's Ochtends krijgt mijn zoontje nog altijd lekker een flesje melk die ik even opwarm in de magnetron. Ik heb nu al een paar keer gehad dat de melk geschift uit de magnetron komt. De melk zat iedere keer nog een aantal dagen onder de vermelde houdbaarheidsdatum. Hoe kan dit? Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
ja wij hebben dat 1 keertjes gehad met nog iets van 3 dagen te gaan volgens t pak wij hebben die 2 liter kannen en hadden nog maar de helft op maar na nog een keer proberen hadden we weer geschifte melk. dus die hele kan maar weg gegooid hoe zonde ook hoe t kan.... ik zou t niet weten
Het zijn nog hondsdagen, dan bederft alles veel sneller! Helemaal als het ook nog wat warmer is... Geen idee of dat de oorzaak is, maar t zou kunnen.
Die houdbaarheidsdatum geldt in principe alleen als het pak nog dicht is. Als het pak al geopend is, dan kan het zijn dat de melk al eerder niet meer goed is en dan gaat het schiften. Het schrift trouwens eerder dan dat je het merkt aan de smaak, maar ik zou het mijn kind niet meer willen geven. Jekunt dan beter kleinere verpakkingen kopen dan 1 zo'n grote.