Wie heeft dit gedaan? Bergwandelen met 2 kleine kinderen (1,5 en 3 jaar)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Saar22, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik hou het gebied in ieder geval in gedachten. Wij beslissen sowieso pas in de week voordat we weggaan waar we heen gaan.

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij zitten altijd in de kitzbuhleralpen, en in het naseizoen valt echt mee met het weer hoor hele zomer is het daar echt warm en droog. nazomer kan het eens regenen. hadden wij afgelopen vakantie ook zijn we een dagje naar salzburg geweest. paraplu mee en poncho aan en het wilde best. die omgeving heb je zoveel erlebniswelts das echt super voor kids. Sportief en actief - zomer en vakantie in Tirol dit is onze favoriet. ook ivm de afstand voor ons is het zuiden echt te ver we doen er nu al met stops 10 uur over laatste keer door de drukte en de vele mensen die op autovakntie gaan zelfs 12 uur. blijft er mooi hihihi. dit jaar gaan we niet hebben verbouwingen gepland en een disneytripje maar volgend jaar staat het zeker weer op de planning zijn de kids ook weer ouder dus langere afstanden..... kunnen we nog meer ontdekken hihihi.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mamasuus: Nou ik heb de foto's van mijn ouders gezien afgelopen zomer en het goot in Tirol haha. Kan ook zijn dat het bij hun in het dal bleef hangen, dat heb je natuurlijk ook. Maar goed mooi weer ben je nergens van verzekerd. Als wij zijn eind gaan rijden gaan we sowieso in 2 keer. Lekker relaxt. Wij moeten in augustus op vakantie overigens.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    in augustus is het naar mijn idee best te doen. in 2 keer rijden kan dan idd ook dan is verder makkelijk te doen.

afgelopen jaar was het idd wel wat natter maar dat was het hier in nederland ook. jammer genoeg hebben we idd geen zekerheid over het weer in europa.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben in Tirol ook wel vaak regen gehad hoor. We zijn regelmatig gevlucht naar Karinthie of Italie de laatste jaren, eigenlijk. Wij boeken ook nooit wat, dus als het regent zijn we zo weg.

Over het lopen met kinderen van een jaar of 3: die kunnen ook nog wel in een rugdrager hoor (SSC in elk geval wel). Ik heb zelfs afgelopen zomer nog 3 kwartier mijn vijfjarige in de Manduca gedragen in London, omdat hij in de bus in slaap was gevallen en daarna echt niet meer in staat was om te lopen. Ging eigenlijk prima. Dus in noodgevallen kan dat zelfs nog.

Hmmmmm...... door dit topic heb ik ineens weer helemaal zin in Oostenrijk, terwijl we eigenlijk een zon, zee, strandvakantie in gedachten hadden voor de zomer, haha.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mamasuus: Het was zeker een natte zomer. Van de 3 weken vakantie 2 weken regen gehad we waren dan wel thuis. Maar goed ik wil wel gewoon redelijk weer en ga echt niet dagen in de regen zitten als ik op vakantie ben. Zeker als ik dan toch zo'n eind ga rijden.

Luppy: Ja hier boeken wij ook niet dat scheelt wel weer. Graag gedaan hoor;) Ik moet zeggen dat ik dl ook nog draag in de beco, maar zoon wil er niet meer in. Die wil kunnen kijken:)

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Lopen in London is natuurlijk niet te vergelijken met lastige bergpaden ;). Het gaat ook niet om het gewicht op je rug, ik loop ook makkelijk met 25 kg op mijn rug, maar om je balans en comfort. Op een smal bergpad is balans nogal essentieel. Een bewegend kind op je rug is totaal anders dan een vol bepakte rugzak van 25kg. Veel mensen vergissen zich daarin, met ongelukken en blessures tot gevolg!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Butchke: Wij nemen sowieso al nooit risico's in de bergen. Als het voor mij niet veilig voelt ga ik terug (al is dat niet altijd gelukt, omdat het niet kon maar dat was nog zonder kinderen). We lopen veel in het bos en hebben een leuk rondje met wat stijgen/dalen. Op zich nog geen problemen gehad met een te bewegelijk kind. Ze zitten allebei rustig te kijken. Kan natuurlijk nog anders worden, maar goed op dit moment wat de kinderen betreft zou ik het zien zitten.

Deel Deze Pagina