Het nadeel van clomifeen/clomid, als je het tevaak gebruikt. En ik neem aan, dat je dan bedoeld, meerdere maanden achter elkaar? Is dat je er resistent tegen kan raken en waardoor je dus steeds een hogere dosis nodig hebt. Dit kán, hoeft niet. Heb zelf 6 maanden clomid gebruikt. Eerste 5 maanden 50mg en 1 maand 100mg.
Hoi, Ik heb even wat medicum boeken er op na geslagen en dit heb ik er over gevonden. Ik hoop dat je er wat een hebt . groetjes Clomifeen Een eisprongbevorderend middel en daardoor een anti-hormoon bedoeld om tot een zwangerschap te komen. Je moet deze middelen 5 dagen slikken en wel van de vijfde tot en met de negende dag van de menstruatiecyclus Er zijn wel nadelen aan deze medicijnen verbonden. Je kunt er een leverbeschadiging van krijgen. Soms worden eierstokken erg groot en komen er blazen (cysten)in. Dan moet je er meteen mee stoppen. Buikpijn,hoofdpijn en duizeligheid,erge jeuk of haaruitval kunnen optreden. Een belangrijk bijverschijnsel is dat er vaker een meerlingzwangerschap ontstaat. Je ziet nog wel eens drie-,vier- of zelfs vijflingen geboren worden na zo'n kuur. Bijwerkingen die kunnen optreden bij clomifeengebruik zijn hoofdpijn, opvliegers en duizeligheid. Voor deze bijwerkingen geldt dat ze voornamelijk optreden bij gebruik van vrij grote doses. Een nadeel van clomifeen is dat het een negatieve invloed kan hebben op het baarmoederhalsslijm en het baarmoederslijmvlies, waardoor de kans op innesteling van een bevruchte eicel kleiner zou zijn.