. maar ook mijn man was steeds een week van huis dus ik weet hoe je je voelt.

7. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wat fijn zeg dat ze er nu vanaf is!
    Beroerd he als je alleen thuis bent. Voor mn bevalling vond ik het nooit echt erg. Nu vind ik het wel pittig! Maar we bellen veel dus dan kan ik alsnog mijn verhaal kwijt!

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja dat ken ik dat bellen haha torenhoge rekeningen maar ja. ik zat op laatst zelf mee te huilen dus dan is het fijn als je ff kan bellen

9. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Haha... herkenbaar... Ik heb vannacht ook samen met dochter liggen huilen! Wat voelde ik me rot op dat moment. Ik merk wel dat ik weer opgewekt ben als de zon opkomt!
    Ze is net in slaap gevallen bij mij en ik leg haar nu net in haar bedje. Dus ik hoop dat ze blijft slapen!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hey lieverd,
    wat lees ik allemaal.
    En je man ook nog niet thuis helemaal balen:(
    Het is soms zo moeilijk heh waarom huilen ze nu??
    Is het dit is het dat???
    Ik kan je er niet echt antwoord op geven aangezien Seyhan ook kampt met de reflux, kma ( hoogstwaarschijnlijk) en zijn pas ernstig ziek zijn.
    Maar ik hoop dat je snel meer rust krijgt
    xxx

Regi wauw jullie meisje alweer 6 maanden waar blijft de tijd?!

11. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ha Elif,

Tja, echt onwijs beroerd! Zeker nu ik alleen thuis ben! Maar ja, er is waarschijnlijk niets aan te doen. Een week geleden ging het onwijs goed, maar sinds afgelopen woensdag is het drama! En nu ook al 4 gebroken nachten waarin ze amper in haar eigen bedje slaapt! Zo vermoeiend...
    Wat wordt er aan de reflux gedaan bij Seyhan? Je krijgt toch al bijna de uitslag van kma?
    Sterkte met jou kleine man!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Liedje ja de bloedtest was negatief ( al is hij schijnbaar bij zo'n kleine baby's niet betrouwbaar) en over het algemeen , mag het niet te hard zeggen.
    Gaat het toch wel wat beter met zijn overstrekken en huilen tijdens de fles.

Seyhan krijgt nu medicatie voor de reflux sinds 5 weken maar om te zeggen dat het helpt????

13. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey elif ja zeg dat waar blijft de tijd pff maarre datzelfde geld bij jou 2 maanden alweer hihi geweldig he

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja hij is vannacht alweer 10 weken pffff.
    Welke medicatie kreeg E voor haar reflux?

15. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    zei kreeg zantac en motilium en de voeding kreeg ze enfamil dat is voeding die is dun in de fles en word dikker in de maag.
    gaat het nog niet lekker met de meds dan?

16. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ik heb 2 dochters, 1 geboren met 33 weken, de andere met 38 weken, en wat ik geleerd heb is dat het aantal weken van sprongetjes echt geen pijl op te trekken is. Ik gokte altijd maar wat, als de symptomen overeen kwamen en het ongeveer tijd kon zijn voor een sprongetje zou dat het wel zijn. (na alle andere dingen zoals ziek oid waren uitgesloten natuurlijk). Sterkte!

ot: wat heeft je kindje een prachtige naam zeg!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee we merken niet echt verschil zelfs soms erger.
    Met de pepti gaat het ineens wat beter?
    Niet elke voeding hoor.

18. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik stuur je ff pbtje

19. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Kan je nagaan als je een kindje hebt en het gaat elke dag zo :p:D

Hier sinds 2 dagen ook gestopt met de Infacol, na op internet te hebben gelezen dat er aardig wat kindjes zijn die er juist last van krijgen ipv dat het krampjes tegen gaat. Toeval of niet; ons zoontje lacht sinds gister (en nee, het zijn geen stuiptrekkinkjes :p) en lijkt een stuk vrolijker :)

20. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Mamamars... ik heb nog niet veel ervaring maar zijn dit de kenmerken van een sprongetje? Dank je wel voor het compliment over haar naam. We zijn er ook heel trots op! Iedereen moet nog wel een beetje wennen. Veel mensen noemen haar alleen Zara. Maar dat wil ik niet...haha

Deel Deze Pagina