Whaha, ik open deze pagina omdat ik wel zin had in een onsmakelijk topic maar tot nu toe vind ik er niets onsmakelijks aan. Ik heb wel viezere dingen gelezen hier op het forum. Helaas kan ik je niet helpen met een persoonlijk ervaringsverhaal. Wel heb ik ooit n.a.v. een topic hier een electrische voetveil van Scholl gekocht. Daar krijg je ook zachte voeten van. Misschien is dat iets voor je?
Hoe werkt dit eigenlijk? Is het een chemisch goedje dat je eelt doet loslaten? Dat lijkt me niet echt goed voor je.
Het is een plastic sok met een chemisch cremetje erin. Je draagt die sokken dan x aantal uren. En daarna je voeten wassen, na een paar dagen komen er allemaal velletjes los van je voeten (vooral je hielen). @ts ik heb het een keer gebruikt (van de action) maar ik vond het te agressief voor mijn huid.
Aan de buiten kant van mn grote tenen zit eelt en sinds ik die "sokken" heb gedragen splijt dat eelt. Zitten mega diepe kloven in en moet t 2x in de week verwijderen ipv 1x in de twee weken bijv. Is ook helemaal wit geworden. Echt geen gezicht.
Ik heb ze weleens van de kruidvat gebruikt. Was er op zich wel positief over. Tot ik een verpakking kocht die ik gelukkig nog niet had gebruikt. Een maand later zag ik een oproep om het doosje die ik had gekocht met bijbehorend code EAN en batchcode. (toevallig de code die er bij mij op het doosje stond) terug te brengen. Er was een productie fout en al diverse mensen kregen brandwonden blaren of bulten. Ik heb mijn doosje terug gebracht kreeg mijn geld terug en ben er nooit meer aan begonnen.
Heb er een artikel over gevonden. Kreeg zelf destijds een melding via de mail https://www.libelle.nl/lekker-in-je-vel/kruidvat-eeltsokken-gevaarlijk/
ik gebruik ze ook, voor mij werken ze prima maar kon ze inderdaad niet meer bij de Kruidvat vinden. Ze mogen niet door zwangere vrouwen gebruikt worden!
Ik ben er wel een beetje sceptisch over, het lijkt mij niet bepaald gezond dat de vellen aan je voeten gaan bungelen. Maar het maakt mij ook wel weer erg nieuwsgierig, vraag mij vooral af of het niet super erg jeukt? Soms na het douchen week ik ook wat eelt los en dit jeukt altijd heel erg, wil niet weten hoe dat voelt als je hele voet onder de vellen hangt.
Mijn voeten hangen niet onder de vellen hoor Het eelt brokkelt af op de hielen als je het weekt en verder zitten er randjes vel los maar niet zoals de voorbeeld foto's laten zien.
Ik weet wel dat veel mensen vinden dat ze veel eelt onder hun voeten hebben. In werkelijkheid is het vaak maar een klein laagje. Iets wat je huid vormt door wrijving, dus in dat geval heb je het juist nodig. Als je dan die chemische troep erop gooit, lijkt me dat heel ongezond. En vooral onnodig en misschien wel pijnlijk. Als je echt een dikke eeltlaag hebt, werkt het misschien prima. Maar ik vind het vreemd dat je dan de hele onderkant van je voeten behandeld, terwijl eelt vaak maar op een paar plekken zit en niet overal even dik is. Dus: hup hup naar de pedicure.