http://www.babynatura.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/B%20222-10-14-000.jpg Ik heb een draagdoek (om te knopen) geprobeerd maar dat werkt niet voor ons, nu zit ik aan deze draagzak te denken, wie kent hem en wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb hem, ik heb alleen een andere kleur Ik heb eerst ook geknoopt maar dat werkt voor mij niet omdat ik mijn linkerarm niet op mijn rug kan doen. Ik ben er heel erg positief over. Heb hem nu ruim een maand maar wil echt niet meer zonder. Ik draag Lisa alleen nog maar op mijn buik maar wil haar straks wel op mijn rug gaan dragen maar vind haar daar nu nog een beetje te klein voor.. ALs je vragen hebt dan hoor ik het wel..
Ik heb hem niet, maar als je een ergo drager zoekt is de Beco Butterfly misschien ook wel iets voor jou. Hij draagt heerlijk, mijn dochter zit er graag in én hij is heel mooi!
Ik heb ook de beco butterfly, bevalt erg goed, maar wel duur. Geloof dat de manduca beter betaalbaar is en ook ergonomisch.
volgens mij verschillen de beco butterfly en die manduca niet zoveel als ik het zo bekijk. Het probleem bij mij is dat ik snel pijn in mijn middel (ribbenkast) krijg als iets te strak om mijn middel zit, en daarnaast heb ik snel pijn in mijn onderrug. @Veertje: mijn meisje is nogal kijkerig, ze wil altijd alles zien (verdraaid dr nek zowat als ik haar tegen me aan houdt) is de draagzak dan wel geschikt ook voor haar?
Ik heb een manduca en hij bevalt me echt suuuuuper. Heb hem via duitsland besteld, daar loopt echt iedereen ermee. Je kan hem voor, aan de zijkant en op de rug dragen en is zo gemaakt dat je geen rugpijn of pijn in de heupen krijgt. Hij kan tot 20 kilo en er zit een verklein stukje in voor pasgeboren babys. Ik kan niet meer zonder. Een duitse vriendin zei dat ze aan haar vroedvrouw heeft gevraagd wat de beste draagzak is en haar werd deze aangeraden. Het schijnt daar de meest aanbevolen draagzak te zijn door vroedvrouwen en kinderartsen. Snap dan ook niet dat hij in NL nog nouwelijks bekend is. Je kindje zit met de beentjes gespreid, wat heel goed voor de heupjes is en de rug behoud zijn natuurlijk bolvorm. Nou, je snapt wel dat ik er enthausiast over ben. Ergo baby carrier lijkt er heel veel op, maar manduca is zegmaar net weer een stapje verder ontwikkeld. Veel plezier ermee!!
Hop Tye schijnt ook goed te zijn; Babybio.nl draagdoek, babydragers en wasbare luiers: HOP-TYE babydrager Ik wl deze aanschaffen voor de 2e; kan vanaf de geboorte. Knopen was bij mij ook geen succes!
Lynn, je draagt hem op je heupen, dus er zit niks in je middel/ribbenkast. En je kan de manduca in het midden inritsen zodat het draagstuk korter wordt, zodat je meisje goed kan rondkijken. Wil ze dan weer slapen, rits je het weer uit als je snapt wat ik bedoel.