Hallo allemaal, Wij zitten oud & nieuw altijd met een grote groep vrienden uit, nu vinden we het leuk om die avond een spelletje of iets dergelijks te doen om de avond een beetje te breken. Dit jaar mag ik iets bedenken maar ik heb echt geen idee! We hebben al een keer bingo gespeeld, het lamaspel 2x gedaan, een keer een WII geleend (maar hebben nu niemand die één heeft) Wie heeft een idee? We zijn met een groep van 20 tot 30 mensen Groetjes!
quiz spelletjes, zelf vragen verzinnen en dan iedereen in groepjes van 3 of 4 indelen. Je kunt vragen stellen als: Hoever loopt een hert het bos in voordat hij er weer uit loopt. Wat is de langste dag van het jaar. Wie schreef het boek ..... Hoe heet het 2e kind van Mabel en Friso Ook leuk en je krijgt een leuke discussie Het hert loopt halverwege het bos en de langste dag is de dag dat de wintertijd ingaat, van Mabel en Friso weet ik niet....
* Weerwolven van wakkerdam! * Wie is het? (en dan zelf wat bedenken voor je buurman, hij/zij moet raden dmv vragen wat/wie hij is) * 30 seconds * Triviant * Pictionary
Wij hebben heel vaak het woordenboeken spel gespeeld. Alles wat je nodig hebt is een goed woordenboek en pennen en papier. Dan zoekt 1 iemand een woord op , en iedereen schrijft op een papiertje wat je denkt dat de betekenis is, diegene die het woord opgezogt heeft, schrijft uiteraard de ware omschrijving op. Dan leest diegene die het woord heeft uitgezocht alle omschrijvingen op en iedereen moet raden welke de juiste is. Als speler krijg je een punt als jou omschrijving is geraden en als je de juiste omschrijving hebt geraden. Diegene die het woord heeft opgezocht krijgt zo wie zo geen punten. (kun je zlef uiteraard anders over beslissen, als je het maar van te voren vast legt) Uiteraard hoe later de avond en hoe meer de drank vloeit hoe lolliger het word.
30 seconden! Met kerst voor het eerst gedaan echt een super spel... was niet van ons maar gaan hem ook aanschaffen!
Bedankt voor het meedenken! Wolven van wakkerdam zie ik ook op google veel voorbij komen. Ik ken niet maar zal me er eens in verdiepen. Waarschijnlijk hebben de meeste vrienden al een glaasje op dus moet het niet te ingewikkeld zijn. Pictionary is inderdaad leuk en zat zelf nog aan hints te denken. Hoe van holland lijkt me ook erg leuk, zal ik ook eens naar kijken!
Weerwolven van wakkerdam is ook leuk als je een glaasje op hebt hoor! Maar misschien is het handig als iemand de speluitleg leest voordat de drank geschonken wordt. Verder hebben we een keer een spel van Paul de Leeuw gespeeld, moet je in teams verschillende soorten spelletjes doen, tekenen, dingen raden, vragen beantwoorden enz
het is al een tijdje geleden dat ik weerwolven heb gespeeld. Geloof dat het ongeveer zo gaat dat er een paar weerwolven zijn die een paar personen aanwijzen die 'doodgaan'. er moet dan door de groep bediscussieerd worden wie er de weerwolf is. Er leuk maar omdat je ondertussen je ogendicht moet doen vind ik hett een wat serieuzer spelletje. Dat is in ieder geval de manier hoe wij het toen gespeeld hebben. Je zou ook een toernooi kunnen doen met verschillende groepjes die een spel spelen.
ow en weet niet of het al genoemd is maar ook leuk is wie ben ik? je neemt iemand in gedachten (kan bekend iemand zijn of tekenfilmfiguur, fictie of echt, of iemand die jullie allemaal kennen) en de anderen (bv in twee of drie teams) moeten vragen stellen die je met ja of nee kan beantwoorden dus niet hoe oud is hij of zij maar is hij rond de dertig? enz. ik vind het altijd een erg leuk spel.