peutertandpasta

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kisbaba, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hoihoi lady's.

Al sinds onze Jesse tandjes heeft, doen wij pogingen om z'n tandjes te poetsen. De ene keer lukt het beter dan de andere, maar als we peutertandpasta gebruiken, is het helemaal prut.
    Hij vindt het zo vies, dat hij steeds tegensputtert en gaat huilen.
    Gewone tandpasta vindt hij veel te scherp, dus momenteel poetsen we maar met alleen water, maar aangezien hij nu 16 tandjes heeft lijkt me een tandpasta toch wel beter.

Hoe doen jullie dit?
    Welke peutertandpasta gebruiken jullie?
    Nog andere tips?

2. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Je mag helemaal geen gewone volwassenen tandpasta gebruiken, in peutertandpasta zit veel minder fluoride, dat moet ook, omdat kinderen/baby's dat nog wel eens kunnen inslikken, en dat is niet goed voor ze.

Je hebt verschillende peutertandpasta met smaakjes. Wij hebben zelf die van Nijntje (te koop bij kruidvat), die is mild van smaak en hier vind ze dat prima, geen problemen.

3. music4life

music4life Niet meer actief

ik gebruik kruitvat ultradent met frambozesmaak voor kindejes van 0-4 jaar ze vind het erg lekker ,,m dochter haat het echt ik zet haar lievelings knuffel naast haar op de bank en ik zeg ,lala tandenpoetsen jij tanden poetsen,, en dat werkt,en ik zeg kielekiele en ga met de borstel langs haar gehemelte dat kietelt,en dat werkt ontzettend goed bij mn dochter,,hoop dat je hier iets aan hebt

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    We hebben nu die van Sesamstraat, van Sensodyne.
    Dus de Nijntje is milder, denk je? Kan het wel eens proberen.

Tuurlijk geven we hem geen gewone tandpasta, maar laatst heb ik hem een druppeltje laten proeven om te proberen. ;)

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ah, ik zie dat er inmiddels nog een reactie is gekomen.
    Met frambozensmaak? Hm, lijkt me zelf ook wel wat, hihihi.

Het poetsen op zich vindt hij wel goed, ik doe het altijd electrisch, dat vindt hij wel leuk. Alleen die tandpasta is een probleempje.

Maar als er meerder soorten zijn, moet ik die maar es gaan uitproberen. Kan ook wel es bij de winkel vragen of zij daar weten welke het mildst is.

6. music4life

music4life Niet meer actief

ja frambozen is echt fijn ,,hij ruikt en proeft heerlijk ,, en is goedkoper ik zou zeggen ,,,probeer het eens
    suc6

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hadden eerst peutertandpasta van colgate, dit was echt drama!
    Toen zijn we een keer teletubbietandpasta van prodent gaan gebruiken en nu gaat het prima.
    Dus ik denk dat ze de colgate gewoon niet lekker vond.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb heel lang de peutertandpasta van zendium gebruikt. Heel zoetig is die. En toen kreeg ik een proefmonster van Elmex peutertandpasta en zoonlief poetst nu met plezier.
    Echt een munt tandpasta. Niet van dat zoete dus.

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier gewoon elmex van 0-5 jaar, frambozen werd hier juist afgekeurd. Denk dat het toch uitproberen word!;)

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Hier is colgate een succes, die heeft een hele milde mintsmaak

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Elmex 0-5 jaar, nee ze vind het niet leuk. Maar het moet toch. Tandpasta voor volwassenen kan later, op de blijvende tanden witte vlekjes veroorzaken als je die nu al gebruikt.

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb de zendium, en mn meisje is er geen fan van. Ga toch ook maar eens een andere proberen.

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier die van Jip en Janneke (Hema). Ze zou het liefst de tube opeten,...

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier ook die van nijntje. Vind Emma niet vies gelukkig.

15. Hier vanaf het begin elmex, nog nooit problemen gehad. Hij vindt het heerlijk.

16. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik heb teletubbie tandpasta van prodent, die smaakt naar kauwgomballen. Ik gebruik het sinds hij 6 maanden is en nu pas begint het smaakje hem zijn neus uit te komen, ga ook maar eens kijken voor een ander smaakje.

17. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Mogen al deze tandpasta's doorgeslikt worden? Lijkt me wel, toch?

Ik heb overigens vorige week de nijntje tandpasta gekocht, maar of ze het lekker vindt??? De tanden zijn nog niet door, haha. Je hoort het nog wel als ik ook ga poetsen :D

18. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik wilde ook net een tandpastavraag op dit forum zetten, maar ik haak er hier maar in:
    hier in Portugal zijn alleen baby- en peutertandpastas te koop die je moet spoelen (ik had één tube voor de allereerste tandjes zonder spoelen, maar die is nu echt op :(). Hoe leer je een peuter om te spoelen???

19. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Na wat tips hier op het forum ben ik ook Elmex gaan gebruiken. De tandpasta zelf vind 'ie lekker, die sabbelt hij zo van zijn borsteltje af. Maar oh wee als mama wilt gaan poetsen:$! Het is iedere avond weer even een 'strijd', maar gelukkig wordt het per dag gezien makkelijker en geeft hij zich steeds meer gewonnen;).

Yenolah: Wat gek dat je daar alleen maar tandpasta hebt die je moet spoelen! Wat als je het je dochtertje een paar keer voordoet hoe je spoelt? Dus er een spelletje van maakt zeg maar? Misschien dat ze je dan nadoet? Werkt hier vaak wel, ik doe iets voor en bijna altijd probeert hij me na te doen.

20. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dat kan, ze is wel in de nadoen-fase. Ik geloof dat mijn zus inmiddels wat heeft opgestuurd vanuit Nederland, maar hoe lang het duurt voor het hier aankomt.....

Deel Deze Pagina