Onze zoektocht naar een leuke geen strakke kinderkamer is helaas nog niet geslaagd. Zijn op zoek naar een wat meer landelijke stijl maar kunnen dat in de standaard babynamen niet vinden. Wie weet waar je zoiets kunt halen? We hebben ook op marktplaats gekeken en wel wat gezien maat dat zijn ook geen standaard commodes en te hoog. Hoe hoog mag een commode maximaal zijn wat goed is voor je rug? Ik ben klein 1,65 maar. En heb flinke schouderklachtem dus de juiste hoogte is wel van groot belang. Hoe hoog is jullie commode en hoe bevalt dat? Ik hoop dat iemand een goede tip heeft?
babypark en kidsfactory in breda dan moet je wel deze week gaan want die hebben uitverkoop die gaat namelijk weg! dus misschien tref je het dan ook nog voor een leuke prijs !
Ik zou gewoon eens meten; een aankleedkussen is max een cm of 5 dik denk ik, en bijvoorbeeld hoe hoog je eettafel is. Ik had bij DL een lagere commode als dat er nu in de kinderkamer staat, ik ben zelf ook niet lang, 168.
Ik heb deze kast als commode: HEMNES Ladekast 3 lades - grijsbruin - IKEA Ideáál!! En niet te strak, (ik heb 'em in het wit en er zelf nog andere knopjes bij gekocht), hoogte is heel prettig (ben zelf 1.67). En je hoeft niet per se een hele kinderkamer in 1 set te kopen he? Je kunt bedje, kastje en commode gewoon los kopen hoor
Ik ben 1.72 en heb rugklachten Via Marktplaats hebben wij een oude grenen commode gekocht met uitschuifbare plank uit de jaren 60. Deze was zo laag dat we die hebben 15 cm verhoogd en daarna geschilderd, en heb nu echt een fijne commode, geen standaard ding en wel stevig en van echt hout.
Dit is onze commode, hebben we toen Samira kwam van MP gekocht, het is whitewash Hoe hoog de commode is, geen idee.....1 meter nog wat....ik ben 1.68m en sta er prima achter, maar manlief met zijn 1.83m ook
@Huggy leuke commode! Zoiets zoeken we ook. Die Hemnes kast hebben we zelf ook op de slaapkamer maar is te hoog als commode voor me (al een beetje getest). @Rinajusase Ziet er leuk uit! Iemand nog een tip over de hoogte zelf??
de meeste commodes zijn qua hoogte rond de 92 afgaande van vrijwel alle commodes op babydump.nl als je op de site van babydump kijkt en dan bij babykamers kun je van elke kamer/commode de afmetingen zien, en zo van tientallen kamers en dat ligt dus rond de 92/93 cm
Haha hier heb ik ook dat probleem, ik ben zelf maar 1m60 Nu hebben we hier wel een kastje in de woonkamer staan met wat lades en planken met deurtjes... Een kussen erop en klaar dacht ik, die is tenminste een goeie hoogte ( heb ook rugklachten ) Want de meeste commodes zijn echt te hoog voor me.
Tja 92 had ik ook gezien maar op marktplaats juist 1,03 en zo. Denk dat die dan te hoog zijn voor mij als toch kleintje
Onze commode is 90cm hoog, is de standaard voor een luiertafel dacht ik. Ik ben zelf redelijk klein, maar vind ze best goed zo. Wij vonden ook niks in de winkels, allemaal veel te duur, en vaak ook helemaal ons ding niet. Je betaald nieuw al gauw 170 euro. Uiteindelijk de tweedehandse sites in de gaten gehouden, en na een twee weekjes iets gevonden dat ons echt aanstond. Voor 60 euro waren we gesteld Tip; als je op commode zoekt op tweedehandse sites vind je veel echte commodes, die vaak te hoog zijn, de meeste baby commodes staan vaak gewoon onder 'luiertafel' gerangschikt.
wij hadden de commode nauwelijks gebruikt... ik waste haar voornamlijk beneden en legde aankleedkussen op aanrachtblad... werkte hier prima...
Ik ben 158cm en we hebben zelf de nieuwe meubels gemaakt. Ik werk liever niet te laag. Heb de commode op een meter hoogte nu. Ideaal...
Ben benieuwd wat je hebt gekocht . Ik heb zelf vorig jaar een Biedermeier commode/kast op MP op de kop kunnen tikken. Die ben ik nu aan het opknappen. Ik was ook niet van de standaard babykamers, dus ik heb ook een antiek Frans smeedijzeren ledikantje en de oude kast van mijn moeder .
je kan ook een leuke brede ladekast kopen bij de ikea of leen bakker en daar een commode van maken. ik zelf ben 1.53 en heb ook schouder klachten (inpingement) maar ik vind t juist wel fijn dat hij wat hoger is. ga anders een keer met een pop ofzo naar een babywinkel en kijk of je er bij kan. moet wel zeggen dat mn commode al 25 jaar oud is en niet een standaard maat heeft. zou ook niet weten hoe hoog hij precies is.